پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:32:36 - دوشنبه 26 آبان 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در رابر خبر داد؛
شناسایی ۲۲۳ مورد مبتلا به کروناویروس در رابر / بیش از ۷۰ درصد موارد مثبت کرونا از دورهمی های خانوادگی است
اصغر سجادی از شناسیایی  ۲۲۳ مورد مبتلا به کرونا ویروس  از ابتدای اپیدمی در رابر خبرداد وگفت: در دو هفته اخیر  ۳۶ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹در شهرستان رابر شناسایی شد که یک بیمار ۷۸ ساله  فوت شده و ۴ بیمار بستری در بیمارستان و مابقی هم در  ایزوله خانگی هستند.

اصغر سجادی کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در رابر در گفت و گو با خبرنگار صبح رابر؛ با اشاره به آخرین آمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در رابر گفت: از ابتدای اپیدمی ۲۲۳ بیمار  تا به امروز۲۶آبان  در رابر تست آنها مثبت شده است که از این تعداد۳۱نفر آنها ساکن  شهرستان رابر نیستند.

وی  افزود: طی دو هفته اخیر  36 مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹در شهرستان  رابر شناسایی شد که یک بیمار ۷۸ ساله  فوت شده و ۴ بیمار بستری در بیمارستان و مابقی هم در  ایزوله  خانگی هستند.

سجادی، جمع‌های خانوادگی را  یکی از کانون‌های اصلی بیماری کووید-۱۹ اعلام کرد و گفت: در منزل خانواده ها رعایت نکات و دستورالعمل بهداشتی را نمی کنند بیش از ۷۰ درصد موارد مثبت، کانون بحران کرونا در رابر  از دورهمی های خانوادگی  است.

مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در رابر، وضعیت فعلی  شهرستان رابر را قرمز اعلام  کرد و اظهار کرد:  در آخرین نمونه های ارسالی دو روز گذشته  از۷مورد نمونه گیری  کرونا۵ مورد آن مثبت شده است.

سجادی، همچنین یادآور شد: در بیمارستان رابر تست  کرونا انجام می شود و ۴۸ ساعت بعد جواب تست آنها داده می شود.

وی با  تأکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی استفاده از ماسک و فاصله گذار اجتماعی  عنوان کرد: با توجه به همه گیری خوشه ای بیماری کرونا از طریق حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی لازم است دید و بازدیدها را به حداقل ممکن رسانده و‌جز موارد ضرورت از منزل خارج نشوید.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب