پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:14:56 - سه شنبه 27 آبان 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افتتاح ۵۲۹ پروژه در هفته بسیج در استان/ صیاد شیرازی بزرگترین بسیجی بود
سردار حسین معروفی گفت: در هشت سال دفاع مقدس آنچه می خواستیم توسط بسیج عملی شد و عدم توجه به دنیا، سبقت گرفتن در جان دادن از جمله ثمره های بسیج است.

به گزارش ” صبح رابر”؛ به نقل از  راه آرمان؛ سردار حسین معروفی صبح امروز در جمع خبرنگاران در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شده بود، گفت: امام خمینی(ره) بنیان گذار بسیج این شجره طیبه است که این نهاد را با تأسی از پیامبر اکرم (ص) برای بقای جمهوری اسلامی تاسیس کردند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر اینکه پیامبر اکرم (ص) با راه اندازی بسیج عمومی مردم و اسلام نوپا را نگه داشت و گسترش داد، عنوان کرد: بسیج و سپاه از یکدیگر جدا نیستند و در دوران دفاع مقدس به وسیله توده بسیج توانستیم از این جنگ سرافراز بیرون آئیم.

بسیج آرمان و فرهنگ است

وی بیان کرد: بسیج صرفا یک نیروی نظامی نیست؛ بلکه آرمان و فرهنگ است، امیرالمومنین علیه السلام به زیبایی ادامه دهنده این راه بود و در عاشورا تجلی یافت.

این مقام مسئول با بیان اینکه بسیجیان  هشت سال کربلا را در دوران دفاع مقدس با فرهنگ عاشورا تکرار و در عرصه های مختلف فعالیت کردند، ابراز کرد: در هشت سال دفاع مقدس آنچه می خواستیم توسط بسیج عملی شد و عدم توجه به دنیا، سبقت گرفتن در جان دادن از جمله ثمره های بسیج است.

سردار معروفی با تأکید بر اینکه تا نفس آخر پای ارزش ها و آرمان های انقلاب و تمامیت ارضی و حرف امام خود ایستادن بر گرفته از فرهنگ عاشورا است، ادامه داد: امروز این مدل می تواند یک الگوی عملی و تمام عیار برای مدیران ما باشد.

بسیج محل امن تمامی احزاب است/ فتنه در بسیج جای ندارد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه بسیج در دوران دفاع مقدس از انقلاب، مردم و تمامیت ارضی دفاع کرد و نگاه جناحی به این مسئله نداشت، ابراز کرد: اثر این بسیج در جامعه اسلامی و برای هر آزادی خواهی است؛ برخی فکر می کنند هر کس در بسیج ثبت نام کرد، بسیجی است؛ در حالی که این چنین نیست هر کس از آبروی ملت ایران، تمامیت ارضی و انقلاب دفاع کند حتی اگر در بسیج ثبت نام نکند بسیجی است.

وی با اشاره به اینکه گوش شنوای مردم بودن، تکیه گاه مردم بودن و گوش به امر ولی فقیه بودن از پایه های بسیج است، گفت: امروز چندین میلیون بسیجی بی توقع و آماده در سراسر کشور آماده دفاع هستند و جبهه مقاومت تجلی این آماده بودن است.

این مقام مسئول تدکید کرد: بسیج خطوط قرمز دارد و فتنه در بسیج جای ندارد؛ اما بسیح محل امن همه احزاب است؛ ما در بسیج معتقدیم باید خروجی بسیج در نظر گرفته شود و هنر ما باید معراجی کردن افراد باشد و نظام باید تجلی فرهنگ عاشورا باشد.

سیاست بسیج توحه به پتانسیل داخلی و قوی شدن در برابر دشمن است

سردار معروفی با بیان اینکه امام در جنگ هنر دین را به نمایش گذاشت و این هنر امام بود، ابراز کرد: سیاست بسیج عمل کردن به فرمان امام، استکبار ستیزی، توحه به پتانسیل داخلی و قوی شدن در برابر دشمن است و بسیج فدای احزاب نمی شود بلکه فدای ملت ایران می شود؛ همان گونه که ۱۸۸ هزار نفر در جنگ ایستادند و از ناموس ایرانی دفاع کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: دشمن هیچ فناوری دفاعی را در اختیار ما قرار نداد و به فرمان امام پای انقلاب ایستادیم و امروز بزرگترین صنایع دفاعی منطقه را در اختیار داریم؛ مهم نیست که چه سمتی و از کدام ارگان بودند صیاد شیرازی بزرگ ترین بسیجی بود و تفکر بسیجی داشت.

وی اظهار کرد: در یک ساله گذشته به همت همه بسیجیان در عرصه های مختلف اقدامات ارزشمندی انجام شده است؛  در هفته بسیج در رزمایش کمک مومنانه که حرکتی جدید بود،به قوت انجام می شود و تا پایان کرونا با مردم ایستاده ایم و کمک به اشتغال، ازدواج آسان، تهیه جهیزیه، خدمات اجتماعی هم در کنار کمک مومنانه قرار می گیرد و همچنین تهیه اقلام خوراکی، ماسک، پتو و کارت هدیه حدود ۷۳ میلیارد تومان در استان هزینه شده و همچنان ادامه دارد.

در سیل جنوب کرمان صحنه های زیبای دفاع مقدس تکرار شد

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در مرحله اول حدود ۲ میلیون ماسک با کمک بسیجیان خواهر و چرخ های شخصی تولید شد، عنوان کرد: تولید دستکش، ماسک، اعزام نیرو برای ضدعفونی کردن، اعزام نیروی تخصصی به بیمارستان ها برای کمک انجام شد و اکنون دوره های آموزشی برای پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران، بیماربران بسیجی برگزار می شود تا در صورت بدتر شدن شرایط جایگزین کادر درمان شود.

سردار حسین معروفی با بیان اینکه ۳۰ سوله برای قرنطینه آماده شده که پذیرای بیماران هنگام مبارزه با بیماری و در دوران نقاهت باشد، تصریح کرد: در سیل جنوب هم صحنه های زیبای دفاع مقدس توسط بسیج بار دیگر تکرار شد و ۹۵ درصد اقدامات سه حوزه سیل زده را بسیج انجام داد و به آن ها در استان بی مهری شد و یک عده به جای سپاسگذاری تخریب کردند و ما در این خصوص گلایه داریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه ۴۰ گروه بسیجی بدون وقفه و استراحت در سیل جنوب فعالیت داشتند، گفت: هزار چشمه سرویس بهداشتی، تجهیز مدارس، اعزام تکنسین برای تعمیر وسایل برقی در منطقه انجام شد و بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه در منطقه ارائه خدمات داد و ماشین آلات سپاه بدون دریافت یک ریال ارائه خدمات دادند.

شعار هفته بسیج «بسیج پیشرو به خدمت و امید آفرین» است/ ایجاد ۸۷ هزار شغل برای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد

وی با بیان اینکه به دنبال تفاهم نامه ای هستیم تا با همکاری استانداری و قرارگاه خاتم ۷۴ کیلومتر در منطقه جازموریان کمربند امنیتی برای کشاورزان ایجاد شود، عنوان کرد: اشتغال اولویت اول است تا ۸۷ هزار شغل برای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد ایحاد شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: کمبود نیروی اداره صمت را برای کنترل بازار و جلوگیری از احتکار جبران می کنیم، محتکر از دشمن برای ما دشمن تر است.

سردار معروفی افزود: شعار امسال بسیج پیشرو به خدمت و امید آفرین است و برنامه های محوری از ۳۰ ابان تا ۶ آذر اجرا می شود.

اهم برنامه های هفته بسیج در استان کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادای احترام به شهدا، دیدار با امام جمعه، برگزاری حتم شهدای سلامت و مرحومین کرونا، طرح جهادگران سلامت، اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم، اهدای حون، برپایی ایستگاه صلوتی سلامت محور، آئین بزرگداشت شهدای سلامت و تقدیر از جامعه سلامت، احتتامیه جشنواره مقاومت، جشنواره مجازی جهادگران علم و فناوری، نذر هوشمند اهدای تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان نیازمند، حدمات مومنانه و … از جمله برنامه‌های هفته بسیج برشمرد.

وی بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی، طرح ازدواج آسان و توزیع جهیزیه، رونمایی از ۸ گردان‌های کوثر، افتتاح مرکز مشاوره سردار سلیمانی، افتتاح ۵۲۹ پروژه عمرانی، اقتصادی و … با اعتبار بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان، آزادی زندانی‌های غیرعمد، پویش دیدار با فرزندان شهدا، رونمایی از یادمان‌های حاج قاسم سلیمانی، سرکشی از حانواده‌های شهدا و ایثارگران بسیجی، آغاز طرح صنعت‌یار، رونمایی از کارت ایثار، برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم، افتتاح پایگاه گلزار شهدا، افتتاح لشکر وابستگان به حاج قاسم و … را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج  است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب