پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:27:28 - جمعه 30 آبان 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه رابر:
دل بستن به دولت جدید آمریکا خلاف عقلانیت است
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی با بیان اینکه این روزها دراذهان وافکار عمومی عده ای از دولتمردان، اصحاب رسانه، سیاست ورزان ساده اندیش نسخه مشکلات اقتصادی کشور و علاج آن را در مذاکره مجدد با دشمن و آمریکا می دانند و درصدد ترویج این تفکرهستند گفت: دل بستن به دولت جدید آمریکا خلاف عقلانیت است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی خطیب جمعه رابر درخطبه های عبادی وسیاسی نماز دشمن شکن این هفته رابر با اشاره به عبادات استینافی یعنی عملت را ازنو شروع کن گفت: این اعمال به قدری مهم، بافضیلت وخداپسندانه دراصلاح جامعه وزندگی فردی هستندکه انجام دهنده آن مورد لطف وعنایت ویژه الهی قرار گرفته و گناهان را طوری ازبین می برند که گویا انسان تازه از مادر متولدشده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی محبت آقا امیرالمومنین علی علیه السلام، کمک اقتصادی به نیازمندان ، حج، زیارت اباعبدالله، ذکرصلوات درروز جمعه، روزه داری ماه شعبان ونمازجمعه را نمونه هایی ازعبادات استینافی برشمرد.
وی بااشاره به روایتی ازپیامبراکرم (ص) که فرمودند؛ نمازجمعه حج مساکین است گفت: کسیکه نمازجمعه می گذارد ودرخطبه های نمازجمعه باشرایط سخت حضور پیدامی کند ثواب حج مقبول در پرونده عملش ثبت وضبط می شود واگرنمازعصر رابه جماعت بجابیاورد برای اوحج عمره محسوب می شود.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: دربین عبادات استینافی نمازجمعه به دلیل اجتماعی بودن وعمق تاثیر درراهبری فکری، فرهنگی ومعنوی جامعه اسلام جایگاه ویژه ای دارد که پیامبراکرم (ص) می فرماید: هرکس از سرایمان، اخلاص وتقرب به خدا درنمازجمعه حضور پیدا کند گناهان گذشته اش را خداوند می آمرزد ونامه عمل جدیدی برای او باز می شود.

وی افزود:نماز جمعه بادمیدن روح تازه معنویت وتقوی درکالبدجان جبران کننده عقب افتادگی های اجتماعی و فردی است.

امام جمعه رابرتصریح کرد:نمازجمعه خطرنفاق را درجامعه که خطرناکترین چالش به شمارمی رود به صفوف به هم فشرده ازبین می برد.

وی عنوان کرد: پیامبر‌می فرماید: هرکس ازروی عمد ۳نمازجمعه را ترک کند خداوند مهرنفاق برپیشانی او می گذارد که امیدواریم درهمین شرایط سخت کرونایی نیز بارعایت پروتکل های بهداشتی وفاصله گذاری اجتماعی باحضور درنمازجمعه مهرنفاق برپیشانی کسی زده نشود.
امام جمعه رابر در ادامه سخنان خود با تبریک هشتم ربیع الثانی ولادت امام حسن عسکری وچهارم ربیع الثانی ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی وتسلیت دهم ربیع الثانی ارتحال حضرت معصومه (س) گفت: هجرت تمدن ساز حضرت معصومه به شهرقم به قدری مهم است که امام صادق(ع) بشارت وجود مبارک او را قبل از میلاد پدرآن بانو بشارت داده وفرمودند: قم به مثابه کوفه ای دیگر مرکزتولید فرهنگ اسلام ناب ونشرآن وزمینه ساز ظهور امام مهدی(عج) خواهدشد.

خطیب جمعه رابربه مناسبت هفته بسیج اظهار کرد:  ویژگی شاخص بسیجی نمونه اخلاص وکاربرای رضای خداوند متعال است که فرهنگ بسیجی به ما می آموزد کارها را باید برای رضای خدا انجام داد وکار برای جا و مکان دنیوی در فرهنگ بسیج جایگاهی ندارد.

وی دومین شاخصه یک بسیجی ازمنظرقرآن کریم را ولایت مداری واطاعت پذیری ازحق برشمردو افزود: یک بسیجی انقلابی بخوبی می داند درعصر غیبت باید ولایت فقیه که زعامت و رهبری جامعه اسلامی را برعهده گرفته باجان دل پذیراباشد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی سومین ویژگی بسیجی را نترسیدن، خستگی ناپذیری و صبر انقلابی عنوان کرد و افزود: یک بسیجی آگاه است درجنگ تمام عیاراقتصادی که امپراطورهای اقتصادی کشور جمهوری اسلامی ایران را مورد هجمه های ناجوانمردانه قراداده اند باید صبر انقلابی داشت.

خطیب جمعه رابر دربخش دیگر سخنانش بااشاره به این روزها دراذهان وافکار عمومی عده ای از دولتمردان، اصحاب رسانه، سیاست ورزان ساده اندیش نسخه مشکلات اقتصادی کشور و علاج آن را در مذاکره مجدد با دشمن و آمریکا می دانند و درصدد ترویج این تفکرهستند گفت: دل بستن به دولت جدید آمریکا خلاف عقلانیت است.

وی افزود: به رئیس جمهوری که با تخلف، تقلب و ابهام روی کار آمده نمی توان دل بست، جوبایدن ۷۹ساله با فکر و جسمی فرتوت درحالی رئیس جمهور می شود که در اداره ایالت آمریکا با مشکلات عدیده ای روبروست.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی اظهارداشت: هرگونه وابستگی به غرب یا ساده اندیشی در تحریم یافریفتگی افراطی به غرب و یا درماندگی است.

وی بابیان اینکه دشمنان ما هدفی جز ضربه زدن به جمهوری اسلامی ندارندگفت:برجامی که روزی برای سیاستمداران ماعلاج کشور محسوب می شد امروز به اذعان طراحان برجام تاامروز نتیجه ای در برنداشته است.

امام جمعه شهرستان رابر افزود: مهمترین نتیجه برجام برای مابدست آوردن یک تجربه ملی بود که بالای ۹۰درصدایرانیان خصوصاَ نسل سوم وچهارم مادریک دوره آزمون آمریکاشناسی شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بااشاره به اینکه ایرانیان خود کشور آمریکا را بارها وبارها به زانو درآوردند و برای آمریکایی ها ثابت شده که ترفندهای آنها علیه ایران بابیش از ۲۰ شکست راهبردی با هزینه های گزاف نتیجه ای جز پیروزی مقاومت و معرفی کشورجمهوری اسلامی بعنوان محور مقاومت برای آنها نداشته است.

وی تصریح کرد: زدن پهباد آمریکایی در آبهای خلیج فارس و تبدیل عین الاسد به عین الجسد و ورود ایران به حیاط خلوت آمریکابا ورود نفتکش های ایرانی به ونزوئلا و عدم قدرت پاسخگویی آنها به ایران نمونه های بارز قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

خطیب جمعه شهرستان رابر افزود: امروز آمریکا بدترین دولت را با فاسد ترین انتخابات دارد و بایدنی روی کار می آید که با چالش های متعدد در آمریکا روبروست و عمر آمریکا رو به پایان است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: با دولت جوان ما این رویای رسانه ای مذاکره با آمریکا بر باد خواهد رفت و ما طعم تلخ مذاکره مجدد وروی آوردن به برجام را امتحان نمی کنیم.

وی در پایان سخنانش با اشاره به ویروس منحوس کرونا و هشدار توصیه پاییز و زمستان وفوت روزانه قریب  ۵۰۰نفر از هموطنان بخاطراین ویروس گفت:آمار درد آور و سختی است که استان  و شهرستان ما هم ازاین آمار درامان نیستند که مراقبت همگانی را می طلبد و از شهروندان درخواست کرد ازسفرهای غیرضرور ومهمانی های خانوادگی اجتناب ورزند تابه سهم خود درسلامت جامعه وخانواده خود نقش داشته باشند.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب