پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:43:55 - سه شنبه 4 آذر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در رابر خبر داد؛
زنگ خطر شیوع مجدد کرونا در رابر به صدا درآمد / از ۱۷مورد نمونه گیری کرونا ۱۳ مورد آن مثبت شده است
اصغر سجادی با اعلام اینکه زنگ خطر شیوع مجدد کرونا در رابر به صدا درآمد گفت: در آخرین نمونه های ارسالی دو روز گذشته از۱۷مورد نمونه گیری کرونا۱۳ مورد آن مثبت شده که یک مورد فوت شده است.

اصغر سجادی کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها  در گفت و گو با خبرنگار صبح رابر با اشاره به آخرین آمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در رابر گفت:  در مجموع  تعداد۷۰۳ نمونه‌گیری از بیماران مشکوک به کرونا  از ابتدای اپیدمی انجام شده که ۲۶۵ بیمار  تا به امروز۴ آذرماه   در رابر تست آنها مثبت شده است که  از این تعداد۳۲نفر آنها ساکن  شهرستان رابر نیستند.

وی  افزود: طی دو هفته اخیر  45 مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹در شهرستان  رابر شناسایی شد که ۵ نفر از مرکزبهداشتی و درمانی کهنوج،۴ نفر از مرکزبهداشتی و درمانی سیه بنوئیه ، و۴نفر از مرکزبهداشتی و درمانی اسکر و ۳۲ نفر از مرکزبهداشتی و درمانی رابر که  4 بیمار بستری در بیمارستان و مابقی هم در  ایزوله  خانگی هستند .

مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در رابر، هشدار داد زنگ خطر شیوع کرونا در  رابر بار دیگر به صدا درآمد  همه باید مراقب باشیم،  اظهار کرد:  در آخرین نمونه های ارسالی دو روز گذشته  از۱۷مورد نمونه گیری  کرونا۱۳ مورد آن مثبت شده که یک مورد فوت شده است .

سجادی ، جمع‌های خانوادگی را  یکی از کانون‌های اصلی بیماری کووید-۱۹ اعلام کرد و گفت: در بعضی از  خانواده ها علائم  بیماری خفیف دارند و شک  به بیماری کرونا نمی کنند و با سرماخودگی اشتباه می گیرند تست کرونا را نمی دهند اهمیت نمی دهند و پیشگیری هم  نمی کنند.

وی  در ادامه افزود:  قرنطینه خانگی را حفظ نمی کنند و ارتباط با همدیگر دارند متاسفانه زمانی متوجه می شوند تست آنها مثبت است که علامت دار می شود و  قبل از انجام آزمایش هم در محل کار و بیرون خیلی افراد را آلوده کرده و  دیر به بیمارستان مراجعه می کنند.

سجادی، همچنین یادآور شد: سهل انگاری و بی توجهی برخی افراد، موجب شیوع دوباره این ویروس شده است .

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب