پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:31:46 - چهارشنبه 10 دی 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهید سلیمانی در عرصه بین‌الملل واقع بین بود/ مکتب حاج قاسم مکتب صدق است
سعید جلیلی گفت: سپهبد شهید سلیمانی در چهل سال بعد از انقلاب به دنبال شهادت بود و مکتب ایشان مکتب صدق است.


به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از  راه آرمان؛ سعید جلیلی عصر امروز در نشست بصیرتی دانشجویی در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و با تأکید بر اینکه بسیار مهم است که در برابر با پدیده ها چگونه آنها را تحلیل کنیم، گفت: در عرصه سیاسی و اجتماعی ملت این مسئله مهم است که خوب و به موقع تشخیص دهیم.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه در هر مقطع با فتنه هایی رو به رو می شویم و گرد و غبارهایی بلند می شود تا اصل موضوع را مشاهده نکنیم، عنوان کرد: در چهل سال گذشته برخی تلاش کردند تا صحنه را به درستی تبیین نکنند و صحنه های انقلاب غبارآلود دیده شود.

وی با اشاره به اینکه به اذعان دشمن، آنان جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران اسلامی تحمیل کرده است و می‌گوید که این مسئله فشار حداکثری است، ابراز کرد: در سال ۸۸ دشمن یک جنگ تمام عیار سیاسی علیه کشور آغاز کرد که کاملاً برنامه‌ریزی شده بود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در شرایط جنک اقتصادی ما باید همانند دوران دفاع مقدس از تهدیدهای دشمنان، فرصت ایجاد کنیم، اظهار کرد: در هر دوره باید به موقع دشمن و هدف را بشناسیم و در این راستا باید تمام ظرفیت را در برابر دشمن بسیج کنیم و به میدان بیاوریم.

جلیلی با بیان اینکه به میدان آوردن استعدادها لازمه هر نبرد است، تصریح کرد: در نبرد با دشمن میدان جنگ باید درست و به‌ موقع شناخته شود؛ چرا که اگر در شناخت با مشکل مواجه شویم در تحلیل نقایصی به‌وجود می‌آید که نتیجه آن شکست است.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه در تاریخ آمده است که توابین پس از حادثه عاشورا جان خود را تقدیم کردند اما این امر فایده‌ای نداشت، ابراز کرد: دشمن فتنه راه می‌اندازد تا ما در فضای غبارآلود دچار شک و تردید شویم و برخی از تشخیص بد ما استفاده می کنند و می گویند که ما ضعیف هستیم و توان مقابله با دشمن را نداریم.

وی با تأکید بر اینکه در این مقطع حرف ها زیاد است که می خواهند دشمن را بزرگ و کشور را ضعیف جلوه دهند، اظهار کرد: در زمینه مقابله با دشمن اگر به توان و قدرت خود متوجه نباشیم، نمی توانیم آن را حفظ کنیم؛ در اینجا عظمت سپهبد شهید سلیمانی مشخص می‌شود که فرزندی از روستای قنات ملک کرمان می‌آید و میدان را خوب می‌فهمد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهید سلیمانی در میدان مبارزه با دشمن غافل از نقاط قوت خود نشد و در مقابل جوسازی دشمن عقب‌نشینی نکرد، عنوان کرد: دشمن شرق و غرب کشور را محاصره کرده بود و تمام توان نظامی، اقتصادی و سیاسی خود را به خاورمیانه آورده بود و بنا به گفته دشمنان ۷ هزار میلیارد دلار در این زمینه هزینه کرده بودند اما نتیجه ای نگرفتند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب از عقلانیت اظهار کرد: فردی که ترسو است نمی‌تواند عقلانیت داشته باشد؛  چرا که ترس در مرحله اول عقل را زایل می‌کند.

جلیلی با تأکید بر اینکه سپهبد شهید سلیمانی عقلانیت داشت و در جنگ ۳۳ روزه در دمشق خدمت ایشان بودم و در حرم حضرت رقیه سلام الله علیها بودیم که حاج قاسم گفتند اصلا نگران نباشید، عنوان کرد: اگر تاریخ را ورق بزنید، خواهید دید که سرنوشت یک ملت با یک ترس کوچک چگونه تغییر کرده است.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: برخی گمان می کنند که با لبخند دشمن همه چیز حل خواهد شد که این به دنبال سراب رفتن است  و بعد آنان می گویند در سیاست خارجه باید واقع بین باشیم؛ در حالی‌ که سپهبد شهید سلیمانی در عرصه بین‌الملل واقع بین بود و تذکر می‌داد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی محاسبات دشمن در منطقه را به هم ریخت و با عقلانیت به‌دور از ترس و توهم به دشمن نگاه کرد، ابراز کرد: دشمن که هر زمان اراده می‌کرد جایی را می‌گرفت، هر جا وارد می شد با شکست مواجه می‌ شد؛ چرا که حاج قاسم را مقابل خود می دید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سپهبد شهید سلیمانی در چهل سال بعد از انقلاب به دنبال شهادت بود و مکتب ایشان مکتب صدق است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب