پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:44:40 - چهارشنبه 10 دی 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خبرنگار شبكه العربى قطر:
حاج قاسم نسل جدید جبهه مقاومت را پرورش داد/ وقتی تشییع شهید سلیمانی استانداردهای رسانه ای را تغییر داد
یاسر مسعود گفت: نقش حاج قاسم در عرصه استراتژی میان مدت مبتنی بر پرورش نسل بود که این نسل جان خود را فدا می کند، از خطرات نمی ترسد و تحت تأثیر کانال های رسانه ای مغرض قرار نمی گیرد.

به گزارش “صبح رابر “؛ یاسر مسعود در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص نقش سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در منطقه گفت: حاج قاسم نه تنها بازیگر منطقه، بلکه نقطه عطفی در معادلات درگیری منطقه ای بود و یک استراتژی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را در این زمینه ترسیم کرده بود.

خبرنگار شبکه العربى قطر در زمینه اقدامات و فعالیت های شهید سلیمانی در استراتژی کوتاه مدت اظهار کرد: حاج قاسم در مواجهه با بحران های فوری، موقتی عمل می کرد؛ به عنوان مثال با ورود داعش به سوریه و عراق حاج قاسم موفق شد که یک دیوار محکم و متشکل از نیروى هاى بسیج از جوانان با اعتقاد را ایجاد و از مرزهای میهن، نژاد و فرقه عبور کند که این مشخصات در خاورمیانه کمتر مشابه دارد.

وی در خصوص استراتژی میان مدت شهید سلیمانی در منطقه بیان کرد: نقش حاج قاسم در این عرصه مبتنی بر ساختن نسل بود که این نسل جان خود را فدا می کند، از خطرات نمی ترسد و تحت تأثیر کانال های رسانه ای مغرض قرار نمی گیرد.

مسعود افزود: این نسل نیاز به آموزش و توانبخشی در سطح جسمی، روحی و تجربه دارد و از این رو در این راستا ما شاهد ایجاد جبهه مقاومت در بسیاری از کشورهای منطقه از جمله ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن، فلسطین و … بودیم و این جبهه موجب عقب نشینی دشمنان شده است.

خبرنگار شبکه العربى قطر در رابطه با استراتژی سردار سپهبد شهید سلیمانی در بلند مدت عنوان کرد: یکی از ویژگی های ژنرال سلیمانی این بود که او یک مرد میدان و انسانی با چشم انداز استراتژیک آینده بود؛ ایشان فقط برای سال ها و دهه ها برنامه ریزی نکرد؛ بلکه حاج قاسم به نوسانات صحنه سیاسی و متغیرهای سیستم نگاه می کرد و به همین دلیل ایشان در حال ایجاد فازی در چند بُعد بود.

وی با بیان اینکه سردار سپهبد شهید سلیمانی یک برنامه ریز و در عین حال مدیر جنگ و مجری برنامه ها در خطوط اول مقابله بود، ابراز کرد: شخصیتی با این خصوصیات برای دشمنان وحشت ایجاد کرده بود و آنها خواب خود را از دست داده بودند و وحشت برای آنها ملموس شد.

مسعود با تأکید بر اینکه در زمان تشییع و تدفین پیکر شهید حاج قاسم ما در دریایی از مردم گم شده بودیم، تصریح کرد: در مشهد و کرمان هنوز به یاد دارم چگونه افراد مسن و کودکان که قادر به راه رفتن در میان جمعیت میلیونی نبودند، با وجود هوای سرد در حرم امام رضا ساعت ها حضور یافتند و چگونه جوانان با فرهنگ های مختلف اشک از چشمانشان جاری می شد.

وی با بیان اینکه سردار سپهبد شهید سلیمانی شخصیتی مؤثر بود که توانست افراد مختلف از تمامی گروه ها را جذب خود کند، خاطر نشان کرد: ما ساعت ها در کرمان به دنبال تیم همراهمان بودیم چرا که این رخداد پوشش خبری سال بود و این یک پوشش خبری داغ از تمام استانداردها و خارج از حالت هاى طبیعی رسانه اى بود؛ اما با وجود همه اتفاقات به دلیل خلوص والای حاج قاسم این پوشش خبری بسیار خوشایند بود.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب