پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:07:57 - پنجشنبه 18 دی 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
درس شهید سلیمانی تعقیب دشمن در مسائل نظامی و دیپلماتیک و هسته ای بود /در مقابل با دشمن هرگز خاکریز اول را رها نکنید
سردار سلامی گفت: دشمن آمده بود بر ما مسلط شوند و بگویند در علم اقتصاد و هسته ای چه کنید و در نبرد اراده ها چه کنیم؛ حاج قاسم و مردان همراه او اراده دشمن را شکستند؛ جنگ تقابل اراده است و هر کس بتواند اراده خود را تحمیل کند پیروز است.

به گزارش “صبح رابر”؛ سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اجلاسیه نهایی سالگرد سپهبد شهید سلیمان اظهار کرد: فضای بهشتی و نورانی این محفل سرشار از روحانیت، محبت، احساس، عاطفه و سرشار از عشق و دلداگی به شهیدان والا مقام و خورشید درخشان سپهر شهیدانمان حاج قاسم سلیمانی شایسته است.

وی افزود: خاطره فراموش ناشدنی و استثنایی زیباترین و بالاترین بدرقه تاریخ قهرمانان اسلام  را من سال گذشته در ۱۷ دی ماه در میدان شهدای کرمان دیدم، وقتی از میان جمعیت می گذشتم، باران می بارید اما نه از آسمان، بلکه از چشمان مردمان این دیار که به پهنای صورتشان سیل اشک جاری بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرد: این اشک ها قصه عشق و دلدادگی عمیقی را نشان می داد و می توان به خداوند قسم خورد که هیچ کس نبود؛ همه مهر، روح، معنا وعشق بودند که  همانند شمع می سوختند.

سردار سلامی بیان کرد: گرمای عشقی که در وجود همه بود را به سادگی می شد دید، من صحنه ای دل انگیزتر از آن روز ندیم که آن فشردگی جمعیت عاشقی که همه عشق و روح سلیمانی بود؛ حاج قاسم در جمعیت تجلی و ظهور کرده بود و هیچ کس خود را نمی شناخت، همه فریاد می زدنند، اشک می ریختند، این همه عشق و محبت از کجا در این قلوب جای گرفت.

وی یادآور شد: با خودم بعدها می گفتم که ای کاش شما مردم کرمان عاشورا می بودید؛ ای کاش شما در آن ظهر خونین در کنار امام می بودید و این مصبیت ها بر اهل بیت (ع) وارد نمی شد و قافله سالار کربلا زینب کبری (س) تنها نمی ماند.

مردم کرمان روی زمین صفحه جاودانه ای از یک بدرقه باشکوه آفریدید

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: به هر شکل روی زمین صفحه جاودانه ای از یک بدرقه باشکوه آفریدید، زیبا، دل انگیز، ستایش برانگیز، احساس بر انگیز و خاطره بر انگیز ایجاد کردید و چه زود این یک سال گذشت؛ و امروز گرد هم جمع شده ایم تا از یک حقیقت درخشان و جاری در هستی، از یک ناظره نبوی و عشق حسینی که در کالبد او جاری بود سخن بگوییم.

سردار سلامی اظهار کرد: می دانیم گستره شخصیت هر فرد به افق اندیشه های اوست، به قلمرو آرمان ها، به ژرفای اعتقادات او به دامنه باورهای او به منابعی که او از آن الهام می گیرد، به میدان تأثیر و نفوذ شخصیت او که در عالم معنا و چه در عالم ظاهر است.

وی ادامه داد: سردار شهید سلیمانی را می توان در قله بلند و رفیع ارزش ها توصیف کرد، او از قرآن الهام می گرفت، واقعا یک شخصیت قرآنی داشت، اینکه می گویم یقین دارم؛ تا حد وسعت و بضاعت ذهن و دامنه شناختم و مطمئنا شناخت من بسیار کوچکتر از گستره شخصیت اوست؛ او تجلی و درخشش آیات الهی در قامت یک مرد بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد: شهید سلیمانی  مصداق آیه ۲۹ سوره فتح بود و او واقعا تمام قد و با تمام سعه وجودی خود این خصوصیت را در خود داشت، از یک سو در مقابل دشمنان ظلم مستحکم، شدید و غلیظ بود و این انسان محکم در مقابل مردم متواضع تر و مهربان بود، قاسم جان ما می دانست که باید به واسطه رحمت الهی از این صفت نبوی بهره بگیرد و با مردم نرم خو ، گرم و مهربان، لطیف و با طراوات و خاضع باشد.

سردار سلامی تصریح کرد: او یاد گرفته بود از قرآن؛ انسان هایی که در مقابل مومنان بار تواضع می گشایند اما در مقابل کفار عزیز، مقتدر و بلند مرتبه هستند؛ حاج قاسم شهید ما اینگونه بود و واقعا شهید زندگی کرد و معتقدم هر انسانی با صفت ابدی خود زاده می شود و هر کسی که شهید می شود شهید زاده شده و او این گونه زندگی کرد.

وی افزود: او عابد، راکع، ساجد بود و سیمای او اثر سجده داشت؛ آمر به معروف و ناهی از منکر بود، حافظ حدود الهی بود، پاسدار اسلام بود؛ من می دیدم که محبت، ارادت و عشق او که هم عبودیت او به خداوند از آن سرچشمه می گرفت، اطاعت از ولی امر او به گونه ای بود که با میل خفیفه امام خود آهنگ حرکات خود را تنظیم می کرد؛ آهنگ قدم های قاسم با میل خفیفه امامش تنظیم می شد؛ حتی اگر حس می کرد که رهبر او و مقتدایش در دل به چیزی کراهت دارد هرگز آن را انجام نمی داد.

شهید سلیمانی شخصیت معیار و کاملی برای الگوسازی بود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرد: او در حقیقت شخصیت معیار بود؛ یعنی کاملا می توان از الگوی رفتار، گفتار و عمل او یک الگو برای همیشه و برای همگان ساخت؛ یک شخصیت معیار، میزان و تراز بود و جلوه های از اسوه حسنه نبوی در وجود او برجسته بود، که به عیان و با چشم می شد دید.

سردار سلامی متذکر شد: چرا این شهید بزرگوار به قلب ها نفوذ کرد و این همه صاحب محبوبیت و جمال نورانی شد؟ چرا همه او را پسندیدند؟ کسی که ایمان و عمل صالح انجام می دهد خداوند او را محبوب دل ها می کند.

وی یادآور شد: واقعا هر چه در قرآن جستجو کنیم؛ به زیبایی شخصیت شهید سلیمانی را توصیف می کند، این شهید عزیز هیچ گاه غیبت نمی کرد، تهمت نمی زد، هیچ کس را تحقیر نمی کرد، این خصوصیات به او عظمت می داد و  همچون مولایش حضرت علی (ع) جلوه های معنوی شخصیت او بیشتر از شمشیر زدن های او به حاج قاسم عظمت داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سلیمانی نمی توانست ببیند که نوامیس جهان اسلام در جوامع اروپایی تحقیر می شوند، مردی که او را جنگ آور می دانید در واقع در جستجو صلح بود.

سردار سلامی اظهار کرد: او با کرامت و ببخش خو گرفته بود؛ در خط مقدم می جنگید، یکی از ممتازترین خصوصیات سردار سلیمانی این بود که اجازه نمی داد جبهه دشمن از خط مقدم پیش آید و می دانست که باید دشمن را در خط درگیر کرد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی اذن عقب نشینی نمی داد چرا که می دانست اگر یک گام را عقب بنشید برای این کار باید امتیازاتی به دشمن داد؛ او می دانست که دشمن را باید تعقیب کرد و نه اجازه پیش رویبه او داد و در این مسئله درسی است که او به همه داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز کرد: در ارتباط با مسئله دیپلماسی، جنگ و هسته ای نیز شهید سلیمانی تاکید داشت که در مقابل دشمن هرگز خاکریز اول را رها نکنید.

سردار سلامی تاکید کرد: وقتی قاسم و یارانش جنگیدند تاریخ را به گونه ای می نویسیم سرشار از توفیقات بزرگ پیروزی های شگفت انگیز و برای دشمن شکست هایی که شاید هنوز باور نکرده باشد و به همین دلیل است که گاهی می گوییم که قاسم ما ده بار انتقام خود را از دشمن گرفته بود و او دیگر برای دشمن قابل تحمل نبود و او شخصیت مهار ناپذیر در شکست دشمن بود، او جهان اسلام را از شرق مدیترانه تا شمال آفریقا به هم گره زده بود.

وی افزود: او قدرت های وسیع ساخته بود و جهان اسلام را به هم گره زده بود، او و یارانش بودند که هرگز اجازه نداد نقشه دشمن برای سیطره بر جهان اسلام ذره ای شکل بگیرد، هنر او پاره کردن نقشه های دشمن در عرصه های سیاسی، نظامی و جغرافیایی بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اسلام امروز صاحب قدرت است و قدرتی که روز زمین می جنگد و تأثیر ایجاد می کند، قدرت های بزرگ را می شکند و آنها توانستند دشمن از سیاست های منطقه به حاشیه برانند و این یک تاریخ است و تاریخ در ظرف زمان خود نمی ایستد و اگر امروز بد عمل کنیم فرداهای بدی داریم و اگر ملت بشکند دیگر نمی تواند قد علم کرد.

سردار سلامی بیان کرد: دشمن آمده بود بر ما مسلط شوند و بگویند در علم اقتصاد و هسته ای چه کنید و در نبرد اراده ها چه کنیم؛ حاج قاسم و مردان همراه او اراده دشمن را شکستند؛ جنگ تقابل اراده است و هر کس بتواند اراده خود را تحمیل کند پیروز است.

وی یادآور شد: تسلیم شدن در برابر اراده دشمن شکست خوردن است، ما فرهنگی ساختیم تسلیم، شکست، عقب نشیتی معنا ندارد و ما با همی ها پیروزیم، روز شهادت نقطه تولد دوباره شهدا است.

شهید سلیمانی احیاگر جهاد در میان جوانان مسلمانان است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد: راه حاج قاسم ادامه دارد و باعث شد روح جدید در مقاومت در میان مردم مسلمان دمیده شود و امروز در جهان اسلام اتفاف افتاده است، تصمیم به جهاد در اسلام زنده شده است و او احیاگر جهاد در میان جوانان مسلمانان است و این راه ادامه دارد؛ میراث ماندگار شهید ماندگار است و ما در این نقطه متوقف نمی شویم و شهادت او نقطه عزمیت جدید برای تکمیل کردن نقشه های ذهنی حاج قاسم بود.

سردار سلامی اظهار کرد: او آرمان های بلندی را دنبال می کرد و پرچم به دست فرمانده دیگری است،تنها ما امروز یک شهید بزرگ داریم که منبع ماندگار این جامعه برای همیشه است و جوانان ما در نسل های مختلف معنا روحیه می گیرند و زمانی که شخصیت او باز و منبسط می شود، آن وقت جوانان جدید گرویده می شود.

وی ادامه داد: در کنار او شهیدان والا مقامی بودند که او هم سردار بزرگ عراقی بود و هر چند سال های زیادی در ایران و مکتب اهل بیت (ع) تعلیم یافته بود و آن هم یک انسان بزرگ، صاحب تأثیر و پرهیزکار بود که توانسته بود اجازه ندهد دشمن در عراق دولت سازی کند و راه او در عراق ادامه خواهد داشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشریح کرد: یک مرد دیگری در کنار شهید سلیمانی بود و او شهید پور جعفری بود، باور کنید او صاحب منش، مرام و روح ابوالفضلی بود، با وفا بود و من وفاداری را از او یاد گرفته ام ، او هرگز حاج قاسم را ترک نکرد اما با نجابت ستایش برانگیز و با حیا با حرارت مهربان، برای حاج قاسم نه برادری بلکه مادری می کرد.

سردار سلامی تاکید کرد: من این را بگویم آنقدر حاج قاسم و سایر شهدا متعلق به همه هستند که انگار عضوی از خانواده همگان هستند؛ اما خانواده صبور و شکیبای این عزیزان، خانواده شهید سلیمانی در طول چهل سال جهاد کمتر از شخص حاج قاسم موثر نبوده اند بلکه به اندازه شهید موثر بوده اند و نبودن او را تحمل می کردند، همواره دلهره و اضطراب نیامدن آنها را آزار می داد و نمی دانستند که چه به سر او می آید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آیا می توان ظرفیت، صبر، تحمل و شکیبایی این خانواده ها، به ویژه خانواده حاج قاسم و پور جعفری را می توانیم ما تحمل کنیم؟ این صبر والا است، حاج قاسم هرگز برای مأموریت هایش از هیچ کس پاداش نخواست، او از مشهور بودن، ستایش شدن و از تمجید شدن بیزار بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من مردم کرمان را هرگز فراموش نمی کنم و اگر زنده باشم هر سال در سالروز آن دلداگی زیبا به پابوسی شما می آیم اما خانواده عزیز شهیدان که در روز تشییع آسمانی شدند و به واسطه آن مهر، محبت و عاطفه عمیق در راه بدرقه فرمانده شهیدشان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب