پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:14:15 - شنبه 4 بهمن 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
از آب و برق رایگان برای اقشار کم درآمد تا سهمیه بنزین به خانواده‌های بیش از ۵ نفر
دبیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث حمایت از جمعیت و خانواده سهمیه بنزین به خانواده‌های بیش از پنج نفر داده می‌شود و به اقشار کم درآمد هم که بدون خودرو هستند این سهمیه تعلق می‌گیرد.

به گزارش “صبح رابر”؛ محمد رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق کارهای خوبی در راستای رفع فقر و محرومیت و رسیدگی به اقشار کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه انجام شده است؛ به گونه‌ای که آب، برق و گاز را برای اقشار کم درآمد، تحت پوشش نهادهای حمایتی و حاشیه نشین شهر و روستا رایگان را کردیم که بخشی از هزینه‌ها از دوش خانواده ها برداشته شود.

دبیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در سالهای گذشته در تبصره ۱۴، فقرا و محرومین آنگونه که باید دیده نشدند و یارانه‌های آنها چندان تغییر نکرد اما امسال تغییرات جدی به صورت بسته نقدی و غیر نقدی که از جمله ممکن است در سهام عدالت نیز اتفاقی رخ دهد، لحاظ شده است زیرا یارانه‌ها جمعیت زیادی تا ۶۰ میلیون نفر را شامل می‌شود.

رشیدی تصریح کرد: همچنین با افزایش تعرفه مالیات بر خانه‌های خالی و گران قیمت برای تامین مسکن افراد تحت پوشش منابع خوبی دیده شده و اعتبارات خوبی نیز تخصیص داده می شود.

وی عنوان کرد: اصناف نیز تا ۱۰۰ میلیون تومان سود از پرداخت مالیات معاف شدند که شمار زیادی مشمول آن می‌شوند.

دبیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: به درآمدهای با ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مالیات تعلق نمی گیرد بلکه به بیش از آن تعلق خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: همچنین با اعمال معافیت بیمه ای به واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا که کارگران خود را حفظ کرده‌اند و نیز با پرداخت تسهیلات به آنها کمک کردیم.

رشیدی تصریح کرد: به واحدهای تولیدی معافیت خوبی داده شده تا موضوع جهش تولید که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند، محقق شود از سوی دیگر در بحث تولید و صادرات سعی شده تغییر شیوه انجام شود به گونه‌ای که با توجه به حساسیت معظم‌له نسبت به خام فروشی نفت، بر صادرات مواد خام و نیمه خام نفتی مالیات قرار دادیم درحالی که تاکنون مشمول معافیت بودند که معافیت آنها را برداشتیم و از این محل به تولید کمک کردیم.

وی از تصویب ۵۰ هزار میلیارد تومان برای کمک به جهش تولید خبر داد و عنوان کرد: در بخش کشاورزی فروش ۲۷ هزار میلیارد تومان اوراق برای کمک به بحث آبهای مرزی که بخشی از آن مربوط به استان کرمانشاه می‌شود، مصوب شد.

رشیدی تصریح کرد: سامانه‌های سردسیری و گرمسیری برای تولید محصولات کشاورزی و ساماندهی منابع آبی اهمیت دارند.

دبیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین جنگل‌داری، آبخیزداری، مراتع، تولید بذر و دامپروری همگی در بودجه لحاظ شده است و ۹ هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۱۴ برای بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

رشیدی گفت: مقام معظم رهبری با توجه به اسناد بالادستی و ابلاغیه های صادره از طرف معظم له بر کشاورزی تاکید ویژه ای دارند ما نیز از کشاورزی حمایت می‌کنیم.

وی افزود: در بخش صنعت نیز همین کار را انجام دادیم و بسته‌ای ویژه برای استان‌هایی که از نظر اشتغال در جایگاه پایینی قرار دارند در نظر گرفتیم، از جمله در کرمانشاه طرح‌های خوبی اجرا خواهد شد.

رشیدی تصریح کرد: در بحث حمایت از جمعیت و خانواده نیز سهمیه بنزین به خانواده‌های بیش از پنج نفر داده می‌شود و به اقشار کم درآمد هم که بدون خودرو هستند این سهمیه تعلق می گیرد تا بتوانند از هزینه آن استفاده کنند و عدالت در این زمینه ایجاد شود.

وی افزود: در بحث بودجه نفت هم کارهایی انجام شده تا بودجه واقعی شود در واقع لایحه ای که دولت فرستاده بود واقعی نبود زیرا از ابتدای فروردین ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه صادرات نفت  لحاظ کرده بود در حالی که چنین چیزی نیست و اکنون کمتر از یک میلیون بشکه نفت صادر می کنیم.

رشیدی خاطرنشان کرد: بر همین مبنا با تصویب صادرات تا یک میلیون بشکه نفت، بودجه نفت را واقعی کردیم و اگر دولت در شش ماهه دوم در صادرات بیش از یک میلیون بشکه نفت به توانمندی رسید با احتمال اینکه شرایط تحریم برداشته شود که انشالله این اتفاق بیفتد باید ۳۸ درصد به صندوق توسعه ملی واریز کند و باقی را در طرح‌های عمرانی صرف کند که رونقی در آن انجام شود.

رشیدی گفت: همچنین در موضوع حقوق و دستمزدها با لایحه دولت مخالفت نشد زیرا دولت افزایش ۲۵ درصد نسبت به حداقل حقوق تا ۱۵ برابر را لحاظ کرده بود آن را مصوب کردیم تا در شرایط آسیب کرونا و تحریم از نظر حقوق و دستمزد کاهشی رخ ندهد بنابراین لایحه دولت را پذیرفتیم و تنها شیب پلکانی را برای مالیات قرار داریم.

وی افزود: در واقع مالیات را برای همه یکسان قرار نداریم بلکه مرتبه های پایین حقوق را تا ۵ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف کردیم و شیب پلکانی را برای درآمدهای بیش از ۵ میلیون تومان لحاظ کردیم.

رشیدی خاطرنشان کرد: برای درآمدهای تا ۱۰ میلیون تومان ۱۰ درصد مالیات، تا ۱۶ میلیون ۱۵ درصد، بیش از آن ۲۰ تا ۲۵ درصد و بالای ۳۰ میلیون تومان ۳۰درصد مالیات لحاظ شد و در واقع مالیات بیشتر را برای حقوقهای بالاتر قرار دادیم.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب