پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:14:24 - سه شنبه 14 بهمن 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سرلشکر باقری:
مکتب شهید سلیمانی، دکترین امنیتی کشور است / اگر لحظه ای سست شویم آمریکا برای تهاجم درنگ نمی کند
سرلشکر باقری گفت: رفت و آمد دولت های گوناگون آمریکا در طی این ۴۲ سال برای همگان اثبات کرده است که آمدن یک رییس جمهور از این حزب و آن حزب تفاوتی در نیت نهایی و رویکرد این دشمن غدار ندارد و اگر لحظه ای احساس سستی در ما متوجه شود نسبت به تهاجم تردید نخواهد کرد.


به گزارش“صبح رابر”؛ به نقل از  راه آرمان؛ سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیش از ظهر امروز در همایش تبیین گفتمان مکتب شهید سلیمانی در نیروهای مسلح جهت برقراری امنیت پایدار انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی واقعیتی بی نظیر در تاریخ اسلام و کشور ماست و ان شاالله بتوانیم به برکت خون شهیدان و ابثار ایثارگران، این ثمره بزرگ ۱۴ قرن مجاهدت را پاس بداریم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها بیان کرد: خدا را شاکریم که در کشوری متولد شدیم و در زمانی زندگی می کنیم که از برکت دین مبین اسلام و چشمه جوشان فاطمی بهره مند هستیم و در دوران انقلاب از برکت آزادی، استقلال و پیشبرد اهداف الهی بهره مند هستیم.

اولین عامل رشد حاج قاسم، ویژگی های فردی او بود

این مقام مسئول با بیان اینکه امام حسین علیه السلام به ما یاد داد که حکومت اسلامی قابل قیاس با هیچ حکومتی نیست، عنوان کرد: مکتب شهید سلیمانی از کرمان آغاز شد، مکتبی که ریشه در اسلام، عاشورا، اهل بیت و دفاع مقدس دارد اما به طور خاص این شهید بزرگوار دست پرورده مردم کرمان است.

وی افزود: اولین عامل رشد و سربلندی شهید سلیمانی ویژگیهای فردی او از جمله خودسازی و تلاش برای دستیابی به جایگاه رفیع انسان متدین، مومن، مجاهد و ایثارگر به خرج داد.

پرچم حاج قاسم را بر زمین نخواهیم گذاشت

باقری عنوان کرد: شهید سلیمانی از یک روستا زندگی را آغاز کرد اما در عنفوان جوانی به انقلاب اسلامی و بعد از آن به دفاع مقدس پیوست و از روزی که در جبهه کرخه کور در مهر ۵۹ نبرد را آغاز کرد تا روز نهایت که به دست اشقی الاشقیا به شهادت رسید لحظه ای این پرچم را زمین نگذاشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به نقش شهید سلیمانی در عملیات مختلف در دفاع مقدس اشاره کرد و توضیح داد: شهید سلیمانی در تمام دفاع مقدس روحیه ی جهادی، بن بست شکنی و حرکت در مسیر امام بزرگوار (ره) و نبرد بی امان با دشمن را به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به اینکه حزب الله لبنان در نبرد ۳۳ روزه آنچنان دشمن را به زانو در آورد که دشمن به التماس افتاد، اظهار کرد: مقابله با تروریست های تکفیری همچون داعش و صد گروه همچون داعش که سوریه و عراق را به عنوان مقدمه نبرد در ایران در نظر گرفتنداز دیگر اقدامات انجام شده توسط سپهبد شهید سلیمانی بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهید سلیمانی می گفت “من کانال ماهی به عرض دو هزار متر ایجاد می کنم تا هیچ دشمنی دستش به ایران نرسد”، عنوان کرد: تنها بخش اندکی از این خدمت قابل بیان است و شهید سلیمانی این خدمت را با فرماندهی بر رزمندگان و مدافعان حرم در کشورهای اسلامی سازماندهی کرد.

وی بیان کرد: بر سر مزار سپهبد شهید سلیمانی مجدد پیمان بستم که پرچم را بر زمین نخواهیم گذاشت و تقاص و انتقام خون او را از عاملان، مجریان و آمران خواهیم گرفت.

هراس دشمنان از قدرت بازدارندگی و توان دفاعی ایران

سرلشکر باقری تصریح کرد: رفت و آمد دولت های گوناگون آمریکا در طی این ۴۲ سال برای همگان اثبات کرده است که آمدن یک رییس جمهور از این حزب و آن حزب تفاوتی در نیت نهایی و رویکرد این دشمن غدار ندارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در دوره هایی شمشیر آخته از نیام کشیده می شود و در دوره هایی مشت آهنین در دستکش مخملی قرار دارد، عنوان کرد: قطعیت این دشمنی حتمی است و اگر لحظه ای احساس سستی در ما متوجه شود نسبت به تهاجم تردید نخواهد کرد.

ملت ایران نسبت به ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس سست نشده است

سرلشکر باقری با بیان اینکه این ملت نسبت به ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس سست نشده است، ابراز کرد: کسی تجاوز کند حتما در برابر او می ایستیم و این برکت مکتب شهید سلیمانی است.

این مقام مسئول بیان کرد: همراهان و هم پیمانان ما در سراسر جهان اسلام آسیب هایی را به آنها زده اند؛ دشمنان آرزو داشتند که جمهوری اسلامی ایران چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نبیند، اما نتیجه چه شد؟ جمهوری اسلامی سربلند، سرافراز با حفظ تمام آرمان ها؛ عزت و سربلندی مسیر را طی می کند و امروز در جایگاه عالی تر نسبت به گذشته قرار داریم.

مکتب شهید سلیمانی نیاز به کالبدشکافی و درک عمیقی دارد

وی با اشاره به اینکه مکتب شهید سلیمانی نیاز به کالبدشکافی و درک عمیقی داد، تصریح کرد: رویکرد آن بزرگوار در تأسی از فرهنگ عاشورا رویکرد فرهنگی او را نشان می دهد، رویکرد مردم داری که چگونه در برابر مردم مظلوم، خاضع و افتاده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در حفظ منابع کشور پایداری، بر ارزش ها، تکریم جوانان، دفاع از محرومان و در همه ابعاد از او درس گرفتیم و ابعاد این مکتب باید شکافته شود، ابراز کرد: آنچه خداوند از بنده اش طلب کرد در این بنده صالح خدا بود.

این مقام مسئول گفت: در نبردهای امنیتی مسلحانه، در مقابله با اغتشاشات، در نبردهای ضد تروریسم رویکردهای او به عنوان دکترین امنیتی بود و لذا در بخش دفاع و امنیت حرف ناگفته ای از شهید سلیمانی نمانده است.

وی با تأکید بر اینکه آموزه ها و درس ها برای نسل جوان باید از سپهبد شهید سلیمانی مورد عنایت قرار گیرد، عنوان کرد: این استان به لحاظ های مختلف دارای اهمیت بالاست و باید امنیت و دفاع مطمئن را برای مردم تامین کنیم.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در کنار مردم زودتر از ارگان های مسئول در زلزله، سیل و کرونا حضور دارند، افزود: اما وظیفه اصلی ما تأمین امنیت است، سرمایه گذاران نباید هیچ احساس نگرانی داشته باشند و با اطمینان خاطر در استان حضور یابند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: مردم و مسئولان استان باید احساس کنند نیروهای مسلح هر لحظه ای در هر حادثه ای قبل از همه در خدمت مردم و بخش ها هستند و این بدون منت است.

نیروهای مسلح یک ید واحده هستند

این مقام مسئول اظهار کرد: در یک تعامل و هم افزایی در کل کشور باید، امکانات بالقوه استان را به فعلیت برسانیم و مردم بتوانند از این نعمات خدادادی استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح ما یک ید واحده هستند انچه که امام انتظار داشت و رهبری انتظار دارند همین اتحاد است، گفت: تنها بخاطر انضباط نام یکی سپاهی، یکی ارتشی و یکی انتظامی است؛ والا جمهوری اسلامی دارای یک نیروی مسلح است تحت امر مقام معظم رهبری که آگاه ترین و هوشیارترین نعمت الهی است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب