پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:06:21 - جمعه 15 اسفند 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
مطالبه عمومی همه کشورهای مقاومت اخراج آمریکا از منطقه است/حمله به مواضع حشد الشعبی گورستانی برای آمریکایی ها فراهم می‌کند
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: حمله به مواضع حشد الشعبی گورستانی برای آمریکایی ها فراهم می‌کندونتیجه ای جز تسریع در راهبرد مقاومت عراقی و شعله ور شدن خشم نیروهای جوان انقلابی در عراق را در پی نخواهد داشت.

به گزارش “صبح رابر“حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به مناسبت عید مبعث گفت: روز مبعث شریف‌ترین روز در سرتاسر دهر است، روزی شریفتر از مبعث نیست حادثه ای بزرگتر از این حادثه اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: بعثت رسول اکرم(س) مایه حیات جامعه انسانی شد قرآن درباره برخی از پیامبران با تعبیر برادرو قومش بیان آورده است ولی در مورد پیامبر اکرم(ص) تعبیر نفس را بیان می کند.

امام جمعه رابر با بیان تقدم تزکیه بر تعلیم عنوان کرد: هدف مهم بعثت پیامبر؛ تزکیه نفس است، هدف تزکیه آموزش معارف الهی برای رسیدن به این رسالت است.

وی با اشاره به مراحل تزکیه نفس گفت: قلب را از آلودگی ها و تعلق های دنیایی مانند دوستی مال و فرزند، پاک سازید ثروت اندوزی دشمن درونی انسان است.

خطیب جمعه رابر بیان کرد: اگر بخواهیم نفس را از آلودگی رها کنیم باید اهل انفاق و زکات بود با توجه به شرایط نامناسب معیشتی در این طرح عیدی برای همه از این فرصت استفاده کنید.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تسلیت ۲۵رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام وتبریک فرارسیدن  ۲۷رجب روز مبعث  رحمه للعالمین گفت : این عید شریف مبعث در حقیقت عید تاریخ انسانیت است، روز مبعث بزرگترین و عزیزترین روز تاریخ است چرا که مبعث برافراشتن پرچم اخلاق و برافراشته شدن پرچم عدالت است.

خطیب جمعه رابر با اشاره به نامگذاری ۱۵تا ۲۲اسفند در کشور ما به عنوان هفته منابع طبیعی بیان کرد:  ۵اسفند روز درخت کاری است هر مسلمانی بذر یا نهالی را بکارد و موجود زنده ای  از ثمره نهال بهره ببرد برای او صدقه محسوب می شود.

وی با اشاره به اهمیت دین مبین اسلام و نکوداشت روز درختکاری گفت: هر سال رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز درختکاری به این سنت پسندیده اهتمام می ورزد چرا که این روز مظهر حیات وطبیعت و یکی از روزهای پر برکت جمهوری اسلامی است.

خطیب جمعه رابربا تاکید برفرهنگ سازی سنت حسنه درختکاری  ادامه داد: با درختکاری  در آستانه بهار، زندگی به زمین می بخشند در شهرستان رابر هر درخت به نیت یک شهید از این شهرستان کاشت شود این حرکت نوعی تعمیق فرهنگی به سنت حسنه درختکاری و نکوداشت والاترین انسان های بی نظیر جامعه در واقع پاسداشت فرهنگ، ایثار و شهادت است.

وی افزود: امید است در روز درختکاری شاهد مشارکت مردم در این زمینه باشیم واز طرفی منابع طبیعی شهرستان رابر در بحث آموزش و ترویج این سنت حسنه برنامه ریزی داشته باشند.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دستور مستقیم رئیس  جمهور آمریکا مناطق مرزی عراق مورد  حمله موشکی فرار گرفت، گفت: دومین باربود که به دستور رئیس جمهور آمریکا حملاتی در مناطق عراق و سوریه انجام شد از جمله حمله  به پادگان امام علی علیه‌السلام در منطقه بوکمال که مستشاران ایرانی  و برخی نیروهای مقاومت  در آن حضور دارند  تنها یک هدف از هفت هدف مورد حمله قرار گرفت و یک نفراز نیروهای حشد الشعبی به توفیق شهادت نایل آمد.

وی با بیان این سوال که جوبایدن از دستور مستقیم حمله منصوب به نیروهای ایرانی چه هدفی را دنبال می کند تصریح کرد: این نوع حملات نقطه ای و کور و چندان تاثیری در معاملات غرب آسیا و محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران ندارد

امام جمعه رابر ادامه داد: هم بایدن، آمریکایی ها و  حامیان آمریکایی ها در منطقه میدانند  این گونه حملات نقطه ای، کور چندان تاثیری در معاملات غرب آسیا و محور مقاومت خصوصا جمهوری اسلامی ایران ندارد.

وی با اشاره به اینکه منطقه پس از  شهادت سرداران مقاومت دستخوش تغییرات جدی شده است، افزود: خواسته همه کشور های مقاومت اخراج آمریکا از منطقه است اکنون موضع انتقام سخت در سطح اخراج  آمریکا در منطقه نه فقط از عراق بلکه مطالبه عمومی همه کشورهای مقاومت است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت:  تاریخ مصرف سیاست چماق و هویج برای پرونده هسته‌ای تمام شده و کمپین فشار حداکثری ته نشین و آثار آن کمرنگ شده است.

وی با بیان اینکه حنای جنگ هراسی دیگر رنگ باخته است  افزود: در مواجهه پرونده هسته‌ای با یک ریل‌گذاری طرح راهبردی لغو تحریم ها با قدرت به میدان آمده است.

حجت الاسلامعلیدادی سلیمانی با بیان اینکه  آمریکا ضعیف‌تر از آن است که در مقابل قدرت ایرانی تاب و تحمل بیاورد، عنوان کرد: برخلاف تصور آمریکا حشدالشعبی  یکی ازبزرگترین و قدرتمندترین نیروهای مردمی در عراق است.

وی افزود: حمله به مواضع حشد الشعبی گورستانی برای آمریکایی ها فراهم می‌کندونتیجه ای جز تسریع در  راهبرد مقاومت عراقی و شعله ور شدن خشم نیروهای جوان انقلابی در عراق را در پی نخواهد داشت.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: این گونه حملات کور قدرت حشدالشعبی را می افزاید، این که آمریکایی ها  دلخوش به داعشی ها حملاتی را هر چند گاهی آغاز کنند،کشورهای مقاومت با هوشیاری و دقیق این حرکت های آمریکایی را رصد می‌کنند؛ این نشانه عجز  آمریکاست.

وی در پایان با قدردانی  از حضور نیروهای متخصص جهادی بیمارستان امام رضا تهران که  به مدت ۴ شبانه روزدر روستای قنات ملک به نیت سردار دلها خدماتی صادقانه در بحث سلامت ارائه کردند گفت:. در تابستان سال جدید نیروهای جهادی قول حضوردر این شهرستان  را رادادند امیداست این خدمات خالصانه آنها در پروند ثبت و ضبط گردد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب