پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:44:53 - جمعه 13 فروردین 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
گرایش های حزبی بزرگترین آفت یک دولت است /دولت مردمی باید ریشه فساد را از بدنه دولت بخشکاند
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: فساد مهمترین مانع موفقیت یک سیستم است،بخش عمده ای از فساد اقتصادی همین فضای رانتی است دولت مطلوب مردمی باید در گام اول فساد را از بدنه دولت ریشه کن کند این امر نیاز به بازرسی و نظارت دقیق دارد.

به گزارش صبح رابر؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: اولین آیه سوره احزاب خطاب به رسول خداست، در این آیه خداوند دو دستور کلیدی به پیامبر خدا داده است.
وی با اشاره به این دو دستور تقوای الهی و اطاعت نکردن از کافران و منافقان افزود : اگر این دو دستور در زندگی پیاده شود ما هویت خود را حفظ می کنیم.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه اطاعت یعنی پیروی کردن، گفت: نظام اطاعت در قرآن کریم و روایات به سه نوع است؛ نوع اول اطاعت واجب، لازم و محض است در برخی موارد باید اطاعت کنیم حتی شک و پرسش نداشته باشد، این اطاعت عاقلانه و عالمانه است، اطاعت محض فقط از خدا ، پیامبران الهی و ائمه معصومین علیهم‌السلام است.
خطیب جمعه رابر تصریح کرد: اصل اثبات خدا عقلی است واصل عصمت انبیاء الهی و ائمه معصومین(ع) استدلالی است.
وی نوع دوم اطاعت را نافرمانی محض خواند و با اشاره به آیه ۲۸ سوره کهف گفت: قرآن کربم می فرماید: ازکسانی که قلبشان از ذکر الهی غافل است و در زرق و برق دنیا غوطه ورند از اینها اطاعت نکن.
امام جمعه رابر نوع سوم را طاعت مشروط دانست و تصریح کرد: اطاعت از پدر و مادر در صورتی که تعارض با طاعت الهی و حب خدا نداشته باشد، به افراد غیر تخصص که هیچ صلاحیتی ندارند اطاعت رای در این زمینه جایز نیست.
وی افزود : تقوای الهی پیشه کنید، طاعت پذیری و مسئولیت پذیری ما وسیله نجات مان در برزخ و قیامت است.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دهه آخر ماه شعبان و در آستانه استقبال ماه مبارک رمضان گفت: دهه آخر ماه شعبان، دهه تکریم غبارروبی مساجد است.
وی افزود : به تعبیر قرآن دهه تکریم و غبارروبی مساجد حرکتی موثر در جهت طهارت بخش جامعه و تقرب ویژه آحاد مسلمین به درگاه خداوند متعال است.
خطیب جمعه رابر با بیان اینکه تکریم و غباروبی مساجد دارای دو ساحت است عنوان کرد: تکریم و غباروی مساجد ؛ ساحت ظاهری و باطنی دارد در ساحت ظاهری هر گونه اقدام برای ارتقا آراستگی و جذابیت های بصری باعث رونق خانه های خدا و استقبال و حضور حداکثری مردم در مساجد می شود .
وی به این امرمقدس و با فضیلت تاکید کرد و گفت: پیامبر عظیم الشان (ص) فرمودند: هر کس یک چراغی را به درون مسجد ببرد آن را از تاریکی درآورد، خداوند گناه از هفتاد ساله او را در میگذرد و ثواب یک سال عبادت را برایش ثبت و ضبط می‌کند و همچنین فرمودند: برطرف کردن مانع از سر راه و بیرون بردن خاکروبه از مسجد ، مهریه حوریان بهشتی است.
خطیب جمعه رابر گفت: امیدوارم مردم مومن و متدین رابر در این ساحت ظاهری با هیئت امنای مساجد همکاری کنند و مساجد را برای ماه مبارک رمضان آماده کنند.
وی با اشاره به ساحت باطنی مسجد بیان کرد: هدف خلقت انسان تخلق با اخلاق الله است مسجد مهمترین پایگاه اجتماعی انسان سازی است، امیدوارم با حضور همه عزیزان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد در ماه مبارک رمضان از معارف الهی و انسانی و از برکات این ماه بهره ببرند.
خطیب جمعه رابر با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت : سوال این است مردم چه دولتی می‌خواهند؟ در جواب این سؤال چند مولفه های اصلی را به عنوان شاخص های مطلوب دولت مردم بیان می کنم .
وی، اولین شاخصه مطلوب دولت مردم را کارآمدی دانست و افزود: دولتی کارآمداست که سطح کارآمدی نظام روز به روز ارتقا پیدا کند سطح کارآمدی نظام را افزایش می دهد و مشکلات مادی و معنوی مردم حل شود این خواست مردم است.
حجت الاسلام علیدادی دومین شاخصه مطلوب مردم را دولت پرکار و پرنشاط خواند و افزود: نتیجه پرکاری تلاش مضاعف دولت رفع مشکلات کشور و رضایت حداکثری مردم است.
خطیب جمعه رابر افزود : دولتی که از روحیه انقلابی و جهادی فاصله دارد نمی تواند دولت پر کار و با نشاط باشد، محافظه کار و کم کاری برآن دولت غلبه خواهد کرد.
خطیب جمعه رابر سومین شاخص های دولت مطلوب مردم را مردمی بودن دولت برشمرد و عنوان کرد: مردمی بودن یک دولت در گام اول به قدرت رسیدن یک دولت از طریق انتخاباتی با مشارکت حداکثری است در گام دوم مردمی بودن دولت ، نوع و چگونگی تعامل دولت با مردم است ، ارتباط دولت با مردم، دولت صادقانه ، صریح و دوسویه ومتعالی باشد.
وی با بیان اینکه شاخصه چهارم دولت شایسته سالار است، گفت: دولت شایسته سالار ، دولتی است از بهترین افراد از لحاظ دانش و مهارت در جایگاه خدمت معرفی کند. این افراداز تعهد و تخصص در جایگاه وزارت خانه برخوردارند.
وی با بیان اینکه گرایش های حزبی بزرگترین آفتی است که دولت با بحران کارآمدی مواجه می کند، یاد آور شد: پنجمین شاخصه دولت تولید است، تولید به معنی تهیه کالا و خدمات مورد نیاز مردم است.

خطیب جمعه رابر افزود: در شرایط کنونی اقتصاد برای ساخت ایران قوی اولویت ویژه ای پیدا کرده است لذا سال رونق تولید، جهش تولید داشتیم و امسال هم شعار سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها حول محور تولیداست.
وی بیان کرد: امنیت ملی ، اقتدار ملی و استقلال ایران قوی به تولید گره خورده است . دولت مردمی اولویت اول را برنامه های اقتصاد ی قرار می دهد .
امام جمعه رابر ششمین شاخصه دولت مردمی را دولت شجاع و عزتمند خواند و افزود: دولتی عزتمند است که منافع ملی ما را درسطح بین المللی حفظ کند و در برابر قدرت های زیاده خواه جهانی انفعال و وادادگی نداشته باشد سه اصل عزت ، حکمت و مصلحت تدبیر امور را در دست بگیرد.
وی یکی دیگر از شاخصه ها دولتی مردمی را فساد ستیز خواند و گفت: فساد مهمترین مانع موفقیت یک سیستم است، بیشترین گردش مالی در دولت است بخش عمده ای از فساد اقتصادی همین فضای رانتی است، دولت مطلوب مردمی باید در گام اول فساد را از بدنه دولت ریشه کن کند این امر نیاز به بازرسی و نظارت دقیق دارد در این صورت دولت با فساد می‌تواند مبارزه کند.
خطیب جمعه رابر با اشاره به انتخابات ۲۸ خردادماه گفت: به امید آن روزی که دولت مطلوب مردمی با این شاخص ها روی کار آید و بخش اعظمی از مشکلات مردم که کم هم نیستند برطرف شود.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب