پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:07:02 - دوشنبه 24 خرداد 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
0 در میزگردی با حضور فعالان سیاسی کرمان تأکید شد؛
مردم در این دوره فریب شعارهای توخالی را نخواهند خورد/ صندوق رأی گیری، صندوق سرمایه گذاری است
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از وظایف احزاب و نیروهای انقلابی این است که امید را به مردم بازگردانده و به آنها بصیرت دهیم، ابراز کرد: در این دوره مردم فریب شعارهای توخالی و هوچی گری ها نخواهند خورد.

به گزارش“صبح رابر”؛ به نقل از “راه آرمان “؛شش روز دیگر تا برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده است. انتخاباتی که حضور و مشارکت حداکثری ملت همیشه در صحنه ایران می تواند موجب نا امیدی و یأس دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران شود.

این پایگاه خبری به مناسبت این امر خطیر ملی، میزگردی را با حضور دو تن از سیاسیون فعال در استان برگزار کرده است که مشروح آن را در گزارش زیر می خوانید.

راه آرمان: ارزیابی شما از نقش احزاب و گروه های سیاسی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات چیست؟

سید حسین صابری گفت: این روزها در شرایط بسیار ویژه و حساسی قرار داریم و در استان کرمان دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و در برخی از استان های دیگر چهار انتخابات را در پیش داریم که هر کدام از آنها در جایگاه خود از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان کرمان ادامه داد: شوراهای اسلامی کانون های محلی قلمداد می شوند، مجلس شورای اسلامی نیز پارلمان ملی است که نسبت به تهیه، تنظیم و تصویب و نظارت بر اجرای قوانین اقدام می کند و انتخابات مجلس خبرگان را در برخی دیگر از استان ها داریم که اعضای این مجلس از خبرگان و برجستگان کشور هستند، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را نیز در پیش داریم.

وی بیان کرد: انتخابات به عنوان یک اصل در قانون اساسی است و حضور مردم در این عرصه بسیار مهم است، چرا که مردم سالاری دینی یکی از نمادهای اساسی کشور ماست؛ حضور مردم در این امر خطیر هر چه پر رنگ تر و چشمگیر باشد؛ آثار درونی و برونی متعددی را در پی خواهد داشت.

صابری اظهار کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان به عنوان جزیی از موج مواج جمعیت و مردم، در سطح کشور و استان وظیفه همدلی و همراهی را در بین نیروهای انقلابی برعهده دارد و با توجه به تجربه ای که در سه سال گذشته داشته ایم، اقداماتی را انجام داده ایم.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب؛ وظیفه همدلی و همراهی نیروهای انقلابی را به عهده دارد

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان کرمان عنوان کرد: در این دوره خوشبختانه در سطح کشور و استان دو مجموعه ارزشی از تشکل های ارزشی و انقلابی شورای وحدت و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی متحد شده و به وحدت کامل رسیده اند و در زمینه انتخابات ریاست جمهوری کار مشترکی را انجام می دهند؛ این اقدام به انسجام نیروهای انقلابی و حضور در صحنه مردم بسیار کمک کرده است.

وی افزود: در عرصه انتخابات شوراهای اسلامی نیز دو مجموعه یاد شده دارای اعضای مشترکی هستند که کارهای سازمان یافته ای را از چند ماه گذشته آغاز کرده و به جمع بندی نهایی رسیده اند و امیدواریم آنچه که خیر جامعه اسلامی و شهر نیازمند بزرگ و قدیمی کرمان است به دست مردم و به صورت آگاهانه رقم بخورد و شورایی که دل در گرو خدمت و در جهت منافع مردم شکل بگیرد.

احمد علی مقدم با تأکید بر اینکه نقش احزاب در انتخابات بسیار مهم است، گفت: با کارهای انجام شده و تلاش بسیار، امید است که بتوانیم وحدت حداکثری را رقم بزنیم تا انتخابات پر شوری را داشته باشیم.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان با بیان اینکه اولین هدف ما در انتخابات حضور است و این مسئله برای ما بسیار مهم است، عنوان کرد: بر اساس نظر سنجی های به نظر می رسد شاید حضور در انتخابات کمرنگ باشد که این امر متأسفانه به دلیل عملکرد دولت است؛ دولت شرایطی را به وجود آورده که امید را از مردم سلب کرده است و ما باید امید را به مردم برگردانیم.

نقش آفرینی احزاب جهت حضور حداکثری در انتخابات/ مردم در این دوره فریب شعارهای توخالی را نخواهند خورد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: در دو دوره دولت های یازدهم و دوازدهم، آقای روحانی به دروغ، کذب، حرف های خلاف واقع متوسل شد و با شعار مردم را پای صندوق های رأی آورد اما کارنامه خوبی را در این مدت ارائه نکرد و این مسئله جفا به مردم و رأی دهندگان است که به آنها اعتماد کردند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از وظایف احزاب و نیروهای انقلابی این است که امید را به مردم بازگردانده و به آنها بصیرت دهیم، ابراز کرد: در این دوره مردم فریب شعارهای توخالی و هوچی گری ها نخواهند خورد.

وی با بیان اینکه در مناظره هایی که پخش شد، شاهد بودیم که برخی هنوز رئیس جمهور نشده اند، یأس و ناامیدی ایجاد می کنند، عادت این افراد به هوچی گری، غیر واقع گویی و شبهه افکنی است، اظهار کرد: مردم در دوره آگاه و متوجه شده اند که عملکرد این آقایان چیست.

مقدم تصریح کرد: مسبب وضعیت فعلی شخص رئیس سابق بانک مرکزی است؛ این فرد در خیانت و ظلمی که به مردم شده، دخیل است و مردم از این دسته مسئولان ناراضی هستند و ما باید در خصوص اقدامات این آقایان افشاگری کنیم.

صندوق رأی گیری، صندوق سرمایه گذاری است

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان ادامه داد: چنانچه به مسئله بورس دقت کنیم، مشاهده خواهیم کرد که بسیاری از مردم زندگی خود را فروختند و حال از بورس خبری نیست و آیا این مسائل تقصیر رئیس بانک مرکزی و دولت نیست؟ در این عرصه ها باید روشنگری شود تا مردم آگاه شوند؛ این افراد می خواهند وضعیت را با رئیس جمهور شدن اصلاح کنند، در حالی که خود مسبب مسائل هستند؛ آنان چرا در زمانی که مسئول بودند اقدام نکردند؟

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: بر اساس آمار و نظر سنجی ها مشخص است که مردم دارند آگاه می شوند و در این عرصه احزاب نیز وظیفه سنگینی را به عهده دارند و باید مردم را برای حضور در پای صندوق های رأی ترغیب کنند؛ ما باید این مهم را به مردم عنوان کنیم که صندوق رأی گیری، صندوق سرمایه گذاری است و اگر ما سرمایه گذاری خوبی را انجام دهیم، سود و منافع آن را خواهیم دید و اگر سرمایه گذاری بدی کردیم، دود این مسئله هم به چشم خودمان می رود؛ بنابراین باید این مسائل را به مردم آگاهی دهیم تا با انتخاب درست، منافع خوبی نصیب کشور و نظام شود.

راه آرمان: اخلاق، صداقت گویی و شفافیت در کلام یک داوطلب انتخابات، به چه میزان در میزان حصور و رأی مردم مؤثر است؟

صابری در این خصوص گفت: همه ما مسلمان هستیم و در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنیم و مسلمان بودن و زندگی در این نظام برخی از ضوابط و اصول را برای ما مقرر می کن؛ وقتی ما از مردم عادی انتظار داریم که صداقت، امانتداری، پاکی، آبروداری، حفظ اخلاق و غیره را در زندگی فردی و اجتماعی خود رعایت کنند؛ اول انتظار می رود که مسئولان ما اخلاق مداری و قانون را بیشتر رعایت کنند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان کرمان با بیان اینکه مجری باید بیشتر از یک فرد معمولی تابع مقررات، قانون و ضوابط باشد، اظهار کرد: در انتخابات نیز به همین صورت است؛ آن مهمی که اصل است قانون مداری و رعایت اخلاق و ادب انتخاباتی است که برخی اوقات ما این مسئله را به خوبی در میان داوطلبی و هواداران آنها مشاهده نمی کنیم.

برخی در مناظرات، توپ را به زمین دیگران می انداختند

وی با اشاره به اینکه نمونه های مختلف بد اخلاقی ها را در چند سال گذشته دیده ایم، عنوان کرد: زمانی که می گوییم آبروی انسان ارزش و اعتبار دارد؛ این مسئله ضرورت رعایت اخلاق و آبرو را می رساند و حتی در پاره ای از مواقع اگر ما با به این جمع بندی برسیم که بیان یک مطلبی حتی اگر حق باشد، موجبات کدورت فردی را فراهم کند، باید پرهیز کنیم و نباید آن را به زبان بیاوریم؛ چه برسد به اینکه مطالبی خلاف واقع و دروغ محضی را مطرح کنیم که نمونه های متعدد آن را در مناظره ها شاهد بودیم که این مسئله مایه تأسف است.

صابری بیان کرد: سرنوشت پول، ارز و اقتصاد هر کشوری در بانک مرکزی آن کشور رقم می خورد و از این مسئول انتظار می رود که رازدار باشد و حقیقت ها و اخلاق را مراعات کند که متأسفانه در مناظره ها افرادی هستند که توپ را به زمین دیگران می اندازند و به گونه ای رفتار می کند که انگاری تازه از مادر متولد شده و از همه چیز بی اطلاع است.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان کرمان ابراز کرد: به یاد می آورم که چند سال گذشته با توجه به محدودیت استفاده از آب های مرزی دولت و وزارت نیرو وقت، مجوزی را از مقام معظم رهبری گرفتند تا مبلغ یک میلیارد یورویی به منظور ایجاد زیر ساخت ها جهت استفاده از آب های مرزی تخصیص پیدا کندغ حال این سوال مطرح می شود این هزینه و اعتبار کجا رفت؟ چه مقدار از آن در مسیر به حق خرج شده است؟ در این عرصه وظیفه بانک مرکزی است که پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه سکان دار هفته گذشته بانک مرکزی توپ را به زمین دیگران می انداز که انگار هیچ نقشی در این امور نداشته است و این اقدامات نمونه های متعدد بی اخلاقی انتخاباتی است که پذیرفته نیست، اظهار کرد: این مسائل، کدورت مردم را به دنبال دارد؛ مردمی که نگاه و چشمشان به مسئولان کشور است.

بی تقوایی و غیر شفاف رفتار کردن، موجب دلسردی مردم می شود/ کشور با کتابچه خواندن، اداره نمی شود

صابری با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران، حفظ ارزش ها و اصول در رأس امور قرار دارد، تصریح کرد: بی تقوایی و غیر شفاف رفتار کردن، موجب دلسردی و ناامیدی مردم می شود؛ بنابراین امیدواریم که مردم با کسب بصیرت در این دوره از انتخابات حضور پر نگی را داشته باشند؛ چرا که این حضور موجب اقتدار نظام و نابودی و یأس دشمنان خواهد شد.

مقدم درپاسخ به این سوال عنوان کرد: فردی که خود را در معرض رأی عمومی مردم به عنوان رئیس جمهور قرار می دهد باید اخلاق مدار باشد و این مسئله نشان می دهد که این فرد، می تواند الگویی برای تمامی مسئولان و زیر مجموعه خود باشد؛ داوطلبینی که دروغ می گوید، تهمت می زند و نهایت بداخلاقی را به کار می گیرد، در دولت این فرد نیز همین گونه خواهد بود و در دورانی که مسئولیت دارد نیز مدام به دروغ متوسل می شود.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان با تأکید بر اینکه مردم این ترفندها و شعارهای نخ نما را متوجه شده اند، اظهار کرد: حرف هایی که برخی در مناظرات عنوان کردند، این حرف ها در رسانه ها پخش می شود و رسانه های خارجی نیز از این مسائل استفاده می کنند و ما نیز متوجه هستیم که تمام رسانه های خارجی تمام تلاش خود را برای تخریب نیروی انقلابی و فردی که به عنوان خادم مردم به میدان آمده است به کار گرفته اند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با بیان اینکه طبیعی است که اگر فرد انقلابی در رأس دولت قرار گیرد، تمام فجایع، خیانت ها و خرابکاری های آنها رو خواهد شد و آنان از این مسئله وحشت دارند، گفت: در مناظره ها شاهد هستیم که آقایان همتی و مهر علیزاده هیچ کدام در جهت سوالات، پاسخ نمی دهند و برنامه و راهکاری را ارائه نمی دهند و صرفا شعار می دهند؛ آنان بدانند که با نشان دادن کتابچه و جزوه خواندن نمی شود کشور را اداره کرد.

فرد منتخب باید شناخت عمیق از سطح کشور داشته باشد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: برخی از داوطلبین که دم از اقتصاد می زنند و عنوان می کنند که دکترای اقتصاد دارند اما صحت این مسئله مشخص نیست، دروس حوزوی را زیر سوال می برند؛ معتقدم این افراد سوادشان کم است؛ چرا که اگر سواد داشتند این حرف ها را بیان نمی کردند و البته بداخلاقی هایی که صورت گرفته است، ترفند آنها است.

راه آرمان: رئیس جمهور دولت سیزدهم چه شاخصه هایی باید داشته باشد و چه اقداماتی باید به عنوان اولویت و در جهت برطرف شدن بسیاری از مسائل کشور در دولت آینده مد نظر قرار گیرد؟

صابری در این باره با بیان اینکه شاخصه های انتخاب اصلح را در زمان های مختلف و به طور مشخص امامین انقلاب مطرح کرده اند، گفت: مقام معظم رهبری در آستانه تمامی انتخابات اشاره کافی و شفاف به شرایط و ویژگی های داوطلبین داشته اند و قاعدتا بیان شاخصه ها، راهنمایی است برای مردم که می خواهند در انتخابات شرکت کنند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان کرمان افزود: شاخصه هایی از قبیل مردم داری، عدالت محوری، پاک دستی، شفافیت، ساده زیستی، شناخت عمیق و توجه به نیروهای توانمند انقلابی، آماده به کار و غیره که این موارد حداقل هایی است که یک مدیر ارشد کشوری و حتی دیگر مدیران در هر جایگاهی باید داشته باشند.

وی بیان کرد: فرد منتخب باید شناخت عمیق از سطح کشور داشته باشد تا بر اساس ظرفیت های عظیم خدادادی بتواند مسائل را برطرف کند و اگر یک تیم مسنجم، قوی، خدا ترس و مطلع در رأس امور قرار گیرد به راحتی در یک دوره پنج ساله می تواند داشته ها را به کالا تبدیل و نیازهای جامعه را برطرف کند.

دولت سیزدهم فرصت های داخلی و نیروهای مستعد را بشناسد

صابری ابراز کرد: بسیاری از کشورها علاقمند هستند که از فرصت ایران اسلامی در جهت رفع نیازهای خود استفاده کنند و ما می توانیم با این کشورها تعامل بسیار خوب، منطقی، اخلاقی و انسانی داشته باشیم.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان کرمان با اشاره به اینکه دولتی که بر سر کار می آید بهتر است که فرصت های داخلی و نیروهای مستعد را بشناسد و بر همان اساس یک برنامه جامع را تهیه کند، اظهار کرد: رئیس جمهور موفق آن است که تمامی انسان های موفق و آزموده را به کار گیرد و با توجه به اطلاعات موجود نسبت به تهیه برنامه میان مدت و بلند مدت اقدام کند.

مقدم در این باره با بیان اینکه معیارهای انتخاب اصلح را مقام معظم رهبری مشخص کرده اند و این شاخصه ها در قانون اساسی بیان شده است، گفت: از دواطلبین انتخابات انتظارمان این است که از خود و برنامه هایشان سخن بگویند و از صحبت در خصوص دیگران پرهیز کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور دولت سیزدهم، اولین رئیس جمهور در گام دوم انقلاب است و بنابراین فردی که در این سمت قرار می گیرد باید بتواند خودش را ارزیابی کند که می تواند در جهت محقق شدن گام دوم انقلاب قدم بردارد؛ فلذا این مسئله یکی از معیارهای اساسی است که باید به آن توجه شود.

لزوم توجه دولت آینده به سفره های مردم و اشتغال

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در طول ۳۲ سال دوران رهبری خود بیش از ۶۰ پارامتر انقلابی بودن را بیان فرمودند، عنوان کرد: فردی که به عنوان رئیس جمهور می خواهد فعالیت کند باید استکبار ستیز باشد و این مسئله در قانون اساسی نیز آمده است؛ داوطلب انتخابات باید فساد ستیز باشد، به دولت فعلی نگاهی بیاندازیم مشاهده خواهیم کرد که چه تعداد فساد از این دولت بیرون آمد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان تأکید کرد: فردی که به عنوان رئیس جمهور دولت سیزدهم انتخاب می شود و فعالیت می کند به سفره های مردم توجه داشته و برنامه جامع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه منتخب انتخابات ریاست جمهوری به بحث اشتغال اظهار کرد: در کشورمان منابع غنی خدادادی به وفور وجود دارد و حال چرا باید شرایط و وضعیت اینگونه باشد و این نشان می دهد که توانمندی و کارآمدی در این زمینه وجود نداشته است.

راه آرمان: ممنون از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار داده اید؛ سخن پایانی خود را بیان کنید؟

صابری با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا در مقیاس کوچکتر به عنوان پارلمان محلی نقش ارزندهای دارند، گفت: شوراهای اسلامی حل مشکلات و معضلات مردم را در دستور کار خود قرار دهند و داوطلبین این انتخابات با اخلاص، قصد قربت و توکل به خدا وارد میدان شوند و موضوعات جناحی و منافع شخصی را کنار بگذارند و متحد و یکپارچه پیش روند تا بتوانند معضلات شهری را برطرف کنند.

نقش آفرینی رسانه ها در جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان کرمان بیان کرد: مردم نیز در انتخابات شوراهای اسلامی شرکت کنند؛ چرا که هر چه حضور بیشتر باشد، تکلیف برای منتخبین نیز سنگین تر خواهد بود و منتخب نیز با رأی بالاتر، احساس پشتوانه بیشتری می کند و بنابراین موظف است که وقت بیشتری را بگذارد.

وی با بیان اینکه داوطلبین به جای تخریب یکدیگر به معرفی و بیان عملکرد بپردازند، ابراز کرد: شفافیت داوطلبین نیز از اهمیت خاصی برخوردار است، چرا که مردم علاقمند هستند که بدانند فردی که به عنوان عضو شورای شهر می خواهد حضور پیدا کند، چه کسی بوده  و با چه نیتی آمده است.

مقدم تصریح کرد: نقش رسانه ها برای بصیرت دهی و آگاهی بخشی کمتر از نقش احزاب نیست؛ بنابراین رسانه ها در خصوص مشارکت و حضور حداکثری در امر خطیر انتخابات باید تلاش داشته باشند و به ویژه رسانه های ارزشی و انقلابی باید تمام هم و غم خود را برای آگاهی بخشی بگذارند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: حامیان نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز باید اخلاق و تقوای سیاسی را رعایت کنند، از اسراف کاری بپرهیزند؛ چرا که برخی از هزینه های نابجا، مردم را با توجه به شرایط مالی آزرده می کند.

ضرورت نظارت اساسی و کلی بر عملکرد اعضای شوراها 

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی کمتر از ریاست جمهوری نیست و باید به آن توجه شود، اظهار کرد: در شوراهای اسلامی شهر و روستا بیش از ۱۳۰ هزار نیرو انتخاب می شوند؛ بنابراین این شورا نهاد مهمی است و به دلیل خدماتی که انجام می دهند، بیشترین اثر را بر مردم خواهند گذاشت.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با تأکید بر ضرورت نظارت اساسی و کلی بر عملکرد اعضای شورا عنوان کرد: در بسیاری از جاها، شاهد بوده ایم که اعضا را بازخواست کرده اند اما باید بیش از این نظارت و به آن توجه شود؛ اینگونه نشود که فردی به عنوان عضو شورا و سمت برای مردم اقدامی نکند و به دنبال بهره برداری باشد.

وی گفت: با توجه به وجود مزار شریف و مطهر سپهبد شهید سلیمانی در شهر کرمان و حضور کاروان های متعدد جهت زیارت مزار ایشان، شورای شهر باید به این مهم توجه داشته باشد و کار اساسی در این زمینه انجام دهد.

مقدم در پایان خاطر نشان کرد: ما نظام جمهوری اسلامی داریم؛ اما در شهر کرمان مشاهده نکرده ایم که از ساخت و ساز و معماری اسلامی استفاده شود؛ بنابراین با توجه به وجود مزار مطهر حاج قاسم باید به این مقوله توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب