پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:40:49 - چهارشنبه 13 مرداد 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تعامل رئیس‌جمهور با مردم یکی از جنبه‌های مثبت آقای رئیسی است/ چرایی توصیه‌های رهبری به رئیس دولت سیزدهم
قادری با اشاره به توصیه‌های رهبری به رئیس جمهور رسمی کشور گفت: علت این توصیه ها به آقای رئیسی این است که از دیدگاه رهبری کابینه‌های حزبی و جناهی مشکلی از روی دوش مردم بر نخواهند داشت و نگاه رئیس جهور سیزدهم باید بر پایه شایسته سالاری و استفاده فوری از همه ظرفیت‌ها باشد.

به گزارش صبح رابر؛ جعفر قادری عضو کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره توصیه‌های دیروز مقام معظم رهبری به آیت‌الله رئیسی و چرایی این توصیه‌ها اظهار کرد: یکی از توصیه‌هایی که ایشان به رئیس‌جمهور دولت سیزدهم داشتند این بود که صرفاً به بیان مسائل و مشکلات بسنده نکنند و بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها متمرکز شوند، زیرا بیان مشکلات از دیدگاه رهبر انقلاب مربوط به دوره تبلیغات انتخاباتی ریاست‌جمهوری است.


وی ادامه داد: اکنون که رئیس‌جمهور رسمی کشور و دولت جدید به عرصه فعالیت وارد شده، باید با اتکا به توان داخلی اقدام و عمل را سرلوحه کار خود قرار دهد. اگر رئیس‌جمهور با نگرش میدانی و عملیاتی برای رفع مشکلات عزم جدی، نشان دهد در واقع اولین قدم را برای حل مشکلات برداشته است.


وی در بیان توصیه بعدی مقام رهبری به رئیس‌جمهور سیزدهم گفت: تاکید رهبری بر دولت وفاق ملی بود، زیرا اگر این شرط، در دولت آقای رئیسی حادث شود، ایشان موفق خواهد بود تا از تمام ظرفیت‌ها در گوشه‌وکنار کشور بهره‌برداری نموده و نظر رهبری در بیان این مطلب این بود که دوره عملکرد خطی و جناحی در کشور ما گذشته است و امروز دیگر تیم‌های جناحی نمی‌توانند قدمی برای بهبود شرایط بردارند.


این نماینده مجلس گفت: در بیانات رهبری، امروز کشور به یک تیم کارآمد و کاملاً مسلط و مشرف به مسائل پیش‌آمده نیاز دارد و لازم است این تیم به‌سرعت تشکیل شده و با شناسایی مشکلات قدم بعدی یعنی حل این مشکلات را بردارد و این توصیه کاملاً به جایی است که در این شرایط اقتصادی هر چه دولت از مسائل حاشیه‌ای دوری کند و درگیری با مسائل روزمره را کنار گذارد فرصت بیشتری برای حل معضلات اقتصادی به‌صورت ریشه‌ای را دارد.


وی در ادامه اشاره کرد: از خصوصیات شخصیتی رئیس‌جمهور کنونی باید این باشد که توجه زیادی به مسائل حاشیه‌ای نداشته و این حاشیه‌ها برایش جذابیتی نداشته باشد و بر کارکرد اصولی و پایه‌ای متمرکز باشد. وقتی دولت سریع‌تر به نتیجه خواهد رسید که وقت و توان و امکاناتش را روی مسائل اصلی متمرکز نماید.


عضو کمیسیون ویژه جهش تولید گفت: مسئله دیگری که در بیانات رهبری به آن اشاره شد، ارتباطات و تعاملات مردمی با رئیس‌جمهور بود که این یکی از جنبه‌های مثبت آقای رئیسی است که تا کنون همیشه در بطن جامعه حضور داشته و بسیار مشاهده شده حتی در جایی که کاری امکان انجامش نباشد همین گوش شنوا بودن مسئولین و دولتمردان و مقامات اجرایی و نمایندگان مردم در ارتباط مردم و حفظ و تداوم این ارتباط توانسته مسکنی برای آلام مردم بوده که در همین حال می‌توان با اشراف بر این مشکلات با تعامل و بررسی این مشکلات با مجموعه‌های تخصصی و کارشناسی که مقام رهبری بر این مطلب هم تاکید داشتند مشکلات را کاهش داد.


وی با اشاره به تاکید رهبر بر استفاده از نیروهای تخصصی و شایسته‌سالاری گفت: باید از این ظرفیت در پیشبرد امور، نهایت استفاده را نمود و در همه امور از این توان به نحو شایسته توسط عوامل اجرایی استفاده شود.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب