پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:44:31 - شنبه 4 آبان 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رمزگذاری بزرگترین آرشیو اینترنتی دنیا از ترس جاسوسی آمریکا
سایت مشهور archive.org که بزرگترین آرشیو ذخیره سازی اطلاعات مربوط به سایت‌های مختلف در جهان است، از رمزگذاری اطلاعات خود برای در امان ماندن از جاسوسی‌های کاخ سفید خبر داد. به گزارش ” صبح رابر” به نقل از پی سی ورلد، مدیران سایت The Internet Archive می‌گویند با توجه به شنود گسترده و جاسوسی های دامنه دار […]

سایت مشهور archive.org که بزرگترین آرشیو ذخیره سازی اطلاعات مربوط به سایت‌های مختلف در جهان است، از رمزگذاری اطلاعات خود برای در امان ماندن از جاسوسی‌های کاخ سفید خبر داد.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از پی سی ورلد، مدیران سایت The Internet Archive می‌گویند با توجه به شنود گسترده و جاسوسی های دامنه دار آژانس امنیت ملی آمریکا تصمیم گرفته اند بر امنیت سایت خود بیفزایند.

استفاده از پروتکل استاندارد HTTPS و تبدیل آن به پروتکل پیش فرض برای ورود به سایت یاد شده اولین کاری است که قرار است در همین راستا انجام شود. استفاده از این پروتکل مشاهده داده‌های کاربران را توسط جاسوسان آمریکایی دشوار می کند.

افشاگری های اسنودن در ماه های اخیر نشان می دهد آژانس امنیت ملی آمریکا با اجرای برنامه های مختلف جاسوسی مانند پرسیم و کی استروک اطلاعات میلیون ها کاربر اینترنت اعم از ایمیل ها، چت ها، تاریخچه استفاده از مرورگرها و را جمع آوری و مورد تجزیه وتحلیل قرار داده است.

ارتقای امنیت سرورهای دوسایت Archive.org  و OpenLibrary.org برای دشوار کردن دسترسی به اطلاعات کاربری افراد مختلف از جمله برنامه هایی است که به همین منظور در نظر گرفته شده است. سایت های یاد شده روزانه در مجموع سه میلیون کاربر دارند که از این پس تلاش می شود هویت آنها مخفی نگه‌داشته شود.

انتهای پیام

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب