پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:24:02 - یکشنبه 5 آبان 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شریف
  دانشگاه صنعتی شریف از بین دانشجویان ممتاز در دوره کارشناسی ارشد ۱۳ دانشگاه سراسری برای سال تحصیلی ۹۴-۹۳ بدون آزمون دانشجو پذیرش می کند. به گزارش ” صبح رابر ” دانشگاه صنعتی شریف از بین دانشجویان ممتاز در دوره کارشناسی ارشد ۱۳ دانشگاه سراسری برای سال تحصیلی ۹۴-۹۳ بدون آزمون دانشجو پذیرش می کند. […]

 

دانشگاه صنعتی شریف از بین دانشجویان ممتاز در دوره کارشناسی ارشد ۱۳ دانشگاه سراسری برای سال تحصیلی ۹۴-۹۳ بدون آزمون دانشجو پذیرش می کند.
به گزارش ” صبح رابر ” دانشگاه صنعتی شریف از بین دانشجویان ممتاز در دوره کارشناسی ارشد ۱۳ دانشگاه سراسری برای سال تحصیلی ۹۴-۹۳ بدون آزمون دانشجو پذیرش می کند.

دانشگاه صنعتی شریف بر اساس آئین‎نامه “ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالاتر” وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از میان دانشجویان کارشناسی ورودی ۸۹ و دورشته‌ای‌های ورودی ۸۸ این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های منتخب به شرح پیوست، تعداد محدودی را بدون آزمون ورودی جهت ورود به دوره‎های کارشناسی ارشد می‎پذیرد.
متقاضیان می‎بایست فرم درخواست و مدارک خود را از تاریخ ۴ آبان تا ۱۹ آبان ۹۲ به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه ارائه کنند. زمان تقریبی اعلام نتایج پذیرش، نیمه دوم آذر ۹۲ و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت پذیرش از میان تقاضاهای ارائه شده در مهلت فوق‌الذکر، مرداد ۱۳۹۳ خواهد بود.
داوطلبان باید دارای حداقل معدل ۱۷ بوده و حداقل ۱۰۰ واحد درسی در مقطع کارشناسی را گذرانده باشند از دیگر شرایط برای پذیرش می توان به  اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ ۳۱شهریور۹۳، داشتن رتبه‌های یک تا سه برای داوطلبان سایر دانشگاه‌ها (پرونده داوطلبان سایر دانشگاه‌ها که رتبه یک تا سه را ندارند امّا معدّل آنان ۱۸ و بالاتر است نیز قابل بررسی است) اشاره کرد.
صرفا در مورد داوطلبان رشته‌های شیمی، علوم کامپیوتر و مهندسی وعلم مواد، پرونده داوطلبانی که معدل بالای ۱۶.۵داشته و جزء ۱۰% نخست دوره کارشناسی رشته خود باشند، قابل بررسی است.
پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد فقط به جهت تشویق و حمایت از دانشجویان با وضعیت تحصیلی ممتاز صورت گرفته و فرایندی جدا از آزمون عادی کارشناسی ارشد است. لذا تاکید می‎شود که ارائه تقاضا از این طریق  هیچگونه حقی در رابطه با برخورد ویژه با متقاضی در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ایجاد نمی‎نماید و به کلیه متقاضیان توصیه می‎شود مراحل و پیش‌نیازهای آزمون عادی کارشناسی ارشد را دقیقاً رعایت کنند.
پذیرش دانشجو فقط ازدانشگاه‌های، ۱-صنعتی شریف ۲- دانشگاه تهران ۳- دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۴- دانشگاه صنعتی اصفهان ۵- دانشگاه شیراز ۶- دانشگاه علم و صنعت ۷- دانشگاه فردوسی مشهد ۸- دانشگاه تبریز ۹- دانشگاه شهید بهشتی ۱۰- دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ۱۱- دانشگاه صنعت نفت(رشته مهندسی نفت) ۱۲- دانشگاه اصفهان (رشته‌های علوم پایه) ۱۳- دانشگاه علامه طباطبایی (رشته‌های اقتصاد و مدیریت) خواهد بود.
منبع: مهر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب