پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:03:00 - چهارشنبه 31 شهریور 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
با حضور رییس کل دادگستری استان کرمان صورت گرفت؛
افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان رابر
در آیینی با حضور دکتر موحد،رییس کل دادگستری استان و جمعی از معاونان دادگستری امام جمعه، فرماندار و مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان رابر و بافت، ساختمان جدید دادگستری این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش “صبح رابر“؛ یدالله موحد در آیین افتتاح ساختمان دادگستری شهرستان رابر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: مردم در دوران دفاع مقدس با احساس تکلیف و رهبری های داهیانه امام راحل به خوبی در برابر دشمنان ایستادند.

وی، تکلیف محوری را یکی از مهمترین درس های دوران دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس همواره به دنبال ادای تکلیف خود در این صحنه حساس بودند به طوری که هویت بخشی و معنویت بخشی به دفاع مقدس دادند که آن را با همه جنگ های دنیا متمایز کرد‌.

وی یادآور شد: دفاع مقدس آمیخته با معنویت بود که مردان بزرگی چون سردار سلیمانی، باکری ها، زین الدینی ها  و سایر سرداران جبهه اسلام را پرورش داد.

رییس کل دادگستری استان کرمان، دلاورمردی های دوران دفاع مقدس را ارج نهاد و ادامه داد: شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده های آنها گنجینه های معنوی ملت بزرگ ایران هستند.

موحد با اشاره به تکمیل و افتتاح ساختمان جدید دادگستری رابر افزود: از آنجا که ساختمان قبلی دادگستری رابر مناسب نبود و شرایط برای همکاران و مردم دشوار بود، تصمیم به احداث ساختمان جدید این دادگستری گرفته شد و با همت خیران و کمک ریاست وقت دادگستری زمینه احداث آن فراهم شد.

وی یاد و خاطره مرحوم حاج یوسفعلی تاج الدینی و حاج حسینعلی تاج الدینی به عنوان خیران اهدا کننده زمین دادگستری رابر را گرامی داشت و گفت: ساختمان جدید دادگستری شهرستان رابر با دو هزار و ۳۰۰ مترمربع مساحت و یک هزار و‌۸۰ مترمربع زیربنا در دو طبقه با اعتباری بالغ بر ۴۳میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و در راستای تکمیل سایر بخش های آن به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

موحد عنوان کرد:  براساس روایات یک ساعت تلاش برای احقاق عدالت و گرفتن حق مظلوم ،برابر با ۷۰ سال عبادت است و از این رو باید تاکید کرد که امکانات و فضاهای فیزیکی، وسیله هایی برای خدمت رسانی بهتر قضایی به مردم و حل مشکلات آنها هستند.

در ادامه سفر یک روزه  رئیس کل دادگستری استان کرمان به رابر، رئیس کل دادگستری استان کرما‌ن به همراه معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات، رییس حفاظت و اطلاعات، معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان کرمان و ، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از شعب قضایی شهرستان رابر بازدید کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه این بازدید گفت: در پنج ماهه نخست امسال یک هزار و ۳۹۰ پرونده به حوزه قضایی رابر وارد و یک هزار و ۲۷۲ پرونده مختومه شده است.

یدالله موحد نرخ رسیدگی به پرونده ها در حوزه قضایی رابر را ۹۱٫۵ درصد دانست و ادامه داد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها از ۱۴۱ روز به ۱۱۹ روز کاهش یافته است. وی یادآور شد: در حال حاضر ۸۷ درصد ابلاغیه های این حوزه قضایی به صورت الکترونیک صادر می شود.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب