پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:06:52 - جمعه 16 مهر 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
اخراج آمریکا از منطقه مهمترین دستاورد جهاد  همه جانبه نیروهای مسلح است/ امنیت ایران عاریه‌ای نیست
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: اخراج آمریکا از منطقه مهمترین دستاورد جهاد  همه جانبه نیروهای مسلح است این گزاره آمریکا باید از همه منطقه خارج شود باید این گفتمان برجسته سازی شده و گفتمان سازی شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: امروز اول ماه ربیع الاول است؛ ماه ربیع الاول سومین ماه قمری که این ماه به ماه شادی و سرور معروف است.

وی ادامه داد:  ماه ربیع الاول به معنای واقعی کلمه ربیع حیات و زندگی است چرا که در این ماه وجود مبارک رحمت العابدین نبی بزرگوار اسلام  وهمچنین فرزندبزرگوارش امام صادق (علیه السلام) ولادت یافته اند،  ولادت نبی بزرگوار اسلام سرآغاز همه برکاتی خداوند منان بر بشریت مقدر فرموده است در این ماه ولایت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)آغاز می شود.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه اول ماه ربیع الاول مصادف با لیله المبیت است افزود: هجرت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله از مکه به‌مدینه، نقطه عطفی در تاریخ فرهنگ اسلامی است.

وی با اشاره به  رخداده های مسیر هجرت تاریخ ساز نبی بزرگوار اسلام از نخستین مسجد در اسلام و برپایی نماز جمعه در مدینه ، گفت: از رخدادهای مسیر هجرت ، تشکیل حکومت اسلامی و در امتداد آن جهانی شدن تمدن اسلامی است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار کرد:  مأموریت های حضرت علی (علیه السلام) در واقعه هجرت تنها به ایثار و فداکاری خوابیدن در بستر پیغمبر (ص) خلاصه نمی‌شود سه مسئولیت مهم نبی بزرگوار اسلام به امیر المؤمنین واگذار کردند این سه مسئولیت بازگرداندن امانت‌ها و ادای دین وی بوده است.

خطیب جمعه رابر اشاره کرد: ادای دیون و بازگرداندن امانت‌هایی که نزد پیامبر(ص) بوده است. علی علیه السلام پس از مهاجرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله در نقطه‌ای از مکه ایستاد و گفت: «هر کس پیش محمد(ص)، امانت و سپرده‌ای دارد، بیاید و از ما بگیرد.

وی افزود : مسئولیت دوم علی علیه السلام، حلّ و فصل امور مسلمانان مکه در نبود رسول اکرم صلی الله علیه و آله بود. اگر چه در مدت زمانی اندک پس از هجرت پیامبر، علی علیه السلام به‌وی پیوست، ولی در همین فرصت، به‌مشکلات مسلمانان رسیدگی می‌کرد.

خطیب جمعه رابر ادامه داد:  مسئولیت دیگر علی علیه السلام این بود که بنا به‌دستور پیامبراکرم صلی الله علیه و آله می‌بایست زنان هاشمی به‌ویژه حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام و فاطمه بنت اسد، مادر بزرگوار خود و همچنین مسلمانانی را که تا آن روز هجرت نکرده بودند، با خود به‌ یثرب ببرد. علی علیه السلام برای اجرای این فرمان، در دل شب رهسپار یثرب شد. با آگاه شدن جاسوسان قریش از این هجرت دسته جمعی، مشرکان به‌تعقیب علی علیه السلام برآمدند و پس از مدتی به‌حضرت رسیدند. البته علی علیه السلام آنان را تهدید به‌مبارزه کرد که مأموران قریش به‌هراس افتادند و بازگشتند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در محله قبا منتظر علی علیه السلام بود که با آمدن حضرت پس از مدتی کوتاه  با امیرالمومنین (علیه السلام ) به مدینه حرکت کرد .

وی با اشاره به بیانات فرماندهی کل قوا در جمع دانش‌آموختگان نیروهای مسلح‌ گفت: اخراج آمریکا از منطقه مهمترین دستاورد جهاد  همه جانبه نیروهای مسلح است این گزاره آمریکا باید از همه منطقه خارج شود باید این گفتمان برجسته سازی شده و گفتمان سازی شود.

خطیب جمعه رابر بیان  کرد: اخراج آمریکا تبدیل به مطالبه همگانی شود وبرای اینکه  کشور های منطقه و خاورمیانه آبروری خود را برگرداند راهی جز خروج آمریکا از منطقه نیست. این یک مطالبه عمومی برای همه کشورهای مقاومت است که  اگر بخواهند روی امنیت را ببیند چاره ای جز خروج آمریکا از کشورهای خودرا  ندارند.

وی با بیان اینکه  امنیت  ویژگی مهم و متمایز امنیتی که نیروهای مسلح ما به ‌ارمغان آورده‌اند گفت:  این “امنیت” یک “امنیت عاریه‌ای” نیست. یک امنیت درون‌زا، متکی بر خود، مبتنی بر توان فکری و معنوی و عقلانیت انقلابی است ایران اسلامی در ۴۳سال گذشته، به‌گدایی امنیت نپرداخته است امنیت ایران عاریه‌ای نیست این امنیت، قوی و مستقل است و قابل افتخار و الگوسازی، برای ملتهای دیگر است.

خطیب جمعه رابر گفت :اکنون همگان می دانند امنیت امروز  کشورهای اروپایی و برخی کشورهای بزرگ آسیا امنیت عاریه‌ای و فرضی است گر چه به زبان نمی آورند این امنیت فرضی است وقتی کشورهای اروپایی امنیت متکی بر دیگران دارند، تکلیف کشورهایی مانند امارات و عربستان و ترکیه و آذربایجان، معلوم است پس بهتر است احساساتی نشوند و آبروی خود را بیش از این نبرند اگر خطایی از آنها  سر زند با سیلی دندان شکن ایران مواجه خواهند شد.

وی افزود: کسی می تواند ادعای قدرت کند امنیتی عاریه‌ای و فرضی نداشته باشد؛ امنیت جمهوری اسلامی ایران مرهون  زحمات سبز پوشان سپاه  پاسداران، نیروهای نظامی ،ارتش  فرزندان  این مملکت  که برای جمهوری اسلامی آبرو خلق کردند.

 حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در خطبه اول با بیان اینکه  مقدس ترین نهاد و کانون در اسلام کانون خانواده است گفت : متاسفانه امروز دشمن این کانون را مورد هجمه قرار داده است چندین شبکه فارسی زبان که بعضی ها را بهایی ها و بعضی ها سلطنت طلب ها و لائیک ها پشتیبانی می کنند فعالیت زیادی دارند و می خواهند اصلا کانون خانواده شکل نگیرد.

وی با اشاره به اینکه حجاب برای ما یک اصل معنوی است افزود: دشمن می خواهد به اصول معنوی و دینی ما لطمه وارد کند ما باید تلاش کنیم  کانون خانواده را گرم  نگه داریم .

خطیب جمعه رابر با تأکید بر اینکه باید برای ترویج حجاب بیشتر تلاش شود عنوان کرد: در کشورمان نباید این وضع بی حجابی باشد باید با بی حجابی مبارزه کنیم آن قدر در درگیری های سیاسی و اقتصادی غرق شدیم که گویا در کشورها چیزی به نام دین، حجاب، خانواده و ازدواج وجود ندارد.

وی با اشاره به تهدیدات و  آسیب های که خانواده ها امروزی با آن روبرو است  اظهار کرد: اولین آسیبی که خانواده ها زیاد به آن مبتلا هستند تند زبانی و زخم زبان زدن در خانه است.

امام  جمعه رابر گفت : بیشتر گرفتاری ها از زبان شروع می شود یکی از آسیب های خانوادهها بد زبانی است آمار طلاق گواه این مطلب است ، بد زبانی و بد خلقی انسان را به جهنم می‌کشاند فروپاشی خانوادگی به وجود می آورد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب