پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:02:13 - شنبه 24 مهر 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
به همت خیران اهالی روستای ننیز؛
کلنگ احیای آب نهر کبیرننیز برای گذر از بحران خشکسالی به زمین زده شد
کلنگ احیای آب نهر کبیر ننیز به همت خیران اهالی به طول ۱۳کیلومترونیم با هدف گذر از بحران خشکسالی و رشد و شکوفایی بخش کشاورزی منطقه با حضور مسئولان و جمعی از اهالی روستای ننیز علیا به زمین زده شد.

به گزارش صبح رابر؛ کلنگ احیای آب نهر کبیر ننیز به همت خیران اهالی به طول ۱۳کیلومترونیم از سمت باغات روستای تذرج با حضور امام جمعه، نماینده مردم شهرستانهای بافت، رابرو ارزوئیه درمجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیرجهادکشاورزی و جمعی از مسئولین و اهالی این روستا به زمین زده شد.

بنا به گفته مسئول این پروژه، به منظور جلوگیری از هدر رفت آب بصورت آبیاری سنتی با توجه به اینکه ۶۳درصد جمعیت شهرستان رابر به شغل کشاورزی مشغول هستند؛این پروژه با یک حرکت مردمی به طول ۱۳ونیم کیلومتر برای حداقل ۷روستا که ۳روستا جامع هدف است؛ انجام می شود.

وی، هدف این پروژه را گذر از بحران خشکسالی و رشد و شکوفایی کشاورزی در این منطقه خواند و ادامه داد: فاز یک بطول یک ونیم کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به همت مردم شروع شده وامیدواریم که حداکثر در بازه زمانی سه ساله این پروژه بعنوان یک پروژه الگو ونمونه درسطح ملی به اتمام برسد و در بخش کشاورزی منطقه کمک موثری باشد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب