پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:12:42 - جمعه 30 مهر 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انسجام و حدت باید در دستگاه های دولتی و اجرایی رخ نمایی کند
حجت الاسلام علیدادی و سلیمانی گفت: در دستگاه های دولتی و اجرایی این انسجام و حدت باید رخ نمایی کند خوشبختانه در جلسات هفتگی سران سه قوا،  هر هفته این وحدت را در سران سه قوا  شاهد هستیم .

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابربا تبریک فرارسیدن ۱۷ ربیع الاول سالروز فرخنده میلاد نبی بزرگوار اسلام  و میلاد با سعادت امام جعفر امام صادق ششمین امام شیعیان رئیس مذهب جعفری گفت: مسائل فرهنگی از جمله مسائل بسیار مهم جامعه به شمار می آید.

وی افزود : عوامل مختلفی از جمله دین،  اعتقادات و باورها در شکل گیری این فرهنگ تأثیر بسزایی دارد امامان معصوم (علیه السلام ) به عنوان  رهبران الهی  نقش مهمی در شکل گیری این فرهنگ و اسلام ناب در قالب مکتب تشیع ایفا کرده اند در این میان نقش امام صادق (علیه السلام)  به دلیل فرصت ها و زمینه های موجود در عصر امامت امام  صادق (علیه السلام)  برجسته تر است.

خطیب جمعه رابر گفت: امام صادق ( علیه السلام)  ساختار فرهنگی جامعه  تشیع را سامان دهی دادند با تحول  فرهنگی امام  صادق ( علیه السلام) در تاریخ کوفه  ۹۰۰راوی، پرورش پیدا کرد،  استعداد های درخشان در زمان امام صادق (علیه السلام )شناسایی شد کسانی فن  خطابه داشتند، در ترویج مکتب تشیع شاگردان  امام  نقش عظیمی را ایفا کردند.

وی عنوان کرد: امروزه  برای ترویج مکتب  تشیع نیاز به مبلغین، واعظین، کسانی که از نظر  نطق و  کلام ، سخن،  فن  فصاحت و بلاغت آگاهی دارندباید  مکتب تشیع را تبلیغ و ترویج کنند چرا که گره های اخلاقی، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی با تبلیغ مکتب تشیع قابل حل است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود گفت: بنا به دستور رییس جمهور  در۲۵مهرماه دکتر محمد مخبر معاون اول و فرمانده اقتصادی مامور  اجرای طرح راهبردی خنثی سازی تحریم شدند؛ این اقدام گام اولیه هم لازم است و محکم و استوار برداشته شود رهبر انقلاب اسلامی  در دیدار با خانواده سپهبد شهیدسلیمانی در سال گذشته فرمودند: رفع تحریم دست دشمن است؛ خنثی سازی تحریم دست ماست.

خطیب جمعه رابر با اشاره به  این دو جمله کلیدی رفع تحریم  و خنثی سازی تحریم، افزود: ما در  رفع تحریم  نقشی نداریم چون کار دشمن  است ولی در خنثی سازی تحریم نقش کلیدی در دست ماست  و ما می توانیم تحریم ها را از بین ببریم بنابراین مقام معظم رهبری از دو  وصف  اولویت اقدام و اکثریت  تلاش برای خنثی سازی تحریم این امررا وظیفه  دولت دانستند .

وی ادامه داد: گر چه در دولت قبل به جای تلاش برای خنثی سازی تحریم، تلاش برای مذاکره می کردند و گفتگو با کشورهایی که صادق الوعد نبودند و در این زمینه نتیجه ای حاصل نشد  اکنون رییس جمهور جدید در دومین ماه خدمت خود به این امر خنثی سازی تحریم اهتمام ورزیده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: با توجه به رویکرد دولت جدید در سیاست های داخلی و خارجی چه اقدامات در اولویت باید قرار گیرد اولویت کار در چیست؟ در پاسخ به چند مورد اشاره می کنم .

وی افزود: مورد اول عدم اعتماد به دشمن است هر وقت اعتماد به دشمن کردیم مشکلات خود را افزون کردیم و هر وقت در مقابل دشمن با اقتدار ایستادیم در آن زمینه رشد و پیشرفت آمد؛  لذا عدم اعتماد به وعده ها و قول های که  غربی هاٰ،  اروپایی ها و آمریکا ها دادند  این ها مصداق عدم اعتماد به دشمن است وقتی میگوییم به دشمن  نباید اعتماد کرد یعنی به قول دشمن هم نباید اعتماد کرد؛ دشمن، دشمن است و  دنبال دشمنی کردن است .

خطیب جمعه رابر با اشاره به مورد دوم  اعتماد به ظرفیت های داخل کشورمان گفت : ازظرفیت  نیروی انسانی در درون کشور ما وجود دارد صد ها هزارجوانان مومن، انقلابی و متدین،  پایبند به نظام و انقلاب و ولایت  در کشور ما وجود داردکه می تواند  این شعار راهبری ما میتوانیم  را به عینیت تبدیل کنند  .

 وی عنوان کرد: اولویت اقدام دولت  گرایش به این  ظرفیت نیروی درونی کشور است همان جوانان عزیز که هشت سال دفاع مقدس را یک الگوی عملی برای جوان ما تبدیل کردند جوانانی که قریب پنجاه کشور متجاوز را زمین گیر کردند.

خطیب جمعه  رابر در بحث اقتصاد تأکید کرد: گره های داخلی کشور آن جوانان انقلابی و این  ظرفیت بزرگ  نیروی انسانی است باید از آن ظرفیت استفاده کرد.

وی  مورد سوم را  انسجام و وحدت میان مسئولان ارشد نظام  سران سه قوا خواند گفت: در دستگاه های دولتی و اجرایی این انسجام و حدت باید رخ نمایی کند خوشبختانه در جلسات هفتگی سران سه قوا،  هر هفته این وحدت را در سران سه قوا  شاهد هستیم .

خطیب جمعه رابر مورد چهارم را برداشتن گام های عملی دانست و افزود: از اولویت های دیگر برداشتن گام های عملی بر اساس یک  نقشه راه دقیق است به عنوان مثال در گام عملی کاهش وابستگی  به نفت  یکی از این قدم هاست، استفاده از ظرفیت اقتصادی شرق جغرافیایی این کشورو کمرنگ کردن نقش دلار یکی از این ظرفیت هاست اینها از اقدامات گام های اولیه  است البته نقش دیپلماسی منطقه ای  هم بسیار حائز اهمیت است مجموع این عوامل  بر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد افزود.

وی گفت :امیدوارم در این زمینه هر چه سریعتر دولت سیزدهم که  اعتقاد راسخ به این امر دارند اثرات اقدامات  عملی او را مردم  در زندگی ملموس بببنند.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب