پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:39:20 - سه شنبه 7 آبان 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رسانه های کرمان همدل نخواهند شد
انتخاب استاندار استان به شدت سیاست زده ی کرمان به غیر از فرمانداران در حال بازنشسته شدن ، رسانه های استان را نیز برای جهت گیری بلاتکلیف کرده است. به گزارش “صبح رابر”  ، انتخاب استانداران در دولت تدبیر و امید چند هفته ای به دلیل معرفی سه وزیر باقی به مجلس و احتمالا لابی […]

انتخاب استاندار استان به شدت سیاست زده ی کرمان به غیر از فرمانداران در حال بازنشسته شدن ، رسانه های استان را نیز برای جهت گیری بلاتکلیف کرده است.

به گزارش “صبح رابر”  ، انتخاب استانداران در دولت تدبیر و امید چند هفته ای به دلیل معرفی سه وزیر باقی به مجلس و احتمالا لابی های پشت پرده برای کسب رای اعتماد متوقف شده است.

استان کرمان به  دلیل حضور افراد سرشناس سیاسی و صاحب نفوذ فراوان در هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب همواره سیاست زده بوده و از لحاظ پیشرفت به همین دلیل از دیگر استان های کشور بسیار عقب تر است ، و همواره چوب این سیاسی شدن خود  را خورده است.

اما پروژه و سوژه ی جالب تعویض استاندار کرمان که بلافاصله بعد از اعلام نتایج از سوی برخی رسانه مطرح شد و حتی معرفی اسامی فراوانی در این ضمینه جو رسانه ایی ایجاد کرد تا اینکه در جشن ستادهای انتخاباتی حسن روحانی در کرمان ، اسماعیل نجار در کنار حسین مرعشی نشست و تمامی معادلات رسانه های اصلاح طلب استان را بهم ریخت و خود را به عنوان یکی از جدیترین گزینه های استانداری کرمان معرفی کرد.

از این زمان بود که نام های دیگر کنار گذاشته شدند و دوقطبی نجار و کریمی تشکیل شد.

جالب اینجاست که با تشکیل این دوقطب رسانه های کرمان به شدت به یکدیگر حمله کرده و با توهین های ملموس به یکدیگر سعی در به کرسی نشاندن سخنان خود بودند.

مجمع نمایندگان استان به اصرار وزیر کشور نیز گزینه ی نهایی خود را نجار معرفی کرد و برخی نمایندگان از موافقت شخصی رئیس جمهور با این انتصاب خبر دادند.

نفس ها برای رسمی شدن نام نجار برای اولین استاندار باقی مانده از دولت احمدی نژاد در دولت تدبیر و امید برای رسانه های اصلاح طلب به شماره افتاد ، اما با توجه به ماجراهای پشت پرده  این نفس ها به حالت عادی بازگشت و تبدیل به فریاد حمایت از کریمی برای استانداری کرمان شد.

و در یک اقدام هماهنگ و از پیش تعیین شده جو رسانه ایی شدید ، با حمایت خانواده ی هاشمی و حسین مرعشی برای به کرسی نشاندن و  تاثیر بر افکار عمومی مردم و ایجاد یک مطالبه ی عمومی برای این موضوع ایجاد شد و در مقابل رسانه های اصولگرا نیز در اقدامی تلافی جویانه و در حمایت از پیشنهاد مجمع نمایندگان استان کرمان سعی در ابقای نجار کردند.

در این بین برخی از رسانه ها نیز که کلا از مرحله پرت بودند و تنها به دنبال جذب آگهی و جلب توجه مدیران ارشاد و دریافت یارانه های میلیونی هستند.

گروهی دیگر نیز که خود را در دوران انتخابات به شدت بنفش کرده بودند و چون موجب کم محبتی دوستان اصلاح طلب جدیدشان به خاطر سبقه ی اصولگرایی بودنشان قرار گرفته بودند سعی کردند خیلی آرام و ملموس هر دو نفر را داشته باشند تا مجدد در لحظه ی معرفی استاندار داعیه ی حمایت از وی بردارند و یقه چاک دهند و به آگهی ها و حمایت های مالی بی منتها برسند.

البته سابقه ی اختلاف ایده و نظر و کوتاه نیامدن در رسانه های کرمان طولانی است تا جایی که حتی این دوستان درمجمع صنفی خود نتوانستند در کنار هم جمع شوند ؛ الان ، حال و روز مجمع صنفی آنان  دوگانه است ، گروهی خانه مطبوعات و گروهی سرای روزنامه نگاران و گروهی نیز هر دو ( که البته از همه جالترند).

اما کاش تنها و تنها رسانه های کرمان یکبار هم که شده به دور از تمامی کینه های فراوان چند ساله به فکر استان پهناور کرمان باشند و به جای جو سازی و تخریب یکدیگر با معرفی فردی که هم با شعار اعتدال دولت تدبیر و امید هماهنگ باشد و هم دارای سابقه ی اجرایی درخشانی باشد ، که بتوانند نقش پررنگ خود را در جامعه و در بین مسئولان رده بالای کشوری و نمایندگان استان ایفا کنند.

انتهای پیام / اختصاصی بوتیا / نورا ش

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب