پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:12:14 - جمعه 14 آبان 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام مدفون در هنزاء از طریق آزمایشDNA شناسایی شد
پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام(شهید۱۸ساله) مدفون در هنزاء از طریق آزمایشDNA شناسایی شد.

به گزارش صبح رابر، به نقل از خبرگزاری تسنیم از دزفول، و باز هم خبری در گوش شهر پیچیده است. خبری پر از عطر یوسف.خبری آمیخته با عطر و بوی والفجر مقدماتی.خبری رمل‌آلود از فکه خبری از گمشده های والفجر مقدماتی‌.

از همان گمشده‌هایی که سه تایشان بهمن ماه سال پیش رخ نشان دادند و سه تای دیگرشان اردیبهشت ماه امسال برگشتند و بر شانه‌هایمان رفتند تا گلزارهای شهدا و چقدر حال شهر را عوض کردند.و این بار باز هم یکی دیگر از آن گمشده ها رخ نشان داده است. در این اوضاع آشفته ی دنیای مادی ما آدم هاچه آرامشی بهتر از حضور شهید و چه تسکینی بهتر از تصویر شهیدی که از در و دیوار شهر نگاهمان کند و دلگرمی مان بدهد که هنوز هم ما هستیم. نگران نباشید.هنوز هم دلمان برای شهر و آدم هایش می تپد.حتی استخوان های سوخته مان هم غیرت دارد در این بارش بی غیرتی های روز افزون.

بعد از ۳۹ سال خبری پیچیده است خبری داغ تر از رمل های سوزان فکه ، که سال ها امانت داری کردند.اما این بار خبر اندکی متفاوت است.این بار خبر کمی فرق دارد.

این بار شهیدی رخ نشان داده است که سال ها با نام و نشان «شهیدگمنام» کنجی از این خاک روزگار می گذراند و امروز بالاخره پرده گمنامی اش را کنار زد.خبری که باید ۳۹ سال پیش می آمد ، اما نیامد و پدر و مادری در حسرت شنیدن آن ، سال ها به صبر نشستند و چشم به در دوختند.

خبر از مادری که چهار سال پیش حسرت به دل رفت به دیدار شاخ شمشادش و پدری که هنوز صبور و شکور چشم انتظار فرزندش ایستاده است.

دزفول تا بهمن ماه سال ۹۹ ، در والفجر مقدماتی ۴۱ شهید گمشده داشت که با آمدن علیرضا روغنی ، ناصر علی بنگی و علی گلشن زاده ، عبدالحمید خبری ، لطیف شهی زاده و غلامحسین خروسی نژاد ، گمشده ها ۳۵ نفر شدند.

و حالا آمار گمشده های والفجر مقدماتی یکی کمتر می شود.چون «عبدالکریم عبدال زاده» هم رخ نشان داد.پیکر شهید عبدال زاده سال ۱۳۹۵ توسط گروه تفحص کشف و به عنوان شهید گمنام در استان کرمان ، شهر هنزاء مدفون شده بود و کعبه ی حاجات مردم آن دیار و اینک با انجام آزمایشات تخصصی DNA ، پیکر پاک و مطهر او شناسایی گردیده است.چقدر این رخ نشان دادن های شهدا را لازم داریم.چقدر شهر به اعجاز این جاویدالاثر ها محتاج است.

خوش آمدی گمشده ی والفجر و پیدا شده ی این دل های بی قرار .خوش آمدی

به گزارش تسنیم، پاسدار شهید عبدالکریم عبدال زاده متولد ۱۳۴۳ در سن ۱۸ سالگی در مورخ ۲۲ بهمن ماه ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی و در منطقه فکه جاویدالاثر شد. مزار یادبود این شهید والامقام در گلزارشهدای بهشت علی دزفول زیارتگاه عاشقان است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب