پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:18:59 - یکشنبه 22 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ده هکتار از درختان جنگلی شهرستان رابر قربانی کمبود امکانات اطفای حریق شد
هشدار درباره کمبود امکانات شهرستان رابر در شرایط بحران ،در راستای اهمیت مقابله با آتش سوزی عرصه‌های طبیعی ،ذخیره‌سازی برخی تجهیزات و امکانات ضروری در مناطق پرخطر و در معرض آسیب الزامی است. به گزارش ” صبح رابر” کوهستانی بودن شهرستان رابر و با توجه به شرایط آب و هوایی وجنس خاک،پوشش گیاهی از جنس […]

هشدار درباره کمبود امکانات شهرستان رابر در شرایط بحران ،در راستای اهمیت مقابله با آتش سوزی عرصه‌های طبیعی ،ذخیره‌سازی برخی تجهیزات و امکانات ضروری در مناطق پرخطر و در معرض آسیب الزامی است.

به گزارش ” صبح رابر” کوهستانی بودن شهرستان رابر و با توجه به شرایط آب و هوایی وجنس خاک،پوشش گیاهی از جنس های مختلف و جنگلها که یکی از تفرجگاه هایی است که انسان از بودن در آن احساس آرامش و لذت می کند،متأسفانه در سال های اخیر به دلیل کم توجهی به این نعمت خدادادی،  برخی از این مناطق طعمه آتش شدند.

ایمان رنجبر سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رابر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آتش گرفتن ۱۰ هکتار از درختان جنگلی منطقه لنگر شهرستان رابر اظهار داشت : ذخیره‌گاه جنگلی شهرستان رابر شامل ۸۵ هزار هکتار درختان ارس، بنه، زیتون وحشی، کهکم، ارچن و آلبالو وحشی است که در چهار ماه گذشته برای هشتمین مرتبه آتش سوزی در آن رخ داده است.
وی خسارت این آتش سوزی را ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود : علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رابر خاطرنشان کرد: خوشبختانه مسیر این آتش سوزی مسطح بوده و پس از یک ساعت تلاش مردم خاموش شد

رنجبر ضمن هشدار درباره کمبود امکانات شهرستان رابر در شرایط بحران گفت: اگر مشابه این حادثه در ارتفاعات بویژه گلوگاه ارس و تنگل هونی رخ می داد به علت نداشتن امکانات قادر به خاموش کردن آتش نبودیم و کمبود امکانات و نبود بالگرد مورد نیاز در ارتفاعات و طولانی شدن اقدامات امدادی منجر به از بین رفتن بخش عظیمی از جنگل های منطقه می شد.

وی از مردم و گردشگران خواست با توجه به گرمای هوا و وجود علوفه های خشک از روشن کردن آتش در این مناطق خودداری کنند.

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب