پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:33:12 - سه شنبه 31 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مشکل آب در شهرستان رابر مردم را عاصی کرده است
قطعی‌ های مکرر آب در شهرستان رابر سبب نارضایتی مردم شده که به سبب کمبود فشار آب، عدم توزیع صحیح اتفاق می‌ افتد.همچنین برخی نوبت دهی ها نیز موجب نارضایتی مردم شده است. به گزارش”  صبح رابر” توزیع آب شرب سالم و بهداشتی از وظایف مسئولان شرکت آب و فاضلاب بوده و دریافت آن از […]

قطعی‌ های مکرر آب در شهرستان رابر سبب نارضایتی مردم شده که به سبب کمبود فشار آب، عدم توزیع صحیح اتفاق می‌ افتد.همچنین برخی نوبت دهی ها نیز موجب نارضایتی مردم شده است.

به گزارش”  صبح رابر” توزیع آب شرب سالم و بهداشتی از وظایف مسئولان شرکت آب و فاضلاب بوده و دریافت آن از سوی مردم شهرستان حقی بزرگ و اساسی است .

عدم آب آشامیدنی مردم روزه دار شهرستان رابر را در روزهای گرم تابستان و ماه مبارک رمضان با بحران‌های زیادی در امورات روزانه مواجه کرده است.

حتی با وجود جیره بندی  با اینکه از اول تیرماه تا کنون  از شروع این بحران در شهرستان رابر می گذرد که در تاریخ ۲۸ تیرماه به علت سوختن تابلور برق ایستگاه پمپاژ آب شرب شهرستان رابر از سمت بافت ( کوه سفید) سوخته و به مدت ۲۴ ساعت آب آشامیدنی شهرستان قطع بود.

 گله‌های مردمی از قطعی آب  همزمان با گرمای تابستان و ماه مبارک رمضان  قطع مداوم آب بر سایر مشکلات مردم افزوده است وهمه جا صحبت از گرمای هوا و بحران آب است.

یکی از ساکنین شهرستان با  انتقاد شدید به قطعی آب طی روزهای اخیر گفت: تحمل قطعی آب در این گرمای تابستان و با وجود شب های قدر  خیلی سخت است، من واقعا نمی­دانم علت این قطعی ها  با وجود  اینکه بیشترین بارندگی در شهرستان رابر نسبت به بقیه شهرستانهای استان  است ، چیست و مسئولان  حل این مسئله را  تصفیحه خانه بافت می دانند که در حال حاضر این امر  حیاتی مارا با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

یکی دیگر از اهالی شهرستان  با اشاره به ماه مبارک رمضان و انجام فرایض دینی آب را یکی از مهمترین عناصر در انجام امور دینی و شرعی عنوان کرد و گفت: آب با بهداشت مردم ارتباط دارد و این موضوع در ماه رمضان اهمیتی چند برابر پیدا می‌کند که امیدواریم مسئولان استان و شهرستان  با برنامه‌ریزی مناسبی بتوانند مشکلات پیش رو را حل کنند.

یکی از جوانان شهرستان  که با در دست داشتن آب معدنی  گفت : روزی چند بار باید  به مغازه ها جهت خریدن آب  معدنی مراجعت می کنیم  نمی دانیم فریاد اهالی شهرستان را به چه کسی بگویم ، قطعی آب آشامیدنی  صدای مردم را درآورده است .

اهالی شهرستان رابر این روزها از معضل آب شکایات زیادی دارند و می­توان گفت قطعی آب تمام ساکنان این شهرستان  را با مشکل مواجه و در زندگی روزمره افراد اختلالاتی ایجاد کرده است.

علیجان سلیمانی فرماندار شهرستان رابر  هم  در خطبه های  نماز جمعه این هفته در حسینیه جامع در خصوص مشکل آب  اظهار داشت :  ۱۳ حلقه چاه از دشتاب به سمت بافت ، بزنجان و  رابر پمپاژ می شود، چرا با وجود ۱۳ حلقه چاه پمپاژ می شود و از کوههای  بالای رابر (گردو درکا)یک مقدار آب  وارد شبکه می شود،هنوز هم  مشکل و معضل کمبود آب مواجه هستیم .

وی  به برگزاری جلساتی پیرامون همین مشکل  با فرماندار  بافت  و همچنین با مسئولان در رابر اشاره کرد وگفت : نماینده شهرستان  قول  مساعدت داد و  مسئولان خواهان حل  مشکلاتی از این دست در کمترین زمان ممکن می باشند .

سلیمانی افزود : در حال حاضر فاز اول تصفیه خانه در حال اجرا است و با بهره برداری از تصفیه خانه بافت در مرداد ماه سال جاری این مشکل مرتفع می گردد  .

فرماندار رابر ضمن اشاره به گذراز این بحران عنوان کرد : علت  اصلی کمبود آب را افت شدید سفره های زیر زمینی  آب در منطقه دشتاب دانست.

 وی ادامه داد  :چاهی که در حدود ۵۰ تا ۶۰لیتر در هر  ثانیه آب داشته به ۱۰ لیتر در هر ثانیه  رسیده است ،  یک حلقه چاه دشتاب  از جهاد کشاورزی و یک چاه دیگر که از اداره آب و فاضلاب روستایی، و یک چاه دیگری در ۸۰۰ متری این شبکه  که از عشایر بوده  و یک چاه دیگر  که ثانیه ای خریداری شده به خاطر بحران آب  و رفاه مردم شهرستان به  شبکه های آب اضافه  شده  تا بتوان بخشی از کمبود آب راجبران کنیم.

 سلیمانی افزود : در مجموع ۱۳۸ لیتر آب پمپاژ می شود ،علارغم جیره بندی آب ولی این بحران هنوز وجود دارد، لذا بر همه ، اعم از مسئولین و آحاد مردم برای این امر حیاتی همشهریان و خدمت گذاران خود را یاری  کنند وخواستار صرفه جویی آب شدو  به مردم توصیه می شود تا از آب آشامیدنی برای آبیاری باغچه ها،شستن خودرو ها و ساخت و ساز  استفاده نکنند زیرا در صورت رعایت نکردن مصرف، بحران آب جدی تر خواهد شد.

فرماندار رابر با اشاره به مشترکین ، ۵ هزار نفر در شهر رابر و ۱۲۰۰ نفر در بزنجان و ۱۱ هزار نفر در شهرستان بافت است . خاطر نشان کرد : بعد از ماه مبارک  رمضان وضعیت و بحران آب ان شالله  تا حدودی حل خواهد شد  .

وی در پایان سخنان خود بوسیله تانکرهای سیار آب مورد نیاز مساجد تامین می گردد،  ونیز به تانکرهای سیار در خیابانها و کوچه  ها اشاره کرد  .

 انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب