پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:12:08 - سه شنبه 7 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطبه های نماز پرشکوه عید سعید فطر در مصلای رابر
مردم موحد و مومن رابر یک ماه روزه داری و عبادت را با اقامه پرشکوه نماز عید سعید فطر به جشن ملی معنویت و عبودیت تبدیل کردند و در اوج این نشاط و طراوت معنوی مصلای امام خمینی (ره) صبح امروز میزبان اجتماع عظیم مومنانی بود که نماز مبارک فطر را به امامت حجت الاسلام جعفری اقامه کردند.

مردم موحد و مومن رابر یک ماه روزه داری و عبادت را با اقامه پرشکوه نماز عید سعید فطر به جشن ملی معنویت و عبودیت تبدیل کردند و در اوج این نشاط و طراوت معنوی مصلای امام خمینی (ره) صبح امروز میزبان اجتماع عظیم مومنانی بود که نماز مبارک فطر را به امامت حجت الاسلام جعفری اقامه کردند.

به گزارش “ صبح رابر” حجت الاسلام جعفری در خطبه های نماز با تبریک عید سعید فطر آحاد مردم را به تقوای الهی و تلاش برای حفظ و تداوم نورانیت و طهارت معنوی ماه مبارک رمضان در ابعاد فردی و اجتماعی دعوت کردند.

وی افزود : به یاد امام زمان (عج ) ،دعا برای فرج و سلامتی آن حضرت و زندگی یمان را با خواسته های امام زمان (عج) تعمیق بدهیم ، یکی از وظایف ما در عصر غیبت امام زمان (ع) اینکه از جانشین آن حضرت انسان اطاعت کند، امروز وظیفه همه ما مسلمانان که از ولی امر مسلمین جهان ، مقام معظم رهبری اطاعت کنیم، اگر می خواهیم دنیا یمان آباد بشود و آخرتمان اصلاح شود، امروز راه آن اطاعت از ولی امر مسلمین جهان است آن کسانیکه نافرمانی کردند ذلیل شده اند .

در ادامه گفت : اهل نماز ،تقوا و پرهیزکار باشیم ، احترام به دیگران و بزرگتر ها بگذاریم، والدین مان را تکریم کنیم و با کوچکتر ها با محبت و مهربانی برخورد کنیم. با کسانی که به عنوان زیر دست برای مان کار می کنند با آنها به تندی برخورد نکنیم .

حجت الاسلام جعفری در خطبه دوم ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار داشت : یکی از مصادیق تقوا این است که از اسراف انسان دور باشد وبه عنوان گناه بزرگ و کبیره است از ریخت و پاش دور باشید.

امام جمعه رابر ماه رمضان ، ماه برکت و مغفرت است و امروز بر همه مبارک باشد افزود : انشا الله روز عید سعید فطر روز ظهورامام زمان (عج) باشد ، در حفظ نماز و روزه هایتان کوشا باشید .

در بخش دیگر ار سخنان خود بیان کرد بعضی هاطی  تماس تلفنی که با ما راجع به قطعی آب شهرستان داشتند ، این مشکل بزرگی است ، می دانیم مسئولین بزرگوار ، پیگیری لازم را برای آب شهرستان داشتند خوشبین هستیم که قصدی نبوده که در ماه مبارک رمضان آب را بروی مردم رابر ، بسته شود، اما اگر قصدشان ضربه زدن به دین خدا وبه حکومت جمهوری اسلامی بوده و قصد آنها ضربه زدن به مسئولین بوده و باعث اختلاف شده اند اینها بخشیدنی نیست .

در تماسی که با شهرستان بافت گرفته شده ، گفتند که  آب دارند اگر عمدی درکار بود ه آب به شهرستان رابر ندهند ان شالله برطرف بشود.

وی در جواب به اینکه آبی که نمی آید ما چگونه صرفه جویی کنیم  شما رعایت کنید بعضی ها این تهمت را به مردم رابر می زنند که باغ های خودشان را آب می دهند، اگر آبی آمد فعلا برای شستشو استفاده کنید . تمام کارهای ما به این است که دین خدا یاری شود .

 

وی در بخش دیگر سخنان خود به مصیبت های جهان اسلام  اشاره کرد و گفت : مردم سوریه در تخریب سرزمین شان  ،  ما ملت های مسلمان باید به فکر آنها باشیم، مردم سوریه ، غزه را ما باید یاری کنیم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند : باید آنها را علیه دشمنان تجهیز کنیم ، مقاومتی که به همراه سلاح باشد هم نوار غزه و کرانه باختری با کمک های دولت های اسلامی تجهیز شوند .

در ادامه گفت : ما مسلمانان باید به فکر همدیگر باشیم به دولت آمریکا و اسرا ئیل نمی شود اعتماد کرد .

جعفری در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد : زکات فطریه به فقیر تعلق می گیرد، تا زمانی که فقیر در شهرستان رابر باشد کار دیگری نمی شود انجام داد.

وی در ادامه گفت : خانواده ها باید مواظب جوانان خودشان باشند، یکی از هجمه های امروز دشمن ماهواره است ، آن کسانی که ماهواره در خانه دارند خواستند که خودشان تحویل بسیج و سپاه شهرستان که این ماموریت و افتخار را دارد بدهند .

در پایان گفت : مسائلی که باعث می شود فرهنگ غرب بر جامعه ما تسلط داشته باشد ، خودتان با دست خودتان ، والدین به جوانان و جوانان به والدین کمک کنند این دیش های ماهواره را و چیزهایی که مربوط به ماهواره است را تحویل سپاه پاسداران بدهند ، و هم خودشان و جامعه را حفظ کنند .امیدوار هستیم که خدا در همه کارهای خیر ما را هدایت کند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب