پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:30:22 - یکشنبه 9 شهریور 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تاسیس خانه کشاورز برای حمایت از کشاورزان رابری
همایش بزرگ کشاورزان شهرستان به همراه همایش بسیج همگام با کشاورز و با معرفی و انتخابات خانه کشاورز شهرستان دیروز شنبه ۸ شهریور ماه با حضور جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی و برخی از کشاورزان شهرستان در سالن شهید تهرانی برگزار گردید .

به گزارش” صبح رابر” همایش بزرگ کشاورزان شهرستان به همراه همایش بسیج همگام با کشاورز و با معرفی و انتخابات خانه کشاورز شهرستان دیروز شنبه ۸ شهریور ماه با حضور جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی و برخی از کشاورزان شهرستان در سالن شهید تهرانی  برگزار گردید .

حمزه امیری مسئول برگزاری همایش ضمن خیر مقدم چگونگی روند اجرایی همایش و گزارش کاملی از پتانسیل های بالقوه در زمینه های مختلف منطقه ای بیان کرد و اظهار داشت : با فراهم آوردن امکانات لازم می‌توان شرایط لازم برای تغییر کشت و در‌آمد بیشتر در شهرستان را ایجاد کرد که نیازمند عزم جدی کشاورزان‌ و حمایت مسئولان است.

وی هدف از تأسیس خانه کشاورز را حمایت از کشاورزان عنوان کرد و افزود : خانه کشاورز با هدف سازماندهی و هماهنگ نمودن کشاورزان و بمنظور حمایت و احقاق حقوق حقه سیاسی ،اجتماعی، اقتصادی و انسانی آنها تشکیل شده است.

امیری از اجرای الگوی کشت برمبنای بهره‌وری آب گفت و ابراز داشت : با توجه به مشکل بحران آب و محدودیت منابع آبی از امسال برنامه الگوی کشت برمبنای شاخص بهره وری آب و مزیت آبی تدوین و اجرا می‌شود. شکل بحران آب و محدودیت منابع آبی که در شهرستان وجود دارد خواستار کشت محصولاتی که آب‌بری کمتری دارند ،محصولاتی مانند زعفران، زرشک ‌و گل محمدی شد .

وی همایش بسیج همگام با کشاورز با هدف بررسی مشکلات کشاورزان، آموزش و افزایش آگاهی کشاورزان در راستای ارتقای کیفیت و کمیت محصولات ارگانیک همزمان با افتتاح خانه کشاورز در رابر عنوان کرد .

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی ،خانه کشاورز را به عنوان مکانی برای ارتباط کشاورزان با مسئولان استانی و کشوری دانست و افزود : : آگاهی کشاورزان ، آموزش، هدایت و ارتقاء توانمندی های کشاورزان، شناسایی قابلیت های کشاورزی به روز شدن کشاورزان توام با ظرفیت های هر شهرستان گامی موثر برای ارتقای سطح کشاورزی شهرستان، اشتغال جوانان و درآمدزایی کشاورزان است.

رئیس خانه کشاورز کرمان نیز در این همایش گفت: خانه کشاورز می تواند پشتوانه ای محکم در راستای احقاق حق کشاورز باشد و این خانه با گرفتن ایده و پیشنهاد از کشاورزان و ارجاع به مسئولان می تواند برای رفع مشکلات کشاورزان موثر باشد.

وی استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین را در کاهش مصرف آب ضروری دانست و گفت: در کشت محصولات کشاورزی و باغی استفاده از سیستم‌های قطره‌ای برای بهینه کردن مصرف آب موثر است و آب کمتری نسبت به سیستم آبیاری سنتی هدر می‌رود.

استفاده بیشتر از سیتسم‌های آبیاری تحت فشار و کشت محصولات کشاورزی استراتژیک با نیاز آبی کمتر و ارزش افزوده بیشتر برای کشاورزان را از جمله راهکارهای مدیریت و استفاده بهینه از منابع آب عنوان کرد.

علی نیک فرد اظهار داشت: اگر شرایط تولید در بخش کشاورزی پایدار شود و با تدابیر و سیاست‌های مناسب مورد توجه قرار گیرد نقش بسزایی در اقتصاد شهرستان دارد، با تزریق سرمایه در بخش کشاورزی علاوه بر پایداری تولید در این بخش، اشتغالزایی، موقعیت فعلی کیفیت و کمیت محصولات تولیدی ارتقا می‌یابد. همچنین بر اساس نیاز روز بهره‌وری و ارزش افزوده کشاورزی بالا می‌رود و با توجه به موقعیت مناسب شهرستان برای تولید و خودکفایی همه نوع محصولات کشاورزی و دامی، بخش کشاورزی اقتصادی‌تر خواهد بود و محصولات کشاورزی را از تک محصولی نجات می‌دهد.

رئیس خانه کشاورز کرمانخاطر نشان کرد : تنوع اقلیمی از مزیت های بالقوه اقتصاد کشاورزی شهرستان است و با سرمایه گذاری و توسعه علمی می توانیم از حداکثر ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی ضمن اشاره به ارکا ن خانه ( ،کنگره ،شورا ، دبیر کل ، دفتر سیاسی ، بازرسان و هیأت های اجرایی )   افزود : هیچ جلسه ای در خانه کشاورز بدون حضور نمایندگان کشاورزان برگزار نمی شود.

نیک فرد ضمن بیان اینکه کشاورزان به عنوان سرمایه‌ها و پایه‌های توسعه  کشور است افزود : اگر سفره ما رنگین است، به واسطه دسترنج کشاورزان است که تحت شرایط سخت کار می کنند و خانه کشاورز باید همراه و همگام با کشاورز باشد و برای رفع مشکلات و موانع کشاورزان بکوشد

علیجان سلیمانی فرماندار رابر نیز در این همایش ضمن اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های های شهرستان در زمینه های مختلف منطقه‌ای اظهار داشت : لازمه پیشرفت در این حوزه‌ها را شناخت و بررسی مشکلات و آموزش کشاورزان برشمرد و همچنین برخوردار از خانه کشاورز و استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها تحول عظیمی در بحث اشتغالزایی برای بیکاران در شهرستان به وجود می‌آید.

حجت‌الاسلام جعفری امام جمعه شهرستان نیز در این همایش کشاورزان را به عنوان گنجینه‌های مردم دانست و افزود : کسی که قوت و غذای مردم به دست اوست و با زحمت زندگی دیگران را با برکت می‌کند.

و ی اضافه کرد : کشاورزان با پرداخت زکات مالش موجب پاکیزه شدن آن مال می‌شود.

وی با اشاره به تاسیس خانه کشاورز نیز عنوان کرد: هدف از این برنامه‌ها خدمت است و خدمت هنگامی صورت می‌گیرد که با وحدت همراه باشد.

 

لازم به ذکر است پنج نماینده مسئول از دهستان های شهرستان ( هنزاء ، جواران ، سیه بنوئیه و مرکزی ) در انتخابات هیأت های اجرایی معرفی می شود ،محل خانه کشاورز شهرستان در چهار راه کمیته امداد ، جنب کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشد .

انتهای پیام /

IMG_8785 IMG_8784 IMG_8782 IMG_8776IMG_8780IMG_8824  IMG_8790 IMG_8828

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب