پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:35:12 - پنجشنبه 17 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افزایش سگ های ولگرد با دفن غیر اصولی زبالها ی شهرستان رابر
به گزارش ” صبح رابر”اینک برخی مناطق و خیابان های شهری رابر به جولانگاهی برای سگ های ولگرد شده که در دسته های چندتایی بدنبال یافتن غذا هستند و به هر کجا سرک می کشند. مردم ساکن در این شهرستان علاوه بر اینکه مجبورند بوی زباله های کوچه ها و خیابان ها را تحمل کنند […]

به گزارش ” صبح رابر”اینک برخی مناطق و خیابان های شهری رابر به جولانگاهی برای سگ های ولگرد شده که در دسته های چندتایی بدنبال یافتن غذا هستند و به هر کجا سرک می کشند.

مردم ساکن در این شهرستان علاوه بر اینکه مجبورند بوی زباله های کوچه ها و خیابان ها را تحمل کنند گاهی اوقات باید منظره حضور تعدادی سگ را خیابان ها و کوچه ها نظاره گر باشند .
وجود زباله ها و سگ های ولگرد همچنین چهره نامناسبی به سیمای شهری رابر داده و علاوه بر این باعث رعب و وحشت زنان و کودکان شده که از ترس گزیده شدن کمتر حاضر به تردد هستند.

مهمترین مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ های ولگرد وجود زباله ها در سطح شهرستان ،شیوع بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان ، افزایش این نوع بیماری ها در جمعیت دامی و انتقال بسیاری از بیماری ها از سگ به انسان است که از جمله این بیماری ها می توان به بیماری هاری، اشاره کرد .

مسوولان در رابطه با ،سگ های ولگرد شهرستان در سال های قبل اقداماتی برای از بین بردن آنها انجام دادند که کافی نبوده و با وجود تلاش های صورت گرفته، هنوز این معضل برطرف نشده است.

این روزها در اکثر نقاط شهر گله های سگ ولگرد در رفت و آمد هستند و برای یافتن غذا کیسه های زباله را به هم می ریزند و چهره زشتی به معابر و کوچه های شهری می بخشند.

بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی، جمع آوری حیوانات بدون صاحب و دفع حیوانات مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری ها است لذا شهروندان رابری از شهرداری و شورای اسلامی شهر می خواهند به اینگونه معضلات رسیدگی کنند.

مخازن جمع آوری زباله های شهری نیز هم اینک بصورت آزاد و بدون سرپوش و حفاظ رها شده که این مهم باعث دسترسی آسان سگ های ولگرد به زباله می شود بنابراین سامان دهی مخازن جمع آوری زباله و دفن بهداشتی زباله از راهکارهای جلوگیری از ورود سگ های ولگرد به مناطق شهری است.
با گلوله و اسلحه نمیتوان سگ های شهر را مدیریت کرد، بلکه باید با مدیریت زباله ها و اجرای بهتر مکانیزه جمع آوری زباله و گذاشتن سطل زباله در سطح خیابانهای و جمع آوری زود به زود زباله و دفن اصولی زباله ها این مهم را کنترل کرد .

به نظر میرسد در بحث کنترل سگهای شهرداری و جمع آوری زباله ها به تنهایی موفق نخواهد بود بلکه با همکاری دیگر ارگان ها و شهروندان می توان به نتیجه خواهد رسید.

طی سال های اخیر معظل زباله ها وهجوم سگ ها و گربه ها در شهررابر مشکلات و آلودگی های بسیاری را برای شهر و شهرنشینان بوجود اورده است در هر کجای شهر که قدم میزنی ناگزیر به دیدن قدم زدن گربه ها و سگ ها در کنار زباله ها و جوی های شهر هستیم .زباله ها در اطراف شهر و روستا، باعث افزایش غیر متعارف جمعیت سگ ها می شود.

طی سال های اخیر اقداماتی برای مبارزه با این حیوانات خیابانی در شهر انجام شده اما کماکان سگ ها در شهر رابرجولان میدهند وروز به روز بر جمعیت انها افزوده می شود .

رابر شبکه فاضلاب ندارد و ضایعات و زباله وارد جویها می شوند. جویها سر پوشیده نیستند وبه همین دلیل، مردم بسیاری زباله های خود را درون آن می ریزند.

یکی از مشکلاتی که این روزها مردم شهرستان رابر با آن درگیر هسند ازدیاد سگ های ولگردی است که این روزها با پاره کردن کیسه های زباله و هم چنین فضولاتشان باعث کثیفی سطح شهر شده اند.

از آنجایی که سگ های ولگرد عامل اصلی شیوع بیماری هایی از جمله سالک هستند مردم انتظار دارند که شهرداری با جمع آوری زبالها و این سگ ها هم به نظافت سطح شهر کمک کند و هم از شیوع این بیماری ها جلوگیری نماید.

وجود زباله ‌ها و پراکندگی آنها در سطح شهر، عدم ساماندهی مناسب زباله ‌ها و همچنین داشتن باغهای زیاد و  اماکن حاشیه ای را از مهمترین عوامل تجمع سگهای ولگرد در برخی از مناطق شهر رابر عنوان کرد ساماندهی و دپوی زباله ‌ها در مکانهای مناسب معضل سگهای ولگرد را تا حدود زیادی مهار می کند.

انتهای پیام /DSC05252 DSC05251 DSC05250 DSC05239 DSC05236 DSC05235 DSC04656 DSC02721 index

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب