پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:19:27 - یکشنبه 27 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس جمهور در معرفی وزیر علوم به مطالبات نمایندگان توجه کند
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزیر جدید علوم باید از روز رای اعتماد بدون اقدامات تنش زا به فعالیت علمی توجه کند، گفت: رئیس جمهور در معرفی وزیر علوم به مطالبات نمایندگان توجه کند.

علیرضا منظری توکلی نماینده بافت و رابر در گفتگو با خبرنگار ” صبح رابر” با تاکید بر اینکه وزیر جدید علوم کسی باید باشد که در فتنه سال ۸۸ حضور نداشت، گفت: فتنه خط قرمز جمهوری اسلامی و خط قرمزی است که مقام معظم رهبری مشخص کرده است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در رابطه با شاخص ها و ویژگی های دولتمردان نکاتی را طرح کردند. بنابراین کسانی در فتنه بودند، نباید در دولت بکار گیری شوند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس قبلا با استناد به همین موارد به چند وزیر پیشنهادی و معرفی شده دولت یازدهم برای تصدی وزارتخانه ها رای اعتماد ندادند، گفت: رئیس جمهور در معرفی وزیر جدید علوم باید گزینه های مختلف را بررسی کند و بهترین فرد را که احتمال می دهد با شاخصه های مجلس همخوانی دارد و نمایندگان ضمن تعامل با وی، به وی رای اعتماد می دهند را به مجلس معرفی کند.
منظری توکلی با توصیه به رئیس جمهور مبنی بر توجه به خواسته های نمایندگان در معرفی وزیر جدید علوم افزود: رئیس جمهور در معرفی وزیر مطالبات بحق و به جای مجلس را توجه کرده و سعی کند رضایت نمایندگان را بدست آورد.

وی با بیان اینکه وزیر جدید علوم باید از روز رای اعتماد بدون اقدامات تنش آمیز و بدور از فعالیت های سیاسی، کار خود را در راستای تحقق اهداف آموزش عالی آغاز کند، به ویژگیهای که وزیر علوم باید داشته باشد اشاره و تصریح کرد: وزیر علوم باید فردی باشد که اولا با سیستم وزارت علوم آشنایی داشته و دانشگاهی باشد. سیستم را بشناسد و بتواند دانشگاه ها به عنوان محلی که انسان ساز است را مدیریت کند.
نماینده بافت و رابر در ادامه گفت: وزیر علوم باید کسی باشد که از حواشی سیاسی دور بوده و بتواند بدون نگاه سیاسی در جهت آموزش، تحقیقات و تربیت نیروهای متعهد برای جامعه اسلامی حرکت و فعالیت کند. باید تمام هم و غم و وقتش بر روی آموزش و تحقیقات در دانشگاه بگذارد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به انتظارات مجلس از دولت برای معرفی وزیر علوم خاطر نشان کرد: انتظار نمایندگان این است که وزیر در جهت تعالی علمی کشور برنامه ریزی و برای آموزش و تحقیقات واقعی حرکت کند. وارد مواضع سیاسی نشود و آموزش و تحقیقات را تحت شعاع سیاست قرار ندهد و درعین حال در فتنه نباشد چون خط قرمز مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام /اختصاصی صبح رابر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب