پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:07:17 - دوشنبه 26 آبان 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رونمایی از ۲ کتاب و نرم افزار سامان در بیست دومین دوره هفته کتاب در رابر
در بیست دومین دوره هفته کتاب ” کتاب شعر زیر چتر باران ” اثر سهراب سلاجقه و” کتاب اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی” اثر شهربانو مهدی پور و رضا عباسی راینی حاصل اندیشه ها و تجربه های شان ونرم افزار سامان در ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در سالن اجتماعات فرمانداری رابر رونمایی شود .

به گزارش ” صبح رابر”در بیست دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نیز در رابر فرصتی دست داد تا بار دیگر به پاسداشت  خادمان گمنام  عرصه  کتاب و کتابخوانی  و تجلیل  از کتابدوستان و کتابداران این ایام را غنیمت  شمرده و امروز دوشنبه ۲۶ آبانما ه ” کتاب شعر  زیر چتر باران ” اثر سهراب سلاجقه  و”  کتاب  اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی”  اثر  شهربانو مهدی پور و رضا عباسی راینی حاصل اندیشه ها و تجربه های شان ،در ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در سالن اجتماعات  فرمانداری رابر رونمایی شود .

علیجان سلیمانی فرماندار رابر نیز در این آیین ضمن تجلیل از نویسندگان کتاب و تمامی فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی شهرستان  گفت: تقارن کتاب با ایام سوگواری سرو و سالار شهیدان ابا عبدالله (ع) و یاران با وفای ایشان که خود الگوی ناب و عزت و ایثار و شهادت هستند ، شایسته است که در ترویج فرهنگ و فلسفه نهضت امام حسین (ع) بکوشیم .

وی ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص کتاب و کتابخوانی افزود:  به منظور تحقق اصلی آرمان های انقلاب اسلامی مسئولیتی مضاعف بر عهده شماست .

مؤلف کتاب ” زیر چتر باران ” سهراب سلاجقه متولد ۱۳۵۰ که از سال ۶۵ عضو کتابخانه رابر  و یکی از شاعران برجسته شهرستان دارای سه مقام استانی است واولین کتابش تحت عنوان ” زیر چتر باران ” با موضوعات عارفانه عاشقانه و اجتماعی سروده که در یک هزار جلد  به چاب رسید و کتاب  دیگری تحت عنوان ” آوای  چشمه عروس ” در دست  چاپ  دارد .

وی انگیزه خود را از نوشتن کتاب نیاز درونی و فرهنگ حاکم در جامعه دانست و گفت: تشویق دانش آموزان و جوانان  به کتاب و کتابخوانی  را نیازمند افزایش  تبلیغات  بیان و اهمیت دادن به کتاب و کتاب خوانی را از مسئولین شهرستان  خواستار شد.

 سهراب سلاجقه به جوانان کتابهای  صادق هدایت ، دکتر علی شریعتی و بزرگ علوی را توصیه کرد

وی در  سخن آخرش گفت:  کتاب است آیینه روزگار که بینی در آن  رازها آشکار

شهربانو مهدی پورمؤلف۲ کتاب، روانشناس و مشاور ایست که هر کتابش را  با فرامین های مقام معظم رهبری و شعار سال  تهیه  نموده است .

وی که در حال حاضر دو کتاب تحت عنوان ” اخلاق اداری در اسلام”در سال ۹۱ و” اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ” دارای ۱۵ فصل در سال ۹۲ هر کدام در یکهزار جلد به چاپ رسیده و کتاب  ” اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ” در دست چاپ دارد گفت :  روش های زندگی اسلامی در این کتاب آورده شده،  اگر امروزه  سبک  زندگی مان  که  همان مصرف گرایی را  تغییر دهیم و یکسری مسائل چشم و هم چشمی و ماشینی شدن را  تعدیل کنیم در واقع فرهنگ اقتصاد مقاومتی  را شکل دهیم ،دیگر وابستگی به کشورها نداریم .

مهدی پور خانوده را مهمترین پایه و اساس علاقه مندی  نوجوانان و جوانان به کتاب و کتاب خوانی دانست و افزود : خانواده ها از طریق آموزش و الگو گیری که به بچه ها می دهند ،می توانند فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را نهادینه کنند .

وی قرآن مجید را بهترین کتابی که خوانده، معرفی کرد و گفت : اگر تفکر کنید بهترین کتاب قرآن است ، هر روز قرآن می خوانم ، امروزهر چه دارم از برکت قرآن و دعای خیر پدر و مادرم است .

مهدی پور افزود : یکی از شهدا گفته :نگویید مسئولین چه کار کردند ، خودمان برای انقلاب و اسلام چه کار کردیم، فرهنگ امروزه اهمیت دارد  در واقع اگر قوانین اسلامی فرهنگی نهادینه شود هیچ مشکلی در زندگی نداریم .

 وی کتاب را در یک کلمه دوست مهربان عنوان کرد و افزود : از کمتر کسی کتاب هدیه گرفتم ولی همیشه کتاب هدیه می دهم .

 مهدی پور در پایان گفت:  کسانی که کتاب دارند و استفاده نمی کنند کتابها را به کتاب خانه  ها هدیه کنند و با استفاده از متولیان  داخلی کشومان در راه اعتلای اسلام گام برداریم  .

یکی از مسئولین کتابخانه عمومی رابر گفت : با همه  کمبود فضا  و امکاناتی که بوده ، کتابخانه عمومی رابر  برترین ها را در خودش جا داده ، از جمله  عضو نمونه کشوری ، کتابدار نمونه  استان ، مسئول  کتابدار نمونه کشوری ، رتبه برتر کتابخانه  در سطح استان سال ۹۲ که این  موفقیت های را مدیون خادمان عرصه کتاب و کتاب خوانی  می دانیم .

 وی افزود : برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی ، کتاب را در سبد خانوارها قرار دهید .

در این جشن کتاب و کتابخوانی مسئولان، اعضا و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی  حضور داشتندو همچنین از نرم‌افزار سامان کتابخانه عمومی رابر رونمایی و از کتابخوانان و کتابداران نمونه تجلیل و قدردانی شد.

کتابخانه عمومی علام مجلسی (ره)  رابرکه در سال ۱۳۵۰ تأسیس شده  با بیش از ۹۰۰ عضو فعال و ۱۴۸۴۴ نسخه کتاب ، جوانترین  عضو این کتابخانه زکیه شمس الدینی هفت ساله   و مسن ترین عضو محمد علی رهبری متولد۱۳۲۸ است .

گفتنی است کتابخانه  های عمومی  علامه مجلسی (ره) و عمومی مشارکتی صالح امین هنزاء در بیست دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۲۴ آبان ماه لغایت اول آذرماه  به صورت رایگان عضو می پذیرد .

 انتهای پیام /

aks3       aks1IMG_6111IMG_6112IMG_6118IMG_6096IMG_6098IMG_6100IMG_6089

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب