پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:10:00 - جمعه 30 آبان 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امنیت امروز ثمره عملکرد بسیج است/ لبنان و فلسطین از بسیج درس گرفتند/افتتاح‌‌ اولین‌ شبکه‌ اطلاع‌رسانی‌ مستقل‌ از اینترنت توسط بسیج
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج یکی از برکات جمهوری اسلامی است، نعمت امنیتی که امروز شاهد آن هستیم مدیون این نیرو است و امروز ملت ما در آرامش مسیر رشد و تعالی خود را طی می‌کند.

به گزارش ” صبح رابر”  سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به اینکه بسیج بزرگترین هدیه‌ای بود که امام (ره) به امت اسلام و همه آزادیخواهان بشر هدیه کرد، اظهار داشت: امروز ملت ما از برکات بی‌پایان این مجموعه الهی برخوردار است و از فیض وجود این جمع عظیم، نورانی و مخلص، پیروزی‌های بزرگی نصیب خود کرده است.

وی در ادامه با اشاره به برکات بسیج در کشور، تصریح کرد: یکی از برکات این نیرو نعمت امنیتی است که شاهد آن هستیم؛ در دنیای پر از جنگ و در شرایطی که در کشورهای اطراف اشغال و خونریزی و تجاوز جریان دارد و در کشورهای دیگر مستکبران هر جا که تصمیم می‌گیرند حمله می‌کنند و آن کشورها را هدف قرار می‌دهند، ملت ما در آرامش مسیر رشد و تعالی خود را طی می‌کنند.

نقدی اضافه کرد: اگر ملت ما توانسته با حفظ آرمان‌ها و ارزش‌ها از تهدید دشمن مصون باشد، این حضور همه آحاد مردم در صحنه است که در قالب بسیج رقم خورده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: زمانی که شما در مقابل قدرت‌های مستکبر قد علم می‌کنید باید نیرویی داشته باشید که بتواند با قوای آنها توازن برقرار کند، آیا ما استعدادهای آمریکای پلید و اروپای جنایتکار و تجهیزات آنها را داریم که توانسته‌ایم مانع تجاوز آنها شویم؟ این طور نیست.

وی با طرح این پرسش که شاید ما ۲ درصد امکانات آنها را هم نداشته باشیم اما چرا آنها جرات نمی‌کنند به کشور ما حمله کنند، گفت: همین وجود بسیج و مردم آگاهی است که ما را در کنار هم قرار داده و مردم چشمانشان به فرمان رهبری است و همین قدرت امروز با صلابت ایستاده است.

نقدی خاطرنشان کرد: صلابت امروز را مدیون بسیجیان دیروز هستیم که آنقدر درخشیدند که دشمنان فکر تجاوز هم به خودشان راه نداده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اثرگذاری بسیج کشورمان بر سایر کشورهای منطقه، یادآور شد: صلابت بسیج برای مردم لبنان و فلسطین الهام‌بخش بود و درس‌های بسیج به آنها منتقل شد و دیدیم که چه صلابتی آفریده شد، فلسطینی‌ها با الهام از بسیج یکی از بزرگترین و مجهزترین ارتش‌ها را در غزه زمین‌گیر کردند.

وی بر همین اساس افزود: در سال ۶۱ رژیم صهیونیستی به راحتی پایتخت لبنان را اشغال کرد اما آنها با درسی که از بسیج گرفتند دوبار پوزه رژیم صهیونیستی را به خاک مالیدند و آن را خوار و ذلیل کردند.

نقدی با اشاره به اینکه غربی‌ها که مدعی دموکراسی ایران و مردم‌سالاری هستند نیروهای مسلح مجبورند مزدور خارجی استخدام کنند گفت: مردم این کشورها حاضر نیستند به جبهه‌های جنگ بیایند و دولت‌های غربی از نیروهای خارجی با حقوق ۲۰ میلیونی که از مالیت مردم کشورشان تامین می‌شود نیرو استخدام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در کشوری که آنها مدعی‌اند دیکتاتوری در آن حاکم است میلیون‌ها جوان آماده‌اند جانشان را نه فقط برای آب و خاک میهن خود بلکه برای دیگر ملت‌های مظلوم فدا کنند و گاهی جوانان ما اشک می‌ریزند و از ما می‌خواهند که آنها را به غزه، عراق و لبنان اعزام کنیم اما ما می‌گوییم که این کشورها به نیروی نظامی نیاز ندارند و به برکت بسیج ما خود به مقابله دشمن رفته‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین حضور بی‌نظیر بسیجیان را نمادی از مردم‌سالاری دینی برشمرد و گفت: مدعیان مردم‌سالاری نه تنها مردمشان حاضر به پیوستن به نیروی نظامی جهت دفاع از کشورشان نیستند بلکه حتی برای به پای صندوق رای آمدن نیز مشکل دارند.

وی به انتخابات اخیر کنگره آمریکا اشاره کرد و اظهارداشت: آنچنان مردم آمریکا با این انتخابات قهر کرده‌اند که دولتمردان آمریکا خجالت می‌کشند آمار درصد حضور مردم در پای صندوق‌های رای را منتشر کنند چراکه در بعضی ایالت‌ها حتی کمتر از ۱۰ درصد واجدین شرایط پای صندوق‌ها حضور یافتند.

نقدی با دعوت از کشورهای غربی برای دقت در الگوی مردم‌سالاری دینی گفت: نه تنها در تظاهرات‌ها و انتخابات بلکه در عرصه‌های جهاد و دفاع از میهن جوانان کشوشان صف به صف آماده‌اند.

وی مردم‌سالاری دینی را تجربه‌ای از حضور پر رنگ مردم خواند و با اشاره به اینکه این عرصه صرفا میدان جنگ نظامی نیست خاطرنشان کرد: امروز جوانان ما در برابر تجاوزکاران در جبهه‌های گوناگون آرایش گرفتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تجاوز دشمن به مرزهای فکری و اعتقادی و خدشه‌دار کردن کرامت مردم ایران را یادآور شد و گفت: امروز بسیج با تشکیل حلقه‌های متعدد در مساجد و پایگاه‌ها با تزکیه، معرفت و بصیرت‌افزایی استمرار حرکت خود را تضمین می‌کنند.

وی از قد علم کردن بسیج در عرصه جبهه فرهنگی به منظور زنده نگه داشتن یاد شهدا سخن گفت و افزود: برگزاری بیش از ۱۵ هزار کنگره شهید و بیش از صدها عنوان کتاب و سیره شهدا از جمله این موارد است.

نقدی با اشاره به فتنه‌افکنی بزرگی که دشمن در دستور کار خود قرار داده است به تشکیل جبهه بزرگ بسیجیان در برابر آن اشاره و خاطرنشان کرد: این هفته شاهد افتتاح اولین شبکه اطلاع‌رسانی گسترده و مستقل از اینترنت خواهیم بود که با خط‌شکنی بسیجیان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این حرکت بسیجیان پاسخی به کسانی است که آیه یاس می‌خوانند و بسیج ثابت کرد که این کار شدنی است؛ اگر با امکانات محدود بسیجیان موفق به راه‌اندازی این شبکه شده‌اند پس با امکانات گسترده دیگر مسئولان می‌توان مردم را از شبکه‌ اطلاع‌رسانی برخوردار کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست داشتن یک شبکه اطلاع‌رسانی با اتکا به توانایی‌های بومی حق مسلم‌تر ما است و امروز متخصصان ما خود مدیریت این شبکه را برعهده دارند و کار را به دست بیگانه نسپردند.

وی با رد اینکه حضور بسیج امروز محدود به عرصه‌های ذکر شده است تصریح کرد: در عرصه جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی بیسجیان با همان امکانات محدودی که در اختیار دارند حرکت بزرگی را آغاز کرده‌اند.

نقدی راه‌اندازی هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در سال گذشته در راستای کمک به دولت را مورد اشاره قرار داد و گفت: امسال نیز برای ۴۰ هزار واحد برنامه ریزی شده است که این هفته شاهد افتتاح ۲۰ هزار واحد آن خواهیم بود که نمونه‌ای از کار و مدیریت جهادی است.

وی از راه‌اندازی ۲ هزار و ۴۰۰ سالن ورزشی در همه نقاط کشور به عنوان پاسخی به مطالبه مقام معظم رهبری یاد کرد و با اشاره به اینکه امسال نیز هزار سالن دیگر در این عرصه افتتاح خواهد شد بیان داشت: به خاطر همین کارآمدی و حضور بسیج در همه عرصه‌هاست که دشمن پس از ولایت این نهاد را مورد آماج دشمنی‌های خود قرار داده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پاسخ بسیجیان به دشمن این است که ما مرد جنگیم چه جنگ سخت و چه جنگ نرم؛ بسیجیان جنگ سخت را مشق کرده‌اند و انشالله در عرصه جنگ نرم هم حماسه‌ای بزرگ خلق خواهند کرد.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب