پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:25:39 - جمعه 30 آبان 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امروز بسیجیان و رزمندگان با همه فتنه ها مقابله می کنند
امام جمعه رابر گفت : مقام معظم رهبری می فرمایند : بسیج یعنی صدیق شهید، ۲کلمه اما چه معنای بلندی دارد، امروز بسیجیان و رزمندگان با همه فتنه ها مقابله می کنند.

به گزارش” صبح رابر”حجت الاسلام جعفری خطیب نماز جمعه رابر در خطبه اول ضمن اشاره به سوره احزاب آیه ۷۱ خطاب به اهل ایمان که توصیه به رعایت تقوای الهی با سخن درست و استوار می شود،اظهار داشت : اگر می خواهم گناهانمان بخشید شود باید با تقوا باشیم .

وی افزود : راه رستگاری و راه نجات در این است که انسان خدا و رسولش را اطاعت کند با تقوا  و از گناهان دور باشد.

امام جمعه رابر با اشاره به خطبه ی هفته گذشته، در ادامه ذکر رهاوردهای عاشورا گفت : یکی از رهاوردهای عاشورا این است که گاهی استیضاح در میان جنگ یک دولت است انسان بیاید در اجتماع کسانی وعده دادند و عهدی بستند عمل نکردند وفا دار نبودند و بیعت را شکستند انسان می تواند آنها را به استیضاح و چالش بکشد .

وی اضافه کرد: فرمانده سپاه حق حسین بن علی (ع) در روز عاشورا در مقابل پیمان شکنان بی وفا مردم کوفه ایستاد و آنها را استیضاح کرد و به چالش کشید . لذا در بعضی مواقع انسان متوجه می شود استیضاح حق است سؤال کردن و به چالش کشیدن دیگران حق است .

امام جمعه رابر ادامه داد : در دوران انقلاب اسلامی هم افرادی خطاب به امام راحل نامه نوشته بودند به عنوان مرجع امام را دعوت کردند خیلی از آنها با پیمان شکنی گروه هایی تشکیل داده شد و بعد ها در همه صحنه های تاریخ بعد از انقلاب با امام با خط امام و انقلاب و امام حسین (ع) مقابله و مبارزه کردند .

وی با بیان اینکه استیضاح یکی از رهاورد های عاشورای امام حسین (ع) است  ادامه داد: رهاورد دیگر که از آن در هفته بسیج یاد کرد ،استمداد به ارواح مطهر پیامبران و اولیاى الهى برای رسیدن به مقصود است .

جعفری یکی از راه های نجات استمداد از پیامبران اولیاء خدا، امامان و شهدا دانست و افزود : امروز اگر گره ای به کار مان خورد، ما هم به تبعیت از امام مان  به زیارت شهدا ، بزرگان ، امامزادگان می رویم حرف هایمان را به آنها می زنیم .

وی با توجه به اینکه از روح مقدس شهداء و اولیاء، انسان برای پیشبرد کارهای خودش استمداد می کند، گفت:انسان به زیارت حضرت معصومه (س) ، امام رضا(ع) می رود خودش را به سختی می اندازد و خودش را به کربلا و زیارت امام حسین (ع) می رساند این رهاورد عاشورایی اکثر مردم جامعه دانست .

امام جمعه رابر ضمن تأکید بر اینکه گریستن نیز یکی دیگراز رهاورد های عاشورا است افزود : گریستن همیشه نشان ناتوانی انسان نیست، گریه کردن گاهی وقت ها علامت رقت قلب است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۵ مورد امام حسین (ع) درحادثه خونین عاشورا گریه کردند و اشک ریختند ابراز داشت :امام حسین از دشمن که نمی ترسید و هراس نداشت دنبال اهداف خودش بود .

خطیب جمعه رابر گفت : در سال ۸۸ یادمان نمی رود، مقام معظم رهبری در آن فتنه ای که فتنه گران بخاطر رسیدن به مقام و دنیا فتنه گری کردند و مقام معظم رهبری در آن خطبه ای که خواند آنجا اشک ریختند . این رهاورد عاشوراست نه اینکه از آنها بترسد، آماده است که کار حسینی انجام دهد .اشک بر مظلومیت امام حسین (ع) دوای هر دردی است.

وی ادامه داد : از اول ماه محرم تا به الان برای امام حسین(ع) و مظلومیت امام حسین (ع) اشک ریختید برای اسارت حضرت زینب (س) اشک بریزید ، اشک چشم شما ذخیره برای آخرت و نجات خودتان است

حجت الاسلام مرتضی جعفری در خطبه دوم ضمن اشاره به تشکیل بسیج و ارتش ۲۰ میلیونی به فرمان حضرت امام در سال ۱۳۵۸ ،نام گذاری ۵ آذر روز بسیج مستضعفان و این هفته را بنام هفته بسیج ،یاد و خاطر امام بزرگوار و همه شهدا و ایثارگران را گرامی داشت و ضمن تبریک به مجاهدین فی سبیل الله ، بسیجیان ، سپاهیان ،نیروی انتظامی ،ارتش و همه لشکریان مخلص خدا افزود : مقام معظم رهبری می فرمایند : بسیج در واقع یک ارزش بی رنگ و بی ادعای همه گیر در سطح کشور است بسیج همان فرمایش حضرت امام لشکر مخلص خدا نام و نشانی ندارد که جان ها را بشناسد برای خدا کار می کند بی ادعاست .

وی تصریح کرد : در سطح کشور بسیج هست نیروهای عشایر و مردمی و همه ی آنهایی که نامشان ثبت شد یا گمنام ماندند .

جعفری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که می فرمایند برای مبارزه در همه عرصه ها، یک روز صدام جنگی را علیه ایران آغاز کرد بسیج در خط اول ایستادگی کردند و پیروز شدند و امروز نیز در جنگ نرم در مقابل فتنه هایی که دشمن درست می کند چه از طریق رسانه ها ،سایت ها و وسایل ارتباطی و ماهواره ها بسیج نیزدر خط اول مقدم قرار دارد .

وی ادامه داد : مقام معظم رهبری می فرمایند : بسیج یعنی صدیق شهید، ۲کلمه اما چه معنای بلندی دارد، امروز بسیجیان و رزمندگان با همه فتنه ها مقابله می کنند

خطیب جمعه رابر گفت : امروز الگوبرداری از بسیج ایران سرفراز در مقابل گروههای نابخرد و نادانی مثل داعش ایستادگی می کنند این خط بسیج است .

وی خاطر نشان کرد : بسیج یعنی مجاهد فی سبیل الله، کسی که تا مرز شهادت پیش می رود جان ، زندگی و دنیا هر چه که دارم فدای ولایت ،فدای دین خدا و راه امام حسین (ع) می کند ، قدر خودتان را بدانید .

حجت الاسلام جعفری با اشاره به چند عوامل پیروزی بسیج گفت : یکی ازآن عوامل ایمان قوی مردم ، توجه به خدا ،توکل، راستگویی، نماز شب ، توسلات که با ائمه داشتن، این ها بارمز اتحاد و یکپارچگی که در بین مردم بود همه با هم برادر در یک صف بودند همه دوست می داشتند ادامه دهنده راه امام حسین (ع) باشند در خط امام و به امام امت لبیک گویند .

وی افزود : امروز هم یکی از راههای نجات اطاعت از ولی امر المسلمین است ،اطاعت از فرمانده معزز کل قوا هر زمان از ایشان حرف شنویی داشته باشیم در تمام صحنه ها مخصوصا امروزکه همه مردم بیدار هستند، مسئولین باید در خط مقام معظم رهبری هم در سیاست داخلی و خارجی گوش به فرمان ایشان باشند.

جعفری گفت : راه مقابله با اوبا ما و جان کری و صهیونیست ها اینکه در خط مقام معظم رهبری و گوش به فرمان و پشتیبان ایشان در حرف و عمل باشیم .

وی ضمن اشاره به اینکه در روز دوشنبه در سراسر استان نماز استسقا و طلب باران خوانده می شود عنوان داشت : ما نیزبه همراه هم استانی در روز دوشنبه رأس ساعت ۷:۳۰ صبح از جلوی مسجد جامع با پای پیاده تا مصلای نماز جمعه ساعت ۸ نماز استسقا و طلب باران داریم .امید داریم خدای تبارک و تعالی باران رحمت را بر همه نازل گرداند.

حجت الاسلام جعفری در پایان خطبه ها گفت : کسانی روز قضا دارند شنبه و یکشنبه و دوشنبه روزه بگیرند، خمس و زکات مال تان را بدهید تا ان شالله باران بارید ن کند .

انتهای پیام /

IMG_0968 IMG_0972 IMG_0974 IMG_0985 IMG_0987 IMG_0989 IMG_0990 IMG_0993 IMG_0999 IMG_1004 IMG_1001

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب