پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:45:07 - شنبه 22 آذر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امروز اربعین حسینی بزرگترین قدرت نرم شیعه است
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت : امروز داعشی ها در عراق سوراخ موش اجاره می کنند ،امروز پیام اربعین حسین پس از هزار و خورده ای سال بزرگترین قدرت نرم شیعه است هر که بر علیه آل علی (ع) وارد جنگ شود جز سرنگونی راهی ندارد

به گزارش ” صبح رابر”حجت الاسلام دکتر علی عارفی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در چهاردهمین یادواره سرداران و ۲۷ شهید پایگاه مالک اشتر و ۶ شهید گمنام شهرستان در باره پیروزی مکتب تشییع در مقابل جنگ سخت و نرم بنی امیه و دشمنان اهل بیت (ع) اظهار داشت : در طول تاریخ دنیا چند  نوع جنگ داریم : ۱-جنگ سخت است در جنگ سخت از گروه نظامی و اسلحه و قدرت فیزیکی یعنی بدنی استفاده می شود در طول تاریخ در برابر  چندین جنگ نابرابر دشمن قرار گرفته ایم.

وی مهمترین جنگ و با شرفتمند ترین جنگ،را  هشت  سال جنگ نا برابر دشمن در مقابل جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود : هشت  سال دفاع مقدس را داشتیم ،رزمندگان ما همین شهیدان ، جانبازان و ایثارگران عزیز ما در برابر دشمن قرار گرفتند و دشمن را محکوم کردند و از ایران اسلامی مان بیرون ریختند .

IMG_0074

در جنگ سخت حتی یک سانت و نه یه وجب از خاک مقدس جمهوری اسلامی به دشمن واگذار نکردیم

دکتر علی عارفی گفت : هشت سال دفال مقدس در طول جنگ های تاریخ تنها جنگی است که حتی یک سانت و نه یه وجب از خاک مقدس جمهوری اسلامی به دشمن واگذار نکردیم و این اثر زحمات و تلاش رزمندگان ، خون شهیدان ما و رهبری حکیمانه و دانشمندانه امام راحل مان بود.

و ی با اشاره به ویژگی های جنگ سخت اضافه کرد : این نوع جنگ ها حریم شان مشخص است دشمن و خط مقدم معلوم است مسیر حرکت دشمن برای سپاهیان اسلام مشخص است ، این نوع جنگ اگر تلفات انسانی وتلفات مالی و معنوی بر کشور می آورد اما جنگی است ساده،پر هزینه و بسیار موقت سه ویژگی جنگ سخت دارد .

جنگ نیمه سخت محبوبیت مردمی ندارد دوام بسیار زیادی نخواهد داشت

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان نوع دوم جنگ ها را جنگ نیمه سخت دانست و گفت : جنگ نیمه سخت دشمن سپاهش وارد این کشور می کند و ارتشش را وارد این کشور نمی کند بلکه قسمتی از احزاب یا گروهک ها یا ارتش آن کشور نیروی سپاهی یا انتظامی آن کشور را طعمه قرار می دهد و کوتای درست می کند مسلح می شود و حاکمیت را دگرگون می کند

وی ادامه داد: شبیه این نوع جنگ در دنیا بسیار شنیده ایم نوع حکومت فعلی مصر از این نوع است مردم دیکتاتوری را بیرون کرده و انقلاب کردند اما قدرت های بزرگ ارتش آن کشور و فرماندهی ارتش آن کشور را در دست گرفته اند و حکومت مردمی را سرنگون کردند و حاکمیت تحت اراده خود را بر مردم مصر تحمیل کردند.

دکتری عارفی کوتای به روی آمدن رضا خان و کوتای مرداد ماه برگرداندن محمد رضا را از نوع جنگ نیمه سخت دانست و عنوان داشت: نیرو از خود مردم است اما افرادی محدودی با قدرت های که در دست دارند دشمن آنها را مسلح می کنندو به جان ملت می اندازند برای قدرت بزرگ هزینه اش کمتر است تلفات جانی از خود آن ملت است .

وی با بیان اینکه این نوع جنگ ها هم هزینه بر است نیاز به اسلحه ،حرکت نظامی ، تخریب و کشار دارد گفت : این نوع جنگ هم محبوبیت مردمی ندارد و بعد از مدتی مردم آگاه می شوند آن حکومت و حاکم را سرنگون می کنند .لذا چون محبوبیت مردمی ندارد دوام بسیار زیادی نخواهد داشت .

IMG_0083

اسلحه جنگ نرم قلم است

عارفی نوع سوم جنگ مشهور به جنگ نرم عنوان کرد و گفت : سخن من امشب در اربعین حسینی روی این محور متمرکز است .

وی جنگ نرم را جنگ باورها و اعتقاد دانست و افزود : جنگ خشونت نیست نرم است انقلاب های مخملی این نوع جنگ دشمن همه جا است و بسیار پیچیده است مثل جنگ سخت نیست دشمن در خاکریز و خودمان این ور خاکریز اسلحه به طرف دشمن بگیریم و بجنگیم همواره دفاع کنیم و دشمن را بیرون کنیم .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان اسلحه جنگ نرم را قلم دانست و گفت : در این جنگ اسلحه میکروفون ، تلویزیون ،ماهواره و اینترنت است در این جنگ اسلحه شبکه های اجتماعی است .

وی اذعان داشت : در این جنگ هدف قلب جوانان من و شما   نیست که تیر بخورد و خونش بر زمین بریزد و این خون گرما بدهد ، انسان را زنده کند و انقلاب را بیمه کند ابراز داشت : در این جنگ تیر آن ضدارزشهای جوان است مغز و اندیشه جوانان من و شما را هدف قرار داده است اندیشه ها را عوض می کند ارزشها را ضد ارزش می کند و ضد ارزشها را ارزش می کند شاید بگویید چطور ممکن است این اتفاق بیفتد .

وی با اشاره به روایتی از جنگ نرم دشمنان اسلام در زمان پیغمبر (ص) گفت : ای مردم بدانید روزی می رسد حسن من لب هایش به زهر خون آلوده می شود و روزی می رسد حسین گلوی نازکش می برد و هیچ کس او را کمک نمی کند صدای هل من ناصر ینصرنی حسین را می شنوید اما خواب رفته اند و از حسین من دفاع نمی کنند در روایت آمده است پیغمبر بلند بلند گریه کرد .در برابر این جنگ نباید مغرور باشیم و بگوییم که تحت تاثیر این جنگ قرار نمی گیریم .

علی عارفی با اشاره به روز عاشورا گفت : با مرزهای جهان اسلام چه کردند فقط ۵۰ سال بعد از شهادت پیغمبر اکرم (ص) ، با امت اسلامی همین هایی که باور نمی کردند روزی حسن و حسین را ببیند خود را متبرک نکند امروز جایی رسیده است که در روز عاشورا فرزند رسول خدا را سر می برند بر بدن او اسب تاختند و ناموس ایشان را به اسارت بردند.

وی ادامه داد: نام رسول خدا را به اسارت ببرند،۵۰ سال مرزهای امت اسلامی دگرگون کردند ،کشتن امام حسن(ع) و امام حسین (ع) را عبادت پنداشتند ، اسارت ناموس را متبرک دانستند و اول صفر را در روز ورد اسرای کربلا را به شادی گذراند.

امروز اربعین حسین(ع) بزرگترین قدرت نرم شیعه است

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان خطر جنگ نرم بزرگ عنوان کرد و اذعان داشت : خطر به انقلاب فرهنگی بزرگ است خطر تبعیض ارزشها به ضد ارزشها قوی است.

وی گفت : باید مثل هشت سال دفاع مقدس و بلکه مهمتر ازهشت  سال دفاع مقدس از انقلاب و خون شهدا پاسداری کنیم از آرمان های امام عزیز از ارزشهای جنگ دلاور مردان سپاه پاسداران از دلاورمردان ارتش و بسیج از شهیدان گلگون کفن مان دفاع کنیم

عافی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این یادواره شهدای رابر با بیان تعبیر رهبر فرزانه انقلاب که امروز حفظ و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست گفت : امروز حفظ ، یاد شهیدان و دفاع از ولایت مطلقه فقیه است  امروز، دفاع از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بر همه ما واحب شرعی و عینی است که عین قدرت نرم ما در مقابل جنگ دشمن است .

وی گفت : امروز اربعین ما لباس قدرت مرد شیعه است امروز دیدید قریب به ۲۰ میلیون نفر بعد از هزار و خورده ای سال شهادت حسین (ع)   وارد کربلا معلی شدند و این بزرگترین مانور تشییع است واین بزرگترین مانور قدرت و جنگ نرم ما بر علیه صهیونیسم یعنی دشمن وحشی و داعش ذلیل است.

وی اضافه کرد : امروز داعشی ها در عراق سوراخ موش اجاره می کنند ،امروز پیام اربعین حسین پس از هزار و خورده ای سال بزرگترین قدرت نرم شیعه است هر که بر علیه آل علی (ع) وارد جنگ شود جز سرنگونی راهی ندارد و امروز اربعین حسین(ع) بزرگترین قدرت نرم شیعه است .

قدرت نرم این مردم مکتب شهادت است

عارفی با بیان اینکه بزرگترین ابزار قدرت دشمن و تداراکات آنهادر دست مستکبران شرق و غرب است اما نتوانستند بعد از ۳۰ و خورده ای سال این انقلاب رااز بین ببرد،چون مردم قدرت نرم دارند و قدرت نرم این مردم مکتب شهادت است از شهادت نمی ترسد بلکه شهادت افتخار می کند .

حجت الاسلام عافی گفت : امروز قدرت نرم موجی به وجود آورده آن هیبت را از دشمن گرفته و آن قدرت را از دشمن سلب کرد.

وی گفت : اگر آمریکا می دانست ۵۱ درصد یعنی بیشتر از نصف، یک درصد به ایران حمله کند و موفق می شود شما تردید نکنید لحظه ای تأمل نمی کند .

علی عافی هیبت ها شهدا و خانواده های شهدا در هشت سال دفاع مقدس که هیبت دشمن را خورد کردند تصریح کرد : آنها بلف می زنند گزینه روی میز است ،چند سال گزینه شما روی میز است این میز شما پایه اش تمام موریانه ها نکبت شما را خورده است .

وی با بیان اینکه امروز دشمن بزرگتر احساس خطر می کند گفت : خدای ناکرده با جنگ نرم ،جوانان ما از مسیر جهاد در راه خدا به مسیر فساد و تبهکاری ببرد مواظب باشید .

قدرت و عظمت چهل:

حجت الاسلام عارفی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه چهل مقدس است کلمه چهل در قرآن آمده است گفت : موسی وعده گذاشت از طور ۴۰ شب تمام شد صدای حق کلید تورات را دریافت کرد و ۴۰ شب پیغمبر در غار حرا ماند تا اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذی خَلَقَ نازل شد ، ۴۰ شب پیغمبر از شهر مکه دور شد و در غار حرا عبادت کرد و بعد از ۴۰ شب مهمانی خدا رفت و خدا انا اعطیناک الکوثر صورت گرفت و خدا فاطمه را به پیغمبر داد .

وی با اشاره به رمز راز چهل اضافه کرد : این چهل آنقدر قدرت و عظمت دارد که ۵۰ سال مرارت های امت اسلامی را تضمین کرده است .

جوانان یک اسیر کاخ دشمنان را منهدم کرد

علی عارفی با اشاره به روزعاشورا که ارزش ها را ضد ارزش کرده است اما حسین(ع) با چهل شبانه روز آنهارا پیروز کرد یعنی چهل شبانه روز جنگ نرم حسین (ع) در مقابل جنگ سخت بنی امیه آنقدر قدرت داشت که قدرت آنها را پیروز کرد .

وی ادامه داد :  غافل از اینکه جنگ نرم حسین(ع) این جا به فرماندهی زین العابدین و زین الساجدین و اجرای توانمندی خون با تقوا و شهادت و پاکدامنی شکل گرفت دشمن غفلت کرده بود .حسین به خدا ملحق شد اما این شهادت بود طوماری که بنی امیه را در هم پیچید . اولین جنگ نرم را خود حسین (ع) زد و اما شمر و عمر سعد آن را نفهمید و درک نکرد .

عارفی کوه مقاومت را زینب کبری(س) بیان کرد  و افزود : در برابر دشمن آرزوی یک قطره اشک بر دل یزد یان ماند در کاخ یزید فرمانده جها ن اسلام علی بن حسین در مقابل فرمانده کفر قرار گرفت وبازخورد سخنان زینب نزد بنی امیه باعث شد تا خفته ها بیدار و سردمداران کفر رسوا شوند.

وی با تأکید بر اینکه جوانان یک اسیر کاخ دشمنان را منهدم کرد گفت : یک اسیر جنگ نرمی طراحی کرد که جنگ نرم ۵۰ ساله بنی امیه را خنثی کرد . در سنگر دشمن در کاخ یزید یعنی پرچم حسین(ع) را بالا برد و یعنی خون بر شمشیر پیروز شد جنگ نرم بر جنگ سخت پیروز شد ،

عارفی با اشاره به اربعین اول همان سال ۶۱ هجری گفت : اربعین یکی از دلایل پیروزی قیام حسینی محسوب می‌شود

حجت الاسلام عارفی در پایان سخنانش به روضه خوانی پرداخت.

IMG_0086

منظری توکلی : بزرگترین وصیت شهدا در اربعین حسینی در کربلا تشکیل می شود و این از برکت وجود ولایت مداری است

منظری توکلی نماینده رابر و بافت و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری گفت : زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا کمتر از شهات نیست واز برگزار کنندگان یادواره ۲۷ شهید پایگاه مالک اشتر و ۶ شهید گمنام قدردانی کرد .

وی در رابطه با دو درس از وصیت نامه شهدا که بسیار ذکر شده گفت : احترام به پدر و مادر و تکریم والدین و بعد از آن تبعییت محض از ولایت رهبری است .

منظری توکلی اظهار داشت : عزتی که امروز شیعه دارد عزتی که فرزندان این ملت در اربعین حسینی وحضور۲۱میلیونی در کربلای معلی از ولایت رهبری است

وی افزود : بزرگترین وصیت شهدا در اربعین حسینی در کربلا تشکیل می شود و این از برکت وجود ولایت مداری است قدر بدانیم .

نماینده مردم شهرستان های بافت و رابر و ارزوئیه با تأکید بر اینکه قدر پدر و مادر خود را بدانیم اذعان داشت : اگر کسی قدر پدر و مادرش را بداند خداوند خیرات و برکاتش را نازل می کند .

منظری توکلی عزت سردار سلیمانی در جهان اسلام را مطیع پدر و مادر و گوش به فرمان پدر و مادرو ولایت مداری دانست .

از دیگر برنامه های این یادواره، قرائت شعر در رابطه با شهدا ،پخش کلیپ سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شهدا و  با مداحی و سینه زنی ادامه یافت و در پایان مردم میهمان سفره با برکت شهدا بودند.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب