پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:06:27 - چهارشنبه 26 آذر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سردار سلیمانی نماد پیوند علم و دین است /نخبگان حوزه و دانشگاه بازوان رهبری
نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:نخبگان حوزه و دانشگاه و چهره‌های تربیت‌یافته و آراسته به علم و اخلاق در دانشگاه‌ها بازوان رهبری در انجام مسئولیت‌ها هستند ،سردار سلیمانی نماد پیوند علم و دین است.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از “ کلوت ”  حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد ظهر امروز در مراسم وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان گفت :  تفکر بالنده برگرفته از قرآن و عترت در مدیریت و رهبری این نظام سکاندار هوشمند نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی افزود : نخبگان حوزه و دانشگاه و چهره‌های تربیت‌یافته و  آراسته به علم و اخلاق در دانشگاه‌ها  بازوان این شخصیت  بزرگ و والا مقام در انجام مسئولیت‌ها هستند.

ابوترابی  هیئت دولت را نماد وحدت حوزه و دانشگاه خواند و عنوان کرد :   رئیس‌جمهور شخصیتی برآمده از تفکر دینی بوده و بازوان تربیت‌یافته او پیوند حوزه و دانشگاه را به نمایش می‌گذارند.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد :  مجلس شورای اسلامی نیز بدون کمترین زاویه و اختلاف با انسجامی ستودنی سعی در  دستیابی به اهداف نظام تربیت‌یافتگان حوزه و دانشگاه را دارد .

وی ارتقای ظرفیت علمی و اخلاقی و مدیریتی تربیت‌یافتگان دو نهاد حوزه و دانشگاه را امری ضروری خواند و افزود : وحدت حوزه و دانشگاه را می‌توان به پیوند علم و دین تفسیر کرد، در یک نگاه کلی صاحب‌نظران مسائل اجتماعی و فرهنگی، حوزه را نماد دین‌باوری و دینداری و دانشگاه را نماد علم محوری و دانش‌مداری می‌دانند.

ابوترابی‌فرد  دستیابی به قله‌های علم و معرفت را از رسالت های حوزه برشمرد و عنوان کرد :  در حوزه و در مباحث علمی یک خط قرمز به نام برهان و استدلال وجود دارد که حوزویان  بر اساس باور و اندیشه تربیت یافتگان در مکتب قرآن و عترت بر مهم‌ترین اصل توحید در علم و دانش برهانی تاکید دارند.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی ضرورت سلوک علمی انسان در تمام عرصه‌های زندگی را خروجی مدرسه دینی انسانی معرفی کرد و افزود : حوزیان  در پرتو مشعل علم و دانش حرکت و مبانی اعتقادی و اصول رفتاری خود را بر این اصول تنظیم می‌کنند و این همان خروجی مدرسه دین است.

وی افزود :  هر شخصیت صالحی در جامعه نماد پیوند حوزه و دانشگاه است و در انقلاب اسلامی تمام کسانی که راه را برای اقتدار نظام هموار کردند در واقع نماد وحدت علم و دین بوده‌اند.

ابوترابی فرد  تاکید کرد : دفاع مقدس نیز تجسم پیوند علم و دین است، اگر در آن دوران کسی می‌خواست بر مبنای علم منهای دین و یا برعکس پا به این عرصه بگذارد، قطعا موفقیتی رقم نمی‌خورد.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی  سردار سلیمانی را نماد پیوند علم و دین معرفی کرد و خاطر نشان کرد : این دانش و تجربه انباشته شده در پرتو پرفروغ ایمان چنین شخصیتی ساخت که در سخت‌ترین صحنه‌ها می‌جنگد و دشمن را به زانو درمی‌آورد.

وی امنیت امروز ایران اسلامی را مدیون خون شهداییی چون تهرانی مقدم دانست و اظهار داشت :  اگر در چهره تهرانی‌مقدم علم و دین تجلی نمی‌یافت، ایرانی که قدرت تامین خوراک آر‌پی‌جی‌ها را نداشت، امروز نمی‌توانست با چنین موشک‌هایی سطح امنیت ایران را تا این حد قدرت ببخشد و نقشه‌های شیطانی آمریکا را مهار کند.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد : اختلافات سیاسی امروز ما  ریشه در جهل دارد و اگر دعواها را کنار بگذاریم و تسلیم حقایق ناب علمی شویم و در راستای ارزش‌ها به معنای ناب کلمه قدم برداریم، اختلاف‌ها به حداقل می‌رسد.

ابوترابی فرد  اقتدار و عزت ایران و قرار گرفتن او به عنوان محور ثبات و امنیت منطقه را انکار ناپذیر دانست و تاکید کرد :سخن‌پراکنی‌ها در مورد مسائل فتنه و تلاش برای زدودن آسیب‌های جدی با کدام منطق قابل تحلیل است، زیرا سخن بر اصل سلوک علمی و با دانش حرکت کردن است.

وی قرار گرفتن علم و دین را در سایه  آراستن به تقوا و ارزش‌های رفتاری و اخلاقی دانست و افزود : نزاع دنیا و آمریکا امروز بر سر این حقیقت است که آمریکا هر نقطه‌ای را در تصرف قدرت خود می‌‌داند.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی  انسجام نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی برای دستیابی به آرمان‌های نظام و پیشرفت را تحسین کرد و گفت : ریشه تمام مشکلات اقتصادی و تنگناها  ناشی از تصمیم‌گیری‌هایی است که مبتنی بر علم نبوده‌‌اند ،تحریم‌ها و بالا و پایین رفتن قیمت نفت مشکل امروز ما در عرصه اقتصاد نیست، بلکه اقدامات و تصمیماتی است که پایه علمی ندارند.

ابوترابی فرد در پایان خاطر نشان کرد :  نباید هزینه‌های کشور را بدون تامین منابع لازم افزایش دهیم و کشور را گران اداره کنیم،  باید درآمد حاصل از نفت را به صندوق ملت بازگردانیم.

انتهای پیام/

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب