پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:08:22 - جمعه 10 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اهداف مهم انقلاب اسلامی شکل گیری حاکمیت و قدرت سیاسی جامعه بر اساس ارزش های اسلامی
حجت الاسلام شهابی که از خصوصیات انقلاب اسلامی و شعارهایی که مطرح می شود گفت : ازخصوصیات مهم انقلاب هدف گیری سیاسی انقلاب یعنی اراده قاطع بر برقراری دین خدا و قدرت از دست شیاطین و کسانی که ظلم و فساد می کردند گرفته شد و حاکمیت و قدرت سیاسی جامعه بر اساس ارزش های اسلامی شکل می گیرد این از اهداف مهم انقلاب بود .

به گزارش ” صبح رابر” نماز جمعه عبادی و سیاسی این هفته  به امامت حجت الاسلام و المسلمین شهابی امام جمعه موقت شهرستان رابر برگزار گردید.

حجت الاسلام شهابی در خطبه دوم ضمن توصیه به تقوای الهی انجام واجبات و ترک محرمات اظهار داشت: رسول اکرم (ص) می فرمایند هر کس به فکر چاره مرگ باشد این کفاره گناهانش است ،فردی نزد امیر المؤالمنین علی (ع) وارد شد و چهار سؤال پرسید ۱-واجب چیست و واجب تر کدام است ۲- نزدیک چیست و نزدیکتر کدام است ۳- شگفت چیست و شگفتر کدام است ۴- مشکل چیست و مشکل تر کدام است .

DSC01935-300x225

وی ادامه داد: امیرالمومنین (ع) پاسخ دادند: واجب اطاعت خدای متعال است یعنی مطیع امر خدا باشیم و واجبتر از اطاعت خداوند ترک گناه است و نزدیک قیامت و نزدیکتر مرگ ، عجیب دنیا و عجیبتر از دنیا دل بستن به دنیاست ، مشکل قبر است و مشکل تر از قبر بدون زاد وارد دنیا شود .

حجت اسلام شهابی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به مناسبت های هفته گفت : روزشنبه ۱۱ بهمن ۱۰ ربیع الاول مصادف با وفات حضرت معصومه (س) در سال ۲۰۱ هجری قمری که امام جواد (ع) می فرمایند : هر کس عمه ام را در قم زیارت کنند بهشت پاداش اوست .

وی ادامه داد: به برکت وجود حضرت معصومه (س) قم منشأ نشر علوم اهل بیت (ع) است و فضیلت های بسیار زیادی از حضرت معصومه (س) ذکر کردند و به برخی از آنها اشاره کرد .

امام جمعه موقت رابر افزود : در روایتی از امام صادق (ع) می فرمایند با شفاعت حضرت فاطمه معصومه (س) همه شیعیان وارد بهشت می شوند که این مقام به واسطه بندگی ، معنویت ورعایت تقوا حضرت معصومه (س) است .

وی اضافه کرد : خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند گرامی ترین شما نزد خداوند متعال با تقواترین شماست .

حجت الاسلام شهابی نیز به روز یکشنبه مصادف با ۱۲ بهمن سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به ایران اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر اشاره کرد و ضمن تبریک سالروز این واقعه تاریخی ابراز داشت :خدای متعال در قرآن کریم می فرماید : إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا، هنگامی که به یاری خداوند پیروزی فرارسد می بینید که مردم گروه گروه وارد دین خداوند می شوند   .

وی افزود : انقلاب اسلامی مردم ایران  مصداق آیه  جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا ، حق آمد و باطل نابود شد یعنی یقیناً باطل نابود شدنی است و پیامبر عظیم و الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) می فرمایند خوشبت ترین ملت غیر عرب به واسطه اسلام است مردم ایران نشان دادن خوشبخترین مردم هستند و بعد از ۳۵ سا ل گذر از انقلاب در همه صحنه ها حضور داشتند و ان شالله حضور خواهند داشت

حجت الاسلام شهابی که از خصوصیات انقلاب اسلامی و شعارهایی که مطرح می شود گفت : ازخصوصیات مهم انقلاب هدف گیری سیاسی انقلاب یعنی اراده قاطع بر برقراری دین خدا و قدرت از دست شیاطین و کسانی که ظلم و فساد می کردند گرفته شد و حاکمیت و قدرت سیاسی جامعه بر اساس ارزش های اسلامی شکل می گیرد این از اهداف مهم انقلاب بود .

وی عنوان کرد : برای دین مردم خون ها و جان ها فدا کردند و سایر مردم با توکل به خدا ودر سایه مجاهدت های ۳۵ ساله این انقلاب را شکل دادند .

شهابی افزود : انقلاب اسلامی که مصدق حق انقلابی و اسقلال سیاسی و رشد علمی و اخلاقی بود و شعار مهم انقلاب گویای این مطالب است شعار مهمی چون استقلال آزادی جمهوری اسلامی .

وی ادامه داد : استقلال یعنی اینکه مردم ایران ، در سیاسیت های داخلی و خارجی خودشان تصمیم می گیرند و نمی خواهند زیر بار سلطه استکبار و زور باشند ، آزادی نه به معنای برهنگی به معنای آزادی و آزادگی تنها در بندگی خدا ودر سایه الله شکل می گیرد و جمهوری اسلامی یعنی حکومت مردم بر مردم .

خطیب جمعه رابر گفت : بعد از گذشت ۳۵ ،۳۶ سال از انقلاب، ما می بینیم درهردوره انتخابات در کشور داشتیم ،انتخابات ریاست جمهوری ، خبرگان رهبری ، نمایندگان و شوراها شهر و روستا را مردم انتخاب می کنند این معنای حکومت مردم بر مردم یعنی مردم خودشان برای کشورشان تصمیم می گیرند اما حکومت قبل از انقلاب یعنی حکومت شاهنشاهی حکومتی مورثی و وراثتی بود حکمت زور و ظلم بود کشور ما بر اساس احکام الهی شکل گرفت .

وی ادامه داد : شعار مهم نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی باید مستحکم تر باشد و در همه اعصار باید مد نظر باشد اگر امروز اقتدار ایران را می بینیم به خاطر اینکه روی پای خودش شکل گرفته است .

حجت الاسلام شهابی گفت: حزب الله لبنان به این قدرت رسیده که به رژیم غاصب صهیونیستی حمله می کنند اگر امروز مردم مقاوم سوریه و لبنان جان گرفته اند به خاطر اینکه یک انقلابی که برگرفته از عاشورای حسینی والهی تأسی کردند .

وی اذعان داشت : یکی از نعمت های خدا انقلاب اسلامی و امنیتی که در سایه انقلاب اسلامی شکل گرفته اگر نعمت های انقلاب با قبل از انقلاب مقایسه کنید،همین عزتی که دربرابرمستکبرین جهان دارید بزرگترین نعمت است .

شهابی با اشاره به برگزاری آیین راهپیمایی ۲۲ بهمن در روز چهار‌شنبه از اقشار مختلف خواست تا در این آیین حضور باشکوهی داشته باشند و بار دیگر در صحنه حضور پیدا کنند و جواب استکبار و یاوه گویان شرق و غرب را دهند و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را فراموش نخواهند کرد.

 

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب