پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:42:57 - شنبه 11 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افزایش مرگ‌ و میر ناشی از پوکی استخوان
مطالعات نشان می‌دهند که موارد مرگ‌ومیر شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان در مناطق مختلف جهان افزایش یافته که اغلب این موارد در بین افراد بالای ۵۰ سال دیده می‌شود.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از باشگاه خبرنگاران، هادی عبادی، جراح و متخصص ارتوپدی افزود: پوکی استخوان یا استئوپروز در اغلب کشورها اعم از توسعه یافته و در حال توسعه هزینه‌های جانی و مالی زیادی برجای گذاشته و بر طبق بررسی‌ها، قسمت عمده‌ای از درآمد کشورهایی نظیر آمریکا و کانادا صرف پوکی استخوان می‌شود.

وی گفت: برخی از آمارها نشان می‌هند که در بسیاری از جوامع، نزدیک به نیمی از افرادی که دچار شکستگی‌هایی نظیر شکستگی‌ استخوان ران ناشی از پوکی استخوان می‌شوند، بعد از گذشت ۲ تا ۳ سال می‌میرند.
عبادی تاکید کرد: مطالعات نشان می‌دهند که موارد مرگ‌ و میر شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان در مناطق مختلف جهان افزایش یافته که اغلب این موارد در بین افراد بالای ۵۰ سال دیده می‌شود.
وی گفت:‌ پوکی استخوان در زنان تا پنج برابر بیشتر از مردان بروز می‌کند و آمار مرگ‌ومیر ناشی از پوکی استخوان نیز در زنان تقریبا حدود سه تا پنج برابر مردان است.
عبادی افزود: مصرف کم محصولات لبنی، مصرف کم مواد غذایی حاوی کلسیم، ورزش نکردن و نداشتن تحرک بدنی و دریافت ناکافی نور آفتاب از دلایل اصلی گسترش پوکی استخوان و افزایش شکستگی‌های ناشی از آن و بالا رفتن آمار مرگ‌ومیر این بیماری‌ها است.
انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب