پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:38:35 - دوشنبه 11 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بوی عید نوروز و گلایه های مردم رابر از گرانی بازار
امسال هم مثل سال های گذشته عیدی بازار به مردم گرانی است و مردم برای خرید عید از پوشاک و کفش گرفته تا خودر و خوراک با گرانی‌های عجیب و غریبی مواجه می‌شود اما در این میان عدد تورم و کاهش آن، همواره اما و اگرهایی ایجاد می‌کند و نمی‌تواند افکار عمومی را قانع کند.

به گزارش “صبح رابر” این روزها با نزدیک شدن به عید نوروز جوش و خروش مردم برای خرید بیشتر دیده می شود، لابد شما هم جزء کسانی هستید که این روزها درگیر خرید نوروز می باشید .

امسال هم مثل سال های گذشته عیدی بازار به مردم گرانی است و مردم برای خرید عید از پوشاک و کفش گرفته تا خودر و خوراک با گرانی‌های عجیب و غریبی مواجه می‌شود اما در این میان عدد تورم و کاهش آن، همواره اما و اگرهایی ایجاد می‌کند و نمی‌تواند افکار عمومی را قانع کند.

گرانی هایی که دیگر آنقدر اتفاق می‌افتد که برای مردم عادی شده و عده‌ای از خانواده‌ها به طور کامل مصرف بیشتر محصولات از لبنات گرفته تا مرغ و گوشت و غیره را به دلیل گرانی و لوکس شدن از یاد برده‌اند.

گرانی در بازار

در گذر از مغازهای نزدیک عمده فروشی یک فردی که چند مرغ در پلاستیک در دستش داشت قیمت مرغ را پرسیدم گفت : از مغازه ای که ارزانتر بود ۷۷۰۰خرید م هر کس یک قیمتی می فروخت از ۷۷۰۰ ،۷۹۰۰ تومان تا ۸۸۰۰تومان نوسان داشت و ثباتی در نرخ بازار وجود ندارد .

جهانشاهی افزود : گوشت مرغ به دلیل ارزانی نسبی خود در مقایسه با گوشت قرمز از مصرف بالایی برخوردار است و از کالاهای پر مصرف شب عید عده ای از مردم کم درآمد محسوب می شود نوسان قیمت درفرشندگان مرغ در آستانه شب عید برای مصرف کنندگان ایجاد نگرانی کرده است هر کس به صورت سلیقه ای و متناسب با شرایط درآمدیش عرضه می کند و خبری از مدیریت و نظارت بر آن نیست.

وی در رابطه با قیمت ها را در بازار چگونه می بینید؟ توضیح داد : هر روز با گرانی مواجه ایم و کار به جایی رسید که مردم برای اینکه شب عید پیش خانواده خود کم نیارند از دست فروش های این شهرستان میوه ، پوشاک و خوراک و هر چه مورد نیازشان است تهیه می کنند تا از مغازه ها، چون هر روز نرخ بازار درنوسان است .DSC01176

فرد دیگری با گلایه می گوید : دلیل گرانی به بهانه‌های مختلف است، از هدفمندی یارانه‌ها و آزاد شدن قیمت حامل‌های انرژی گرفته تا گران شدن شیر خام ، مرغ ،پوشاک ، کیف ، کفش و … دستگاه‌های نظارتی باید با گرانفروشان برخورد کنند.DSC01175

فاطمه ۳۰ ساله که دو کودک ۲ و ۷ ساله در خانه دارد در باره گرانی قیمت بازار به خبرنگار ما می‌گوید: ۲ سال پیش می‌توانستم برای فرزندانم لباس وخورد و خوراکی هفته‌ای یک مرغ چند پاکت شیر تهیه کنم اما حالا این تعداد به یکماه رسیده و گاهی وقت‌ها هم اگر نتوانم وسایل مورد نیاز بدلیل گرانی پیدا کنم از خرید منصرف می‌شوم.

یکی دیگر از شهروندان رابری گفت : خرید نوروزی یکی از دغدغه‌های مردم است، قیمت های کالاها نسبت به سال گذشته گرانتر است.

 

او اضافه کرد : اجناس مغازه تا مغازه فرق  می کند  یه جنسی با همان کیفیت  در مغازه های اول و آخر شهر  قیمت ها یشان ثابت نیست  و هیچ نظارتی در کار نیست.

یکی از فروشندگان در مورد استقبال مردم نسبت به سال گذشته گفت : امسال وضعیت بازار خراب است انگار نه انگار که عید است قدرت خرید مردم کاهش یافته ، مردم اکثراً برای فرزندانشان خرید می کنند و تنها به فکر معیشت و زندگی روزمره شان هستند .

وی افزود : مردم رابر بیشتر نسیه ای خرید می کنند  و نقدینگی مردم کم شده است .

فروشنده و مغازه دار  کیف و کفش گفت :۱۱ سال مغازه دارم ، امسال کیفیت جنس ایرانی بهتر از جنس خارجی و چینی شده ، نسبت به سال گذشته قیمت ها گرانتر شد و قدرت خرید مردم کمتر ،  اکثر مغازه ها چک برگشتی دارند نمی توانیم جنس هایمان را زیر قیمت مصوب بفروشیم . مسئولین راهکاری به وجود بیاورند و قیمت ها را به روزهای اول برگردانند

فروشنده لوازم خانگی گفت : ۲۸ سال مغازه دارم در حال حاضر کالاهای ایرانی بیشتر از کالاهای خارجی در مغازه دارم و کیفیت این کالاها نسبت به گذشته بهتر شده است . انتظار می رفت با نزدیک شدن عید نوروز استقبال مردم بیشتر شود ولی اینگونه نبود .

فروشندگان چند مغازه از وضعیت فروش در بازار می گویند : قدرت خرید مردم کاهش یافته این روز‌ها که برخلاف تمام وعده‌های مسئولین مبنی بر عدم گرانی در برخی از کالاها اقدام به افزایش آن کرده‌اندواقدامی عملی صورت نداده که در بازار تاثیر گذار باشد.
انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب