پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:43:00 - چهارشنبه 13 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش هنزاء رابر افتتاح شد
درآستانه ۱۴اسفندماه، سالروز تاسیس کمیته امداد با حضور میرزایی مدیر کل کمیته امداد استان کرمان ، موسوی مسئول ستاد دیه استان کرمان،امام جمعه رابر،امام جمعه بخش هنزاء و جمعی از مسئولین شهرستان ، اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش هنزاء افتتاح شد.

به گزارش ” صبح رابر” درآستانه ۱۴اسفندماه، سالروز تاسیس کمیته امداد با حضور میرزایی  مدیر کل کمیته امداد استان کرمان ، موسوی مسئول ستاد دیه استان کرمان،امام جمعه رابر،امام جمعه بخش هنزاء و جمعی از مسئولین شهرستان ، اداره کمیته امداد امام خمینی (ره)  بخش  هنزاء افتتاح شد.

به گفته فیروزی رئیس کمیته امدادرابر۱۱۰۰نفر از جمعیت شهرهنزاء تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی (ره) شهرستان رابر بودند که با استقرار این اداره در بخش هنزاء پرونده های آنان به این بخش منتقل شدند.
در این مراسم امام جمعه هنزاءباتسلیت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) بااشاره به احادیثی پیرامون شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت:ماباید در همه ابعاد زندگی سیره وروش بانوی دوعالم راسرلوحه زندگیمان قرار دهیم.

وی افزود:در عالم دنیاوآخرت دست هیچ زنی مانند حضرت زهرا(س) بازنیست لذا به همین دلیل است که به ایشان بی بی دوعالم می گویند.

علیدادی افتتاح کمیته امداد امام خمینی (ره) درشهرهنزاء را امری مهم در جهت خدمت رسانی به قشر ضعیف مردم عنوان کرد وخواستار کمک هرچه بیشتر خیرین منطقه به این اداره وتجهیز این اداره توسط مسئولین شهرستان واستان شد.

 وی همچنین سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی را مایه افتخار وبرکت برای مردم شهرستان رابر وبخش هنزاء دانست.
وحید میرزایی مدیر کل کمیته امداد استان کرمان نیز ضمن تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به اینکه در آستانه سالروز تاسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری قرار گرفته ایم ، تصریح کرد: کمیته امداد در اسفند ۵۷ و در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام راحل تشکیل شد.

میرزایی تصریح کرد: پس از تاسیس این نهاد انقلابی فعالیت‌های مختلفی در راستای ارتقاء سطح اقتصادی، فرهنگی واجتماعی جامعه هدف این نهاد صورت گرفته که از مهمترین آنها می توان به حوزه فرهنگی اشاره کرد.
وی افزود:حوزه فرهنگی در راستای تحقق رسالتی که امام بر عهده این نهاد گذاشته و همچنین منویات مقام معظم رهبری و سیاستهای راهبردی امداد به منزله رسیدگی به امور فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت با نگاه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان گام های مهمی برداشته است.
وی ادامه داد: این نهاد مردمی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی فکری وفرهنگی و بحث حفظ کرامت انسانی و رشد ایمانی و باورهای دینی خانواده ها خدمات ویژای را ارائه می دهد.
وحید میرزایی با اشاره به خدمات ارائه شده در این نهاد افزود: فراهم نمودن هزینه تحصیل دانش آموزان،دانشجویان،طلاب و کمک شهریه تحصیلی و همچنین حمایت مادی و معنوی از نخبگان و تشکیل اردوهای تربیتی از اهم این خدمات بوده است.
مدیر کل کمیته امداد استان بابیان اینکه در حوزه اشتغال و خودکفایی موضوع توانمندسازی مددجویان در ابعاد اقتصادی با محوریت اشتغال است عنوان کرد:کمیته امداد امسال در سال اقتصادو فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در بحث اشتغال و تحکیم اقتصاد خانواده ها را مطابق با اهداف برنامه و افق چشم انداز در الویت کاری خود قرار داده است.
وی شناسایی خانواده های دارای مشکلات حقوقی و قضائی و معرفی به حوزه ها ی متولی برای کمک به رفع مشکل حقوقی آنان را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.
میرزایی اجرای طرح های مشارکتی و خدمت به مدد جویان تحت پوشش این نهاد جذب کمک های مردمی و خیرین در راستای کمک دهی به مددجویان رااز مهمترین اقدامات این نهاد دانست.

وی مهاجرت روستاییان به شهرها را یکی از معضلات مهم استان وبلکه کشور عنوان کردوافزود:اگر مابتوانیم در حوزه اشتغال وتوانمندسازی روستاییان خدماتی در خورشان مردم ارائه دهیم می توانیم از این معضل بزرگ جلوگیری کنیم وبرای محقق شدن این امر باید از ظرفیتهای مردمی با همکاری وتعامل مردم ومسئولین استفاده کنیم.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب