پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:03:15 - پنجشنبه 14 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آیت الله خاتمی : ولایت فقیه برای فتنه گران مشکل است/ تمام همت مردم ما بر این است که افراد شایسته در نهاد خبرگان قرار گیرند
امام جمعه موقت تهران در نشست تخصصی گفتمان ولایت و تییبن اصل ولایت فقیه در کرمان گفت : ولایقت فقیه مشکل فتنه گران است و تمام همت مردم ما این است که افراد شایسه در نهاد خبرگان قرار گیرند.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از ” آرمان کرمان ” ؛ آیت الله سید احمد خاتمی در نشست تخصصی “گفتمان ولایت و تبیین اصل ولایت فقیه” که صبح امروز در مجتمع رسانه ای کویر برگزار شد سخن می گفت ، با اشاره به جایگاه بالای ولایت فقیه در نظام اسلامی گفت : در رابطه با ستون خیمه انقلاب ولایت فقیه است و خوب می دانیم که از اصل انقلاب و تدام ۳۶ ساله آن بخاطر هدایت ولی فقیه است.

ولایت فقیه ستون خیمه انقلاب است/شورایی شدن رهبری در قانون وجود ندارد

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در در رابطه با سخنان برخی مبنی بر شورایی شدن رهبری توضیح داد : زمانی در قانون اساسی این موضوع وجود داشت  که با هدایت امام خمینی برداشته شد و در قانون اساسی هم این چنین موضوعی وجود ندارد.

امام خامنه ای نشان دادند که تنها بزرگی که زیبنده مقام ولایت فقیه است ایشانند

وی ادامه داد : به فضل خداوند هم ولایت فقیه در این کشور موفقیتش را نشان داده است و هم ولی فقیه حضرت امام خامنه ای (مدظله) هم نشان داده اند که تنها بزرگی که لباس رهبری به قامتش زیبنده است ایشان هستند و به یاری خداوند مشکلی پیش نیامده که بخواهیم با شورایی شدن رهبری حل کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فتنه ی ۸۸ ؛  بیان کرد : اما این موضوع برای فتنه گران مشکل شده است ؛ آنان دیدند که بزرگی مثل شیر در برابر فتنه گران و حامیان ایستاده که مقام معظم رهبری است و این یکی از نقاط برجسته ی رهبری است .

22

ولایت فقیه برای فتنه گران مشکل است/رهبری پایبنده به قانون هستند

وی افزود : مقام معظم رهبری با یک کودتای نرم و فتنه مقابله کردند و موفق بودند؛  فتنه گران این شرایط را نمی پسندند.

آیت الله خاتمی با اشاره به این سخن امام خمینی (ره) که فرمودند اختیاراتی که برای ولی فقیه در قانون ذکر شده بخشی از اختیارات است ؛ خاطر نشان کرد : عملا مقام معظم رهبری پایبند به قانون اساس بودند وخودشان را ملزم به حرکت در این چهارپوب می دانستند.

عناوین در حوزه ی روحانیت حساب و کتاب و میزان دارد

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با انتصاب برخی عناوین و رتبه ها به روحانیون نیز گفت : مسئله عناوین در حوزه ی روحانیت حساب و کتاب و میزان دارد اینگونه نیست که هر عنوانی برای هرکسی بکار برده شود.

وی ادامه داد :  این انتظار بحقی است از حوزه ی علمیه می رود که عناوین روحانیت در جایگاه خودش قرار بگیرد.

خاتمی بیان کرد : در رابطه با خبرگان رهبری نیز این عناوین کارایی ندارد بلکه آنچه کارایی دارد میزان علمی ، سوابق درخشان و رفتار درستی است که مردم می شناسند ؛ مردم با بصیرند و کاری به عناوین ندارند، بلکه تمام همت مردم ما بر لیاقت است.

تمام همت مردم ما بر این است که افراد شایسته در نهاد خبرگان قرار گیرند

33

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه نهاد خبرگان رهبری بسیار کلیدی است ، بیان کرد : تمام همت مردم ما بر این است که افراد شایسته در نهاد خبرگان قرار گیرند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با با ارئه ی برخی آمارها در کشور و در استان کرمان نیز گفت : در آمارها باید دقت کرد که تا چه حد به واقعیت نزدیک است ، متاسفانه مرکز آمار دقیقی نداریم.

گاهی اوقات احساس می کنیم انگیزه ای وجود دارد که مشکلات را بیشتر نشان دهند

وی ادامه داد : در برخی آمارها باید تحقیق بیشتری شود ؛ گاهی اوقات احساس می کنیم انگیزه ای وجود دارد که مشکلات را بیشتر نشان دهند ؛ مثلا در رابطه با شهر قم پیاز داغ برخی مشکلات را بیشتر می کنند.

آیت الله سید احمد خاتمی در رابطه با بالا رفتن آمارهای طلاق و دیگر مشکلات اخلاقی و اجتماعی نیز گفت : در این رابطه نیز حضور شبکه های ماهواره ای بیگانه موثر است که با انواع جزابیت ها در پی فروپاشی خانواده ها هستند و تاثیر خودشان را هم دارند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد :این یکی از عوامل بسیار مهم است رسانه تاثیر خودش را دارد به خصوص اگر جذابیت ویژه ای داشته باشد.

نباید رسانه ملی فکر کند که با یک مصاحبه مشکل حل می شود / فیلم بسازند

وی افزود : برای مقابله با این آفت ها باید همان روشی که تا کنون رسم بوده ادامه پیدا کند ؛ یعنی رسانه ها و صدا و سیمای باید خیلی قوی تر ظاهر شوند ، نباید رسانه ملی فکر کند که با یک مصاحبه مشکل حل می شود ؛ باید فیلم ها کوتاه و بلند که تاثیر گذاری دارند ساخته شود.

خاتمی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب نیز شاهد بودیم در شهرها جلساتی برای اقشار مختلف برگزار می شده بیان داشت : متاسفانه برگزاری چنین جلساتی کم  شده و رخت بربسته است ؛ این جاسات باید احیا شوند باید باری گروهای قشری مختلف جداگانه مطالب گفته و نوشته شوند.

جلسات دینی رخت بر بسته اند/این جلسات باید احیا شوند

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه اینگونه شیوه های تاثیر گذار گذشته رخت بر بسته است ؛ تصریح کرد : در کرمان در شب های طولانی زمستان چند جلسه ی دینی جذاب برگزار شد ؟ اگر جلسات برگزار شود استقبال هم می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه ی علمیه قم افزود : قبل از انقلاب تلویزیون طاغوت هم مانند شبکه های ماهواره ای بیگانه بود اما در همین فضا مردم ما به برکت جلسات دینی و باورهای دینی ساخته شدند.

خطبه های نماز جمعه هم یک فرصت طلایی است

11

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه خطبه های نماز جمعه هم یک فرصت طلایی است ؛ گفت : می توان با یک خطبه تاثیر گذاری داشت ؛ من به خاطر بدحجابی تعداد زیادی خطبه را در رابطه با این موضوع خواندم و  مسئولین فرهنگی کشور گفتند که تاثیر گذار بوده است.

وی ادامه داد : بنابراین معتقدم به عنوان واقعیت مسائل را در حد خوش ببینیم  و نباید مایوس شویم تا بتوانیم به خوبی وظیفه ی خود را انجام دهیم.

مواضع رهبری در مورد مذاکرات هسته ای مشخص است

نماینده مردم کرمان در خبرگان رهبری در رابطه با مذکرات هسته ای و سخنان برخی در رابطه با شباهت منتقدان داخلی و رژیم صهیونیستی نیز گفت : چند موضع مقام معظم رهبری در رابطه با مذاکرات مشخص است ، ایشان از مذاکرات و تیم مزاکره کننده حمایت می کنند و فرمودند آنان فرزندان انقلابند ، موضوع دیگر این است که مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف و مسائل هسته ای تایید فرمودند که منتقدین هم حرف خودشان را بزنند و موضع سوم این است که نگاه به بیرون و وابستگی به برون نداشته باشیم ، اینها مواضع رهبری است.

شبیه دانستن منتقدان به نتانیاهو کار تندی است

خاتمی با تاکید بر این نکته که ملت ما همراه با موضع ولایتند ؛ خاطر نشان کرد : بنده به سهم خودم این تشابهات را قطعا در خط رهبری نمی بینم و معتقدم که منتقدان منطقی انتقاد کنند و به گونه ای سخن نگویند که دشمنان سوء استفاده کنند.

وی افزود : از سوی دیگر شبیه دانستن منتقدان به نتانیاهو و مجلسیانی که رای مردم را دارند ؛ این هم به نظرم کار تندی است و مناسب نیست.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب