پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:06:17 - جمعه 4 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امروز آمریکا و متحدانش از مسلمان ها شکست خورده اند
خطیب جمعه رابر گفت : : امروز آمریکا و متحدانش از مسلمان ها شکست خورده اند ، اینکه آتش بر سر مظلوم ریختن این پیروزی نیست اینکه دستشان به خون مردم یمن آغشته باشند ، مردم شیعه پاکستان رابکشند، مردم مظلوم افغان را بکشند این پیروزی نیست .

به گزارش ” صبح رابر“حجت الاسلام و المسلمین جعفری خطیب جمعه رابر  در خطبه اول ضمن توصیه به تقوای الهی ،عبادت خالصانه ،اجرای فرامین الهی و پیروی کامل از دستورات حضرت محمد (ص) و از فرمایشات حضرت امیر المومنین (ع) با اشاره به اینکه در آستانه ولادت با سعادت امام جواد (ع) چند روایت از این حضرت بیان کرد و گفت : آن حضرت فرمودند : اطمینان به خدای تبارک و تعالی قیمت هر چیز گرانبهای ارزنده ای است و نردبانی به سوی ترقی و تمدن است با اعتماد به خدا ، توکل و تقوای الهی انسان عزیز می شود .

وی افزود : اگر می خواهید متدین و اهل فرهنگ باشید و در مسائل فرهنگی ، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی پیشرفت کنید باید به خدای تبارک و تعالی اعتماد داشته باشید.

خطیب جمعه رابربا بیان سخن دیگری از امام جواد (ع) که می فرمایند سه کار موجب جلب دوستی و محبت می شود گفت: در همه کارها منصف باشید در روابط با دیگران حتی در رابطه با انتقاد از دیگران منصف باشید.

وی با بیان اینکه تعاون در تقوا ه تعاون در کار خیر یکی از مصادیق محبت به دیگران است ادامه داد : کمک مالی کردن به دیگران در سختی و تنگدستی ، امداد رسانی به دیگران ، ما مردم ایران درس از بزرگان و خاندان نبوت گرفتیم که در سیل، زلزله، حوادث برای دیگران که پیش می آید ایران اسلامی پیشتاز است کمک می کند.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه مسئولین و کارگزاران با ارباب رجوع با تکریم و مهربانی برخورد کند افزود :حتی انسان می تواند با دشمن خودش مدار کند و جلوی زیان وتجاوز او را گرفت ، با قلب سلیم ، مهربان ، سینه گشاده و سعه صدر محبت کنید .

 

امام جمعه رابر در خطبه دوم ضمن تبریک به مناسبت ماه رجب با اشاره به مناسبت های این ایام اظهار داشت :ولادت با سعادت حضرت محمد بن علی(ع)، امام نهم شیعیان امام جواد (ع) در دهم ماه رجب در سال ۱۹۵ هجری قمری در مدینه منوره و این روزها ولادت حضرت علی اصغر امام حسین (ع) بر اساس روایاتی که حضرت علی اصغر در کربلا در ۶ ماهگی به شهادت رسیدند درست در روز ۱۰ ماه رجب ولادت آن حضرت تبریک عرض کرد .

وی با اشاره به ۶ اردیبهشت شهادت محمد بن قائم منتظر فرمانده سپاه پاسداران یزد در سال ۱۳۵۹ ،پنجم اردیبهشت شهادت روحانی مظلوم شهید مهدی شاه آبادی در سال ۱۳۶۳ تسلیت عرض کردو افزود : شکست حمله نظامی آمریکا در طبس در۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۹، هر جا که دشمن ما خواست فتنه ای را ایجاد کند خودش شکست خورد .

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه در طبس با امدادهای غیبی ایران علیه امریکا پیروز شد و آمریکا شکست خورد گفت : امروز هم آمریکا از ملت عزیز ایران شکست خورده است .

وی افزود : امروز آمریکا و متحدانش از مسلمان ها شکست خورده اند ، اینکه آتش بر سر مظلوم ریختن این پیروزی نیست اینکه دستشان به خون مردم یمن آغشته باشند ، مردم شیعه پاکستان رابکشند، مردم مظلوم افغان را بکشند این پیروزی نیست .

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: آمریکا می داند اگر مردم غزه ، فلسطین ، سوریه را مورد آزار ، اذیت و بمباران خودش و با متحدانش انجام می دهد اینها دال بر شکست ایالات متحده آمریکاست .

وی با امید اینکه شاهد پیروزی رزمندگان در سراسر جهان و شکست آمریکا باشیم افزود: درست است مسئولین می گویند ما دنبال برد برد در مذاکرات هستیم ، آرزوی ملت ایران این است که حتی در مذاکرات هسته ای  آمریکا و متحدانش شکست بخورند.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه این آرزوی کسانی است که شهید دادند و خون دل خوردندکه آمریکا در مذاکرات نیز شکست بخورند خاطر نشان کرد : با تیز بینی که تیم مذاکره کننده از خودشان نشان می دهند ان شالله شکست خواهد خورد .

وی با اشاره به روز ۹ اردیبهشت روز شوراها و آغاز هفته شهر و شهروندو همچنین آغاز هفته کار و کارگر از ۶ اردیبهشت تا ۱۱ اردیبهشت این روزهای را مهم دانست و ضمن تبریک افزود : کارگران ، کارمندان شورای اسلامی همه کسانی که کار و زحمت می کشند برای این مردم که رفع مشکلی از آنها داشته باشند .

امام جمعه رابر با بیان یک روایت در رابطه با مسئله کار که هر قدرانسان اهمیت بیشتری بدهد و این انسان   پای کار و سحر خیز باشد پیشرفت های بیشتری دارد گفت : نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) که می فرمایند : صبحگاهان در جستجوی روزی و تأمین نیازهای زندگی خودتان باشید زیرا برکت و موفقیت در صبحگاه ها است .

وی با بیان اینکه در ادارات کارگشایی  با چهره گشاده به مردم برخورد کنید و  کار مردم را حل کنیداذعان داشت : اگر می توانید کاری را انجام دهید به فردا نیندازید معلوم نیست فردا چه شود .

خطیب جمعه رابر خطاب به دوستان شورا و تذکر در رابطه با مسئله مشورت گفت : با هرکسی نباید انسان مشورت کرد این نکته را رعایت کنید کسانی سزاوار مشورت هستند اولاً با اهل خرد ، انسان های آزاده و متدین، انسان باید مشورت کرد نباید با افراد بخیل ترسو ودروغگو مشورت کرد.

وی ادامه داد : ملت عزیز ایران آزادگی خودش را به استکبار نشان داد لذادر مسئله مذاکرات هم به صراحت عرض می کنم طرف مقابل ما هیچ دینی ندارد و به هیچ اصولی پایبند نیست و آن خیر ما را نمی خواهد این شخص دارای هیچ دین، آزادگی و غیرتی ندارد وبا مردم خودش نیز بد رفتاری می کند .

حجت الاسلام جعفری اضافه کرد : با کسی مشورت کنیم که دوست ما باشد و برادروار به ما مشورت دهد نکته سوم که بسیار مهم است با کسی مشورت کنیم که بتوانیم راز خود را به او بگوییم و او به اندازه خود انسان از آن راز نگهداری و حفاظت کند..

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند من اطمینان به آمریکا ندارم و حقیقتاًدغدغه دارم گفت : اطمینان به کشورهای غربی و استکبار نداریم لذا در امر مشورت و گفتگو ها طرف مقابل را باید بشناسیم .

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب