پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:22:27 - جمعه 4 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون باغات وزارت جهادکشاورزی از فعال شدن ایستگاه تحقیقات گردو درشهرستان رابر خبر داد
طهماسبی از فعال شدن ایستگاه تحقیقات گردو درشهرستان رابر خبر داد و گفت: یکی ازویژگی‌های شهرستان رابر این است که یک ایستگاه تحقیقات گردو دارد گرچه سال‌های اخیر راکدبوده که باتوجه به وجود نیروهای خوب در این شهرستان باید هرچه سریعتر فعال شود ورقم‌های گردوی مقاوم به سرما وبا عملکرد بالا جایگزین گردوهای فعلی شوند و از ضرر وزیان کشاورزان جلوگیری شود.

به گزارش ” صبح رابر” طهماسبی معاون باغات وزارت جهاد کشاورزی از فعال شدن ایستگاه تحقیقات گردو درشهرستان رابر خبر داد و گفت: یکی ازویژگی‌های شهرستان رابر این است که یک ایستگاه تحقیقات گردو دارد گرچه سال‌های اخیر راکدبوده که باتوجه به وجود نیروهای خوب در این شهرستان باید هرچه سریعتر فعال شود ورقم‌های گردوی مقاوم به سرما وبا عملکرد بالا جایگزین گردوهای فعلی شوند و از ضرر وزیان کشاورزان جلوگیری شود.

گردو

وی میزان خسارت خشکسالی،کرم خراط وسرمازدگی به باغات شهرستان رابر چشمگیر و بهترین کمک برای جلوگیری از این خسارات مشارکت مردم دانست و افزود :استفاده از ظرفیت ایجادشده در زمینه استفاده بهینه از آب با اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار وسامانه‌های آبیاری نوین یکی از راه‌های احیاء باغات این شهرستان که با مشارکت مردم امکانپذیر است.

معاون آب وخاک وزارت جهادکشاورزی نیز گفت : وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با سامانه نوین آبیاری تسهیلات ۸۵ درصدی بلاعوض و مانده آن را یا به صورت آورده شخصی کشاورزان ویا وام‌های باسود کم اعطا می کند.

سید رحیم سجادی با بیان اینکه احداث سد برای مهار رودخانه‌ها و آب‌های فصلی برای جلوگیری از هدر رفت آب از وظایف وزارت نیرو است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی هرنوع کمک به کشاورزان در مزارع برای افزایش تولید و رونق کشاورزی را دارد.

شایان ذکر است امروز معاونان وزیر جهاد کشاورزی از باغات گردو و مزارع شهرستان رابربازدید به عمل آوردند.

منبع : تسنیم

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب