پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:37:28 - شنبه 5 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مهمترین دستاورد حمله آل سعود برای یمنی ها اتحاد و مقاومت بود/عربستان نوکر دست آموزی برای رژیم صهیونیستی است
کارشناس مسائل سیاسی گفت : دست های پشت پرده عربستان با آمریکا و اسرائیل زمینه ساز تجاوز و توافق با یمن است.

به گزارش “ صبح رابر” حمید عسکری در گفتگو با خبرنگار ” بوتیا “در واکنش به حملات عربستان به یمن پس از اعلام آتش بس ؛ گفت : مهمترین برنامه ریزی عربستان از حمله به یمن این بود که کشور یمن را به تملک خود در بیاورد زیرا مردم شیعه یمن مردمانی هستند که رشادت های زیادی در طول تاریخ از خود نشان داده اند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد : آل سعود جرات و توان جنگ زمینی با یمن را نداشته است لذا به بمباران های هوایی بسنده کرد و سالهای زیادی است که مردم یمن از ظلم هایی که رژیم آل سعود و اسرائیل به آنها وارد کرده اند رنج می برند ولی مقاومت مردم یمن در مقابل استعمارگران بالاخره جواب داد.

دست های پشت پرده عربستان با آمریکا و اسرائیل زمینه ساز تجاوز و توافق با یمن است

وی در رابطه با آتش بس بین آل سعود و یمن تصریح کرد : تجاوزات هوایی آل سعود به یمن نشان از این دارد که آن توافقات پشت پرده که عربستان با آمریکا و اسرائیل داشته است که بر علیه کشورهای منطقه در حال کار باشند حال که توان حمایت از عربستان را نداشتند لذا عربستان را مجبور به توافق با یمن کردند .

مهمترین دستاورد حمله آل سعود برای یمنی ها اتحاد و مقاومت بود

عسکری عنوان کرد : مردم یمن با شناسایی نقاط ضعف و قدرت خود در مقابل دشمن با تمام توان ایستادند و مهمترین کارکرد این تجاوز برای مردم یمن این بود که با اتحاد و مقاومت توانستند در مقابل دشمنان و استعمارگران بیاستند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد : کارشناسان اقتصادی و نظامی اتفاق نظر دارند که آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال کار هستند تا کشور های منطقه را از لحاظ زیر ساختی از بین ببرند تا این کشورها دست نیاز به سوی استعمارگران دراز کنند.

وی یکی از دلایل استفاده نکردن یمنی ها از حملات هوایی بر علیه عربستان را اینگونه بیان کرد : یمنی ها می دانستند که با حملات هوایی احتمال اینکه عربستانی ها بگویند که آن ها به دنبال تخریب خانه خدا و قبر پیامبر هستند وجود دارد لذا با توجه به قدرت زمینی که داشتند دیگر از توان موشکی خود استفاده نکردند .

عربستان به دنبال برطرف کردن نیازهای آمریکا در منطقه است

عسکری ادامه داد : با توجه به اینکه ایران به عنوان ستون نظامی و عربستان به عنوان ستون اقتصادی در منطقه مطرح بوده است لذا عربستان جایگزین خوبی برای ایران در منطقه است تا نیازهای آمریکا را در منطقه برطرف کند .

عربستان نوکر دست آموزی برای رژیم صهیونیستی است

کارشناس مسائل سیاسی گفت : جنگ آل سعود با یمن باعث وحدت بیشتر بین احزاب یمنی شده است و مردم یمن به ماهیت آل سعود پی بردند و خیلی از اندیشمندان یمنی فکر می کردند عربستانی ها به آن ها کمک می کنند حال متوجه شده اند که عربستان نوکر دست آموزی برای رژیم صهیونیستی است.

وی در پایان افزود : رژیم صهیونیستی بیشترین استفاده را از این جنگ برده است و بیداری که در کشورهای منطقه صورت گرفته است به لطف جمهوری اسلامی و رهبری انقلاب اسلامی می باشد که در جای جای خود هشدارهایی را به مردم منطقه داده است و امیدواریم در آینده نزدیک دست آل سعود از منطقه کوتاه شود .

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب