پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:51:59 - سه شنبه 1 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ورود ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران به خلیج عدن
ناوگروه۳۴ که به فرماندهی ناخدا یکم ارتش مصطفی تاج الدینی از ۲۰ فروردین ۹۴ حرکت خود را از بندر عباس آغاز کرد تا دو ماه دیگر در محدوده خلیج عدن و تنگه باب المندب برای تامین امنیت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کمک رسانی به سایر یگان‌های شناور حضور دارد.

به گزارش” صبح رابر” از آغاز تجاوز نظامی سعودی ها به یمن، رسانه های عربی می کوشند با نشان دادن همراهی امریکا با این جنگ افروزی به شیوخ و مردم خود قوت قلب دهند و حتی ناچار شده اند برخلاف خواسته سیاستمداران امریکایی که تمایلی به فاش شدن نقششان در حمله به یمن ندارند، برخی اسرار این تجاوز را برملا کنند و در انتهای همین خبر نیز تاکید کرده اند که امریکا اگرچه حضور مستقیم در درگیری ها ندارد اما به صورت لجستیکی و اطلاعاتی در کنار سعودی هاست.

با این حال چند روزی است ناچار شده اند به مخاطبان خود توضیح دهند که با ادعای این همه قدرت، چرا نتوانسته اند حوثی ها را یک قدم به عقب برانند و حتی از زمان آغاز جنگ، مناطق بیشتری از یمن با انصارالله همراه شده اند.

محمد البخیتی، یکی از رهبران مردم یمن تاکید کرد که افزایش کشتی های جنگی امریکایی در اطراف یمن، برای تشدید محاصره یمن است و یکی دیگر از شواهد شرکت امریکا در جنگ علیه مردم ماست.

ناوگروه ۳۴ رزمی اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن البرز و ناو لجستیکی بوشهر وارد خلیج عدن شد.

این ناوگروه بر اساس درخواست سازمان جهانی دریانوردی برای تامین امنیت خطوط کشتیرانی و کمک به اقتصاد جهانی و مبارزه با پدیده شوم دزدی دریایی به گشت زنی در محدوده خلیج عدن کرد و ماموریت خود را آغاز کرد.

در بدو ورود این ناوگروه به خلیج عدن اعلامیه ای دریایی مبنی بر حضور این ناوگروه در خلیج عدن برای همه کشتی های حاضر و عبوری در این محدوده قرائت و اعلام شد ناوگروه ۳۴ نیروی دریایی راهبردی ارتش آمادگی هرگونه کمک به کشتی های عبوری در این محدوده را دارد.

این ناوگروه که به فرماندهی ناخدا یکم ارتش مصطفی تاج الدینی از ۲۰ فروردین ۹۴ حرکت خود را از بندر عباس آغاز کرد تا دو ماه دیگر در محدوده خلیج عدن و تنگه باب المندب برای تامین امنیت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کمک رسانی به سایر یگان‌های شناور حضور دارد.

نیروی دریایی راهبردی ارتش از سال ۸۸ حفظ امنیت خطوط کشتیرانی ایران را در آب‌های آزاد بر عهده گرفت و تا کنون بیش از ۵ هزار و ۵۳۶ روز سفر دریایی داشته است.
دریادلان ارتش در این ماموریت خطیر بیش از ۲۰۰ شناور سنگین تجاری را از چنگال دزدان دریایی نجات دادند و باعث شدند ده‌ها میلیون دلار به اقتصاد ایران اسلامی کمک شود.

فرماندهی ناوشکن البرز با ناخدا سوم عرشه حسن مقصود لو و فرماندهی ناو لجستیک بوشهر با ناخدا سوم عرشه رضا بداغی است.

این ناوگروه ها فقط و فقط بر اساس قوانین بین المللی و درخواست سازمان جهانی دریانوردی IMO وظیفه خود را در آب های بین المللی انجام می دهند.

انتهای پیام /

منبع : شبکه خبر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب