پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:46:03 - یکشنبه 6 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
از تشکیک در سلامت انتخابات تا افترا علیه شورای نگهبان/ برنامه روزنامه های زنجیره ای برای انتخابات مجلس دهم چیست؟
از تشکیک در سلامت انتخابات تا افترا علیه شورای نگهبان/ برنامه روزنامه های زنجیره ای برای انتخابات مجلس دهم چیست؟

به گزارش “ صبح رابر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، کمتر از یک سال تا رسیدن به زمان انتخابات باقی مانده و از مدت‌ها پیش بسیاری از رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی با ورود به بحث انتخابات، برنامه ریزی انتخاباتی خود را کلید زده اند.

از طرف دیگر اصلاح طلبان که برای ورود به انتخابات به اجبار به سمت مهره های قبلی خود رفته اند، به وضوح مشاهده می کنند که گزینه های آنها به خاطر حضور فعال در فتنه ۸۸ و همچنین مشکلات اقتصادی، صلاحیت حضور در انتخابات آینده را نداشته و نمی توانند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند.

این مهره های سوخته در جبهه اصلاحات با حضور در فتنه‌ سال ۸۸ و همچنین داشتن سوابق نادرست اقتصادی صلاحیت حضور خود در انتخابات مجلس را از دست داده‌اند.

اصلاح طلبان با آگاهی از این موضوع از مدت ها قبل پروژه فشار بر شورای نگهبان را کلید زده تا از طریق وارد کردن فشار بر این شورا و همچنین تخریب و زیر سوال بردن عملکرد این شورا، بتوانند تعدادی از عناصر اصلاح طلب مسئله دار را به انتخابات وارد کرده تا شاید از این طریق بتوانند مجلس آینده را به حاشیه بکشانند.

روزنامه‌های زنجیره‌ای ضمن تخریب شورای نگهبان، مباحثی مانند نظارت استصوابی و زیر سؤال بردن انتخابات را مطرح می کنند که این اقدامات با شروع سال جدید افزایش چشمگیری داشته است.

در همین راستا روزنامه قانون در تاریخ ۲۷ فروردین ماه سال جاری در مطلبی تحت عنوان «قانون بازی» آورده است:«در زمان صدام، شخصی صندوق انتخابات را زیارت می‌کرد و می‌بوسید و از آن حاجت می‌خواست! شخصی به او رسید و گفت: این چه‌کاری است که می‌کنی؟ مگر صندوق هم می‌تواند حاجت تو را برآورده سازد؟ آن شخص گفت: من از این صندوق معجزه‌ها دیده‌ام. ما به حسن رأی می‌دهیم، تقی رأی می‌آورد! به نقی رأی می‌دهیم، عبدالحسین رأی می‌آورد! پس این صندوق معجزه می‌کند و معجزه‌ای که من از این صندوق دیدم از هیچ امامزاده‌ای ندیده‌ام!»

همچنین روزنامه اعتماد با ادامه این خط در تاریخ روز ۲۷ فروردین ماه سال جاری  در مطلبی با عنوان «مسئله مهم؛ تائید صلاحیت» با زیر سؤال بردن شورای نگهبان می‌نویسد:

«قانون انتخابات رد صلاحیت را بر اساس احراز یا عدم احراز صلاحیت کاندیداها قانونی نمی داند،… بنابراین مسئله بسیار مهم این است که شورای نگهبان قانون انتخابات را اجرا کند. بااین‌حال گاهی اوقات می بینیم که اعضای شورای نگهبان در سخنان و مواضع خود بیانات دیگری دارند. برخی اعضای شورای نگهبان می گویند اگر بوی انحراف استشمام کنیم رد صلاحیت می‌کنیم. در این شرایط نمی توان بر اساس شامه اعضای محترم شورا کاندیداها را انتخاب کرد.»

سریال ادامه‌دار توهین و تخریب شورای نگهبان به نقاط میانی خود رسیده است و رسانه‌های اصلاح طلب بدون در نظر گرفتن این موضوع که یکی از ارکان مهم در انتخابات این شوراست، هر روز بیشتر از گذشته عملکرد این شورا را زیر سوال می برند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب