پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:32:10 - سه شنبه 5 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بالاترین و مهمترین و اساسی ترین آرمان شهدا ، اصل مطلقه ولایت فقیه است
صادقی جهانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان با بیان اینکه انتخاب رهبری ، انتخاب ریاست جمهوری ،انتخاب نمایندگان مجلس و انتخاب شوراهای اسلامی شهر و روستا به اراده مردم است ، گفت : یکی دیگر از آرمانهای این انقلاب آرمان مراقبت از قانون اساسی است اما بالاترین و مهمترین و اساسی ترین آرمان شهدا که آرمان امام است اصل مطلقه ولایت فقیه است.

به گزارش ” صبح رابر” اولین یادواره هفت شهید فرهنگی شهرستان رابر به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر و گرامیداشت یادو خاطره شهدای گرانقدر با حضور ابوالحسن صادقی جهانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان،خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و جمعی از مردم و مسئولان  در محل حسینیه جامع  این شهرستان همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در جمع فرهنگیان شهرستان برگزار شد.

در این یادواره ابوالحسن صادقی جهانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان ضمن گرامیداشت و تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از دست اندرکاران ستاد یادواره به پاس گرامیداشت وارج نهادن به روح مطهر شهدای گرانقدر به خصوص هفت شهید عزیز گفت : عزیزانی سالهاست وقوع انقلاب را درک کردند شایدبا حوادث آن زمان بیشتر آشنا باشند، طرف سخنم با جوانان که تا به حال قبل از انقلاب را ندیده اند واز آثار وکتاب ها مطالبی را شنیده اند.

وی با طرح این سؤال که چرا و به چه دلیل شهدا حاضر شدند جان خود را در طبق اخلاص قرار دهند و برای آنها استقلال و آزادی کشور در صحنه مرگ قرار گیرند و با بدخواهان ملت و مردم به مبارزه و جنگ برخیزند ادامه داد: امام عظیم و شأن ومعمار شهید انقلاب در سال ۴۲ و ۴۳ برخی دیدند سردمداران کسانی که کشور داری می کنند مثل شاه و نخست وزیر به عنوان یک الگو و به عنوان یک آدم وابسته ویک انسان اسیر به صورت تمام و کمال در خدمت آمریکا ست، امام عزیزو شأن فریاد زدند علمای اسلام مردم ایران متدینین به داد اسلام برسید .

صادقی جهانی با بیان اشاره به اینکه اداره کشور حقیقتا به دست شاه نبود شاه یک دست نشانده بودو اضافه کرد: کسانی که خاطرات انقلاب را مطالعه کرده باشند به عینه مشاهده خواهند کرد که شاه یک عنصر وابسته و دست نشانده بیشتر نیست.

وی با بیان اینکه امام چرا فریاد زد افزود : برای اینکه یک آمریکایی ، اروپایی و بلوک غرب و شرق نام می بردند کشور های در کمتر توسعه یافته، یک اروپایی بخواهد به ایران بیاید از سفارت خارجه ما حق توحش می گرفت حق توحش یعنی اینکه ملت ایران یک ملت متمدن نیست و یک ملت عقب مانده است .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان با نگاهی گذرا به اینکه کاپیتولاسیون چه بود ابراز داشت : دستگاه های قضایی و حاکمیت ما صلاحیت این را نداشتند که اگر یک اروپایی در کشور ما به ناموس و شهروند ایرانی تخطی و تجاوز می کرد، دادگاه ما صلاحیت نداشت و همه باید خارج کشور رسیدگی می شود.

وی با بیان اینکه امام عظیم و شأن مرارت ، سختی دوری از کشور و خانواده ، ۱۵ سال حبس را به جان خرید چون خودش را خادم ملت می دانست ، تصریح کرد : شهدای ما برای پاسداری از انقلاب اسلامی و آرمان های انقلاب جان خود را فدا کردند .

بالاترین و مهمترین و اساسی ترین آرمان شهدا که آرمان امام است، اصل مطلقه ولایت فقیه است

صادقی جهانی با اشاره به آرمان های انقلاب عنوان کرد: اولین آرمان، عزت و شرف ملت ایران بود، دومین آرمان اداره کشور به دست خود ملت بود و هست، سومین آرمان استقلال  در تصمیم گیری ها یعنی در تصمیمات سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی ملت و مسئولان خوداجازه داشته باشند بر اساس مصالح کشور تصمیم را گیرند اینها جزء آرمان های این ملت بود .

وی با بیان آرمان دیگری که شهدا به خاطر آن جان دادن امنیت کشور دانست و افزود : درطول این سی و شش سال در هیچ مقطع و برهه ای آشوب و ناآرامی اطراف ایران را به این انداره ای که الان گرفته ، نگرفته است ،انقلاب و جمهوری اسلامی چقدر با صلابت ، مستحکم و با اراده ، اما امنیت را شهدا برای ما هدیه دادند و به ارمغان آوردند .

این مدیر با اشاره به آرمان های دیگری که جزء آرمان های انقلاب به حساب می آید مسئله رفاه دانست و ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران ،انقلابی است که قراراست هم دنیای مردم را و هم آخرت مردم را آباد کند .

وی با بیان اینکه کسانی که قانون اساسی جمهوری اسلامی را نوشته است این ها را با هم دیدند و اینها جدای ازهم و در مقابل هم نیست ، سعادت یک ملت را می شود هم به شکل ظاهری و دنیوی و هم به شکل باطنی و معنوی فراهم اورد نیز تأکید کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یکی از آرمان های این شهداست امروزدراصل قانون اساسی اداره کشور و دست به دست شدن قدرت جمهوری اسلامی با اراده مردم است .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان با بیان اینکه انتخاب رهبری ، انتخاب ریاست جمهوری ،انتخاب نمایندگان مجلس و انتخاب شوراهای اسلامی شهر و روستا به اراده مردم است ، ادامه داد: یکی دیگر از آرمانهای این انقلاب آرمان مراقبت از قانون اساسی است اما بالاترین و مهمترین و اساسی ترین آرمان شهدا که آرمان امام است اصل مطلقه ولایت فقیه است.

وی با اشاره به همه وصیت نامه هایی که شهدا نوشته اند یکی از توصیه شان اینکه از امام زمان (ع) و امام حاضرخود جدا نشویم چه امام عظیم شأن مان معمار کبیر و چه امام حاضرمان رهبر فرزانه انقلاب،تصریح کرد : ولایت فقیه امروز ستون خیمه کشور است، ما را از بحران ها و موانع مختلف به آرامی عبور داده است ما این را در سال های گذشته دیدیم .

ابوالحسن صادقی جهانی دلیل به بار ننشستن انقلاب یمن و مصرو لیبی را نبود رهبری الهی و مورد قبول همه عنوان کرد و به خصوصیات رهبر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود : رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز یک شخصیت جامع ، نافر و مورد اعتماد مردم و خیر خواه ملت است،عزیزان نظام جمهوری اسلامی را قدر بدانید.

ملت ایران، جامعه شیعه و مسلمان یک امتیاز دارد که جایگزین ندارد و آن استحکام و دوام خانواده است

وی با اشاره به آرمان دیگر انقلاب که از ائمه جماعات ،مسئولان و خانواده عزیز نسبت به این قضیه حساس باشید خواهش کرد : ملت ایران، جامعه شیعه و مسلمان یک امتیاز دارد که جایگزین ندارد و آن استحکام و دوام خانواده است ، شهدا اگر شهید شدند به خاطر پاسداری و صیانت خانواده و ناموس جامعه است .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه شبکه اجتماعی، ماهواره سم مهلکی است ، گفت : اگر بزرگان ،از ماهواره و شبکه های اجتماعی واقع بینانه تحلیل داشته باشد و به زبان جوان حرف بزنند وبا ادبیات روز حرف بزنند ،مشکل وجود ندارد ..

وی با بیان اینکه امروز دشمن می داند محکمترین و مستحکم ترین پایگاه ملت عزیزکه امام می فرماید مرد از دامن زن به معراج می رسد ، بیان داشت : شبکه های اجتماعی و ماهواره ای دنبال سست کردن بنیان خانوادهاست.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان با اشاره به کار تحقیقاتی در مورد ماهواره افزود: ما امروز استحکام خانواده را داریم امروز زن ایرانی به شوهرش عشق می ورزد و اعتماد دارد مرد ایرانی به همسرش عشق می ورزد.

وی با بیان اینکه آیا زن ایرانی مورد تکریم و احترام است یا زنان خارجی افزود: وقتی سفر به این کشور ها می کند می بیند از زن به عنوان یک کالا مثل دستمال کاغذی استفاده می شود ،شبکه های ماهواره ،عادی جلوه می دهد خیانت زن به شوهرش و خیانت مرد به همسرش، رابطه بین پسر و دختر قبل از ازدواج و عادی جلوه می دهند مراقب باشید سم مهلکی است.

صادقی جهانی با بیان اینکه انسان کرامت دارد و با بقیه حیوانت فرق دارد ادامه داد: متاسفانه در شبکه های اجتماعی اعم از ماهواره منیت ملت ایران را که خانواده متعهد است، چرا ازدواج ،طلاق را ترویج می کنند مراقبت داشته باشند.

وی با بیان اینکه آرمان های شهدا و رزمندگان و آرمان های جانبازان این استان و این شهرستان که مزین است به نام سردار سرافراز جهان اسلام سرلشکر سردار سلیمانی است خاطرنشان کرد :ایشان از منظر همه خوبان و ایرانیان تعلق جغرافیایی ندارد ، شخصیت این عزیز و رشادتها و جانفشانی ها و ولایتمداری سردار عشق و خدمت است امروزالگوی همه جوانان است .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان با اینکه سردار سلیمانی چون متعلق به همه است امروز الگوی همه جوانان شد گفت : امروز مایه مباهات و افتخار که سردار عزیز تعلق به رابُر داشته ،همیشه با خودم سؤال می کردم سردار عزیز در دامن چه خانواده ای است .

وی با بیان اینکه آدم که به مراتب به کمال می رسد کمتر خودش را می بیند عنوان کرد :شما دیدید، یک اثری از ایشان می خواست تولید شود این بزرگوار نگذاشت ،معلوم است درون خودش را پاک کرده ،صیقل و جلا داده و به همه انسان ها تعلق دارد و همه او را دوست دارد .

صادقی جهانی در پایان پاسداری و صیانت از این انقلاب نعمت بسیار بزرگ و عزیزی است و در سه مسئله تعبیر کرد: اول مردم و بعد همه خدمتگزاران و نخبگان ایرانی و همه بزرگان جامعه ، دوم ارزشهای انقلاب اسلامی مثلا حق جویی ،عدالت طلبی و استکبار ستیزی ،عدالت محوری جز ارزش های انقلاب و آباد کردن دنیا جزء داشته های انقلاب است

وی عامل سوم ولایت فقیه عنوان کرد و گفت : تا زمانی که این سه عامل با هم پیوسته و متصل است مطمئن باشید ما در وعده های الهی توقف ناپذیریم مراقبت از مردم، صیانت از ارزشهای اسلامی و اطاعات و تابعیت محض از ولایت فقیه .

سلیمانی فرماندار رابر در این یادواره ضمن خیر مقدم با عرض تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا نیز گفت

حرف اول در همه زمینه ها ،همه مراتب، اگر امروز آبرو سرافرازی و توانمندی ها داریم به برکت خون شهیدان ، رهنمودهای پیامبر گونه حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی ) و حضور گسترده شما در همه صحنه ها است .

این مراسم معنوی با سخنرانی دبیر ستاد یاواره که گزارشی از عملکرد یادواره شهدای فرهنگی، شعر ، مداحی مداح اهل بیت (ع) و پخش کلیپ همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء بود .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب