پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:49:55 - جمعه 8 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئولین اطاعت از مقام معظم رهبری را به عمل برسانید
حجت الاسلام جعفری گفت : هر مسئول جامعه در هر پستی که هست اگر می خواهد در بین مردم عزیز شود باید اطاعت را به عمل برساند.

به گزارش “ صبح رابر“حجت الاسلام جعفری امام جمعه شهرستان رابر طی سخنانی در خطبه‌های نماز جمعه رابر، با اشاره به ادامه مبحث هفته گذشته که بر اساس آیات قرآن و روایات اهل بیت (ع) از جمله عوامل رحمت الهی پرداخت زکات ،انفاقات، صدقات و خمس ، گفت: اگر می خواهیم رحمت الهی بر ما نازل شودو زندگی دنیوی ما زندگی مطلوبی باشد باید خمس و زکات را پرداخت کنیم .

خطبه های نماز جمعه رابر

وی با اشاره به آیه ۴۱سوره مبارکه انفال افزود : خمس یکی از واجبات ویکی از فروع دین مبین اسلام است، فرمودند بدانید هر کس به شما غنیمت دهد منظور از غنیمت در قرآن یعنی هر آنچه که برای شما سود و منفعتی کسب و بدون زحمت به شما رسید یا آنچه به دست آوردید طبق دستورات پیامبر(ص)مصرف کنید.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: منظور از غنیمت مورد خاص غنائم جنگی نیست هر منفعتی را غنم می گویند دست یافتن به چیزی بدون زحمت یا هر گونه سود و منفعتی را غنم گفته می شود .

وی در ادامه تصریح کرد : اگر انسان کسب و کار ودرآمدی دارد ،هر قدرانسان قناعت در زندگی اش کند و مالی را از سال خمسی اش اضافه بیاورد ، آیه مبارکه قرآن می فرماید یک پنجم از آن مال خدا ، رسول خدا و مال ذالقربی که امامان معصوم (ع)اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه سهم خدا، پیامبر (ص) و سهم ذالقربی هر سه سهم امروز متعلق است به رهبر حکومت اسلامی که او در نیاز های جامعه و مردم مصرف خواهد کرد، گفت :در عصر غیبت ولی امر خمس همان ولی امر مسلمین است سهم خدا ، رسول خدا و امامان معصوم (ع) در زمان غیبت این سه سهم به دست رهبر جامعه اسلامی داده می شود تا در راه مردم و ترویج دین خدا مصرف کند.

وی یاد آور شد: آنچه که شما به دست می آورید یک پنجم آن مال خدا ، رسول خدا و امامان معصوم (ع) این سه سهم برمی گردد به امام معصوم (ع) ، یتیمان ، نیازمندان، کسانی در راه مانده اند و از خانواده بنی هاشم و سادات نه هر فقیر، یتیمی و دردمانده ای ،باید این فقیر و در راه مانده از سادات باشد .

امام جمعه رابر ادامه داد: امام صادق فرمودند که زکات بر ما حرام است و خمس بر ما حلال است، زکات را به سادات نیازمند نمی شود داد، از خمس به سادات نیازمند و طبق دستور پیامبر(ص) ، امام معصوم (ع) و امروزطبق دستور ولی امر مسلیمن می شود .

وی توصیه کرد:اگر می خواهید خیرات و برکات بر جامعه ما نازل شود یکی از راههای آن پرداخت خمس است، یکی از وظایف شیعه در عصر غیبت اینکه سهم امام را جدا از زندگی خودش کند ،یک پنجم از مالش را باید از زندگی جدا کرد و به دست نائب امام زمان در مسیری که می دادندو در ترویج دین اسلام خرج کند .

امام جمعه رابربا بیان اینکه مشکلات اقتصادی وجود دارد اما در نداری باید انسان کمک کند افزود: اگر می خواهید زندگی خوب و آینده فرزندانش خوب شود باید به واجبات هم اهمیت داد، مسلمانی فقط به نماز خواندن نیست .

وی با بیان این نکته که دفتر امام جمعه نماینده همه مراجع بزرگوار تقلید است به عنوان امانت دارو طبق آن حکمی که به آنها داده می شود این خمس جمع آوری و به دفتر آنها ارسال می گردد تذکر داد:خمس مال تان را به دفتر امام جمعه شهردهید هر کدام از مراجع تقلید باشد به دفتر این مراجع می رسد اما اجازه هم می شوداز مراجع تقلید گرفت و سهمی از آن در مسیر ترویج دین اسلام به ویژه سادات نیازمند هدیه کرد .

امام جمعه رابر با بیان اینکه با خمس مالتان می شود به فقرا شهرستان خود کمک کنید در ماه رمضان مبلغین دیگر هم می آید این تذکر بدهید آن را به دفتر امام جمعه شهرستان دهند و بیان کرد: اگر هر کسی مسئول جمع آوری خمس، زکات شد که آنها به دست مراجع تقلید می دهند اما آن سهمی را که باید به دست فقیر شهرمان شود صورت نمی گیرد، الان با گرفتن کفاره خرج فقرا شهر می شود .

وی در ادامه این تذکر را داد: انسانهای مبلغ که از دفتر امام جمعه اعزام می شود با کمال تأسف بدون اذن دفتر امام جمعه برخی از روستا خودشان کسی را دعوت می کنند نمی شناسیم، اگر مشکلی ایجاد شد مخصوصا در این دوران کسی جوابگو نیست ، هئیت امنای مساجد با دفتر امام جمعه همکاری کند ، امسال هم با نزدیک شدن به ماه رمضان خودسرانه روحانی دعوت می کنند . چی باید گفت در جواب کسی که بی احترامی یا بی توجهی به دفتر امام جمعه می کند.

وی در ادامه گفت :یکی از وظایف ما، اطاعت از امام زمان (عج) و اطاعت از امام خودمان که نائب ولی امر مسلمین جهان است .

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش به مسائل مهم و برخی از دستورات راهگشای مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت : در رابطه با مسئله هسته ای مقام معظم رهبری فرمودند: مواضع ما همان چیزهای است که علناً ،زباناً و کتباً   به مسئولین گفته شد و فرمودند نباید از خطوط قرمز کسی تخطی کند باید بر همین مواضع پا فشاری کند .

وی گفت : بر مواضعی که نظام و مقام معظم رهبری به عنوان رهبر جامعه اسلامی تذکر دادند باید پافشاری کنند و بتوانند مصلحت کشور و نظام تأمین کنند

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه مصلحت نظام ما چیست، مصلحت نظام و کشورباید تأمین شود بیان کرد: مواضع مجلس هم باید همان فرمایش حضرت امام و وصیت نامه امام بزرگوار باشد و مجلس باید با همه قوا به ویژه با دولت باید تعامل داشته باشد تا مشکلات مردم برطرف شود .

وی با بیان اینکه در مجلس اگر مشکلی هست تذکر داده شود البته به شکل تعامل نه اینکه از حق مردم گذشتن اسمش را تعامل بگذارند به این شکل نه در ادامه یادآور شد :مقام معظم رهبری فرمودند در اقتصاد مقاومتی همزبانی وجود دارد اما مشکل همدلی است همه زبانا یک حرفی را می زنند این کار خوبی است اما همدلی کردن و ایجاد مشکل شده و همدلی ندارند.

امام جمعه رابر با بیان اینکه باید همه باور کنند که اگر از ظرفیت داخل استفاده شود حل مسئله هسته ای آسان می شود وتصریح کرد: این را بارها مقام معظم رهبری تذکر دادند که باید نگاهمان به داخل باشد و اگر نگاه به داخل باشد مشکلات هم حل می شود .

وی ادامه داد : بعد مقام معظم رهبری فرمودند: این را می دانم ، دچار کمبود منابع هستیم تحریم هم بر کمبود منابع تأثیر داشته اما راه علاج را پیدا کنید، نباید از تهدید و تحریم دشمن ترسید باید اهمیت به تولید داخل و نگاهشان به داخل باشد باید دانشمندان خودشان را تقویت کنند بعد فرمودند راه حل صرفه جویی است اولویت ها را باید رعایت کرد بن بستی وجود ندارد .

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه درسته کمبود منابع داریم اما بن بستی وجود ندارد عنوان کرد : سالها ست در تحریم بودیم اگرسالهای سال در تحریم باشیم ملت عزیز ایران روی پای خودش استوار می ایستد و با ایستادگی و مقاومت خودش یک تودهنی محکم به مستکبرین مخصوصا آمریکایی ها می زنند .

وی با اشاره به اجرای برنامه های شهرستان در هفته از جمله یادواره شهدای فرهنگی ، جلسه شورای فرهنگی عمومی و جلسه شهید فیروزی در روستای گتگ ونشست بصیرتی در مسجد جامع ضمن تشکر در ادامه گفت :از شهردار رابر با وجود کمبود امکانات و اعتبارات زحمت می کشد و از هر اداره و مسئولی که برای مردم دل می سوزاند تشکر کرد .

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش با اشاره به مناسبت ها یادآور شد: ارتحال حضرت امام راحل در ۱۴ خرداد،سالروز قیام ۱۵ خرداد، جشن بزرگ ولادت علی اکبر(ع) و حضرت ولی عصر(ع) در مراسمات و جشن ها حضور خوبی داشته باشد .

وی یکی از اندیشه های سیاسی حضرت امام (ره ) ولایت فقیه عنوان کرد و افزود : امروز هم این را همه می دانند راه نجات مردم در تبعیت محض از مقام معظم رهبری است، اطاعت هم زباناً ،عملاً و هم اعتقاد ،امروز خیلی ها هم مسئولین و مردم می گویند جانم فدای مقام معظم رهبری ما مطیع رهبر هستیم ، زبان این را می گوید اما در عمل کار دیگری را انجام می دهد .

حجت الاسلام جعفری اذعان داشت : مسئول جامعه در هر پستی که هست اگر می خواهد در بین مردم عزیز شود باید اطاعت را به عمل برساند.

وی ادامه داد:اگر ما امروز از مقام معظم رهبری اطاعت کنیم ، را ه نجات کشورمان اطاعت از ولی فقیه است و باید در عمل هم نشان دهیم .

امام جمعه رابربا بیان اینکه بعضی ها می دانند حق با ولی امر مسلمین جهان است زباناً می گویند اما اعتقاد عملی ندارند ، خاطر نشان کرد: سپاه و لشکریان اسلام همیشه بیدار هستند و نخواهند گذاشت امامشان تنها و غریب بماند .و نخواهند گذاشت این امنیت کشور به خطر بیفتد .

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب