پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:39:41 - شنبه 10 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سعادتمند کسی است که از تاریخ درس عبرت گیرد
امام جمعه شهرستان رابر با بیان اینکه سعادتمند کسی که، از زندگی دیگران درس عبرت گیرد، گفت:بزرگان و تاریخ برای ما درس عبرت است، بدبخت کسی که، فریب هوا و هوس باشد .

به گزارش“ صبح رابر” حجت الاسلام جعفری امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته با اشاره به قسمتی از خطبه ۸۶ نهج البلاغه گفت : حضرت امیرالمومنین علی (ع) فرمودند: بندگان خدا ،آن کسی که نسبت به خودش خیر خواهی اش بیشتر باشد، فرمانداری او از خدای تبارک وتعالی بیشتر است و آن کسی که نسبت به خودش خیر خواه نباشد، نزد خدا گناهکار تر است.

images63-172x132

وی اظهار کرد: انسان خیرخواه خودش باشد، از این دنیا و نعمت های دنیا برای رسیدن به آخرت به خوبی استفاده کند . هر کسی خیرخواه خودش باشد،خدا را بیشتر عبادت انجام می دهدچون دوست می دارد خودش را نجات دهد، آن کسی خودش را بیشتر فریب می دهد یقینا فرمان خدا را نبرده و نزد خدا خطاکار و گناهکار است .

جعفری با بیان اینکه زیانکار واقعی کسی که خودش را بفریبد و آن کسی مورد غبطه دیگران قرار می گیرد که دینش سالم باشد، افزود : در بندگی و اجرای فرامین الهی نگاه مان به بالا باشد و نسبت به گناه و معصیت نگاه مان پایین تر باشد عبادت انجام دهیم، بگونه ای که نماز و کار خیر آخر عمراست، سعی کنیم عبادت خالصانه برای خدا باشد کار خیر ما به همراه ریاکاری نباشد .

وی با بیان اینکه سعادتمند کسی که، از زندگی دیگران درس عبرت گیرد، بیان کرد :بزرگان و تاریخ برای ما درس عبرت است، سعادتمند و خوشبخت کسی که از کار دیگران درس عبرت گیرد، بدبخت کسی که، فریب هوا و هوس باشد به خودش بنازد و از خودش تعریف کند.

مرتضی جعفری افزود : امیرالمومنین (ع) می فرمایند : بدانید کوچکترین کار که برای غیر خدا باشد، شرک محسوب می شود باید از آن دور باشیم .

وی افزود :هم نشینی با مقام پرستان و هوا پرستان ایمان مان از دست می دهیم و هم نشینی با شیطان است ، لذا مقابله با شیطان کنیم .دنبال صداقت باشیم اگر می خواهیم نجات پیدا کنیم،صادقین کسانی که اهل بهشت هستند یکی از راههای بهشت از دروغ و غیبت و تهمت انسان باید دور باشد .

خطیب جمعه رابر گفت : امیرالمومنین علی (ع) می فرماید : برادران و خواهران حسد نورزید ، از حسادت دور باشید چرا که حسد ایمان را از بین می برد همانطور که آتش هیزم را می سوزاند.

وی با اشاره به ۵ مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی به دستورحضرت امام بنیانگذار جمهوری اسلامی که توسط مرحوم آیت الله طالقانی درتهران اقامه شد،ضمن تشکر از حضور مردم ومسئولین در نماز جمعه ،بر اهمیت نماز جمعه تأکید کرد و گفت : بنیانگذار جمهوری اسلامی می فرمایند: یکی از برکات انقلاب اقامه نماز جمعه است . درروایتی از پیامبر آمده است ،هرکسی که برای خدا در نماز جمعه شرکت کند این افراد هیچ گناهی ثبت نشده و اعمال از نو اغاز کند .

امام جمعه رابر با اشاره به ۱۵ شوال سال سوم هجری قمری   روز جنگ اُحد که حضرت حمزه و ۶۹ نفر در جنگ احد به شهادت رسید ، گفت: باید از جنگ هایی که در اسلام اتفاق افتاده انسان درس بگیرد ، که ملت ایران درس گرفته اند هشت سال با دست خالی مقاومت کردند و سال ها در برابر دشمنان دین خدا ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه هر زمان مقاومت کرد یم، پیروز شدیم ، ادامه داد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری ما طالب جنگیدن نیستیم اما ، از کشورمان و نظام دفاع می کنیم اگر به ذهن دشمنان ما ،جنگ آغاز شود آن کسی شکسته از جنگ بر می گردد آمریکا جنایتکار است .

جعفری با اشاره به ۱۵ شوال سال ۲۵۲ هجری قمری، شهادت حضرت عبدالعظیم منتسب به امام حسن مجتی (ع) گفت :ایشان از مشاهیر ، فضلا و محدثان که زهد و ورع زبان زد عام و خاص بود ، هر کسی در شهر ری آن حضرت را زیارت کند ثواب زیارت امام حسین (ع) دارد.

وی با اشاره به ۱۷ شوال سال ۲۰۷ هجری قمری، وفات اباصلت از اصحاب امام رضا (علیه السلام ) و از خواص شیعیان بود، افزود: ایشان بعد آنکه از زندان مأمون آزاد شد از دنیا رفتند .

امام جمعه رابربا اشاره به۱۷ شوال در سال ۵ هجری قمری ، جنگ احزاب   اتفاق افتاد   که با پیروزی مسلمانان همراه بود گفت:حضرت محمد(ص) فرمودند : مبارزه على بن ابیطالب (ع) با «عمرو بن عبدود»در روز خندق بر تمام اعمال امت من تا روز قیامت برترى دارد.

وی ادامه داد: دشمن را بشناسیم و در مقابل دشمن ایستادگی کنیم ، بصیر باشیم ، حق را از باطل تشخیص دهیم، امروز یکی از راههای نجات ، بدون چرا از مقام معظم رهبری به عنوان جانشین عام امام زمان (ع)   پیروی و اطاعت کنیم هر زمان از امام و پیشوای خودمان اطاعت کردیم، پیروز شدیم.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب