پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:52:29 - یکشنبه 11 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استان کرمان میزبان ۲۱ شهیدغواص خواهد بود
مسئول ستاد استقبال از شهدا گفت: برنامه گسترده‌ای جهت استقبال از ۲۱ شهید با نام و گمنام از ۱۶ تا ۲۰ مرداد در استان کرمان برنامه ریزی شده است.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از  “آرمان کرمان”؛ سرهنگ پاسدار مهدی ابوالحسنی صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به شهادت مظلومانه تعدادی از رزمندگان غواص در کربلای ۴، اظهار داشت: تعداد زیادی از این شهدا را استان کرمان میزبانی خواهد کرد.

وی گفت: کرمان، اصفهان، مازندران و خوزستان از جمله شهرهایی است که میزبان این شهدا خواهند بود و به آنان به صورت ویژه نگاه کرده شده زیرا تعداد شهدایشان زیاد است.

مسئول ستاد استقبال از شهدا افزود: ۲۱ شهید با نام و گمنام به کرمان وارد می شوند که ۱۱ شهید بانام و ده شهید گمنام هستند.

وی گفت: برنامه گسترده‌ای جهت استقبال در استان از ۱۶ تا ۲۰ مرداد در استان برنامه ریزی شده که روز بیستم مرداد هم زمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام خاکسپاری انجام می‌شود.

ابوالحسنی افزود: مراسم استقبال زمینی از شهدا روز ۱۶ مرداد از دو مسیر در سطح استان انجام می‌شود که مسیر اول روز هفدهم از شهرستانهای انار، شهربابک، سیرجان، بافت، بردسیر و نهایتا کرمان خواهد بود و شهدا عصر ۱۸ مرداد به کرمان وارد می شوند.

وی مسیر دوم را از شهرستان انار به سمت شهرستانهای رفسنجان، زرند، دو مسیر فرعی کوهبنان و راور و سپس کرمان اعلام کرد و افزود: هر دو کاروان عصر هجدهم مرداد در کرمان از میدان آزادی کرمان مورد استقبال می گیرند و مشایعت آنان از خیابان شهید بهشتی، شریعتی و فلسطین بطرف مصلی می باشد و همچنین مراسم وداع در مصلی امام علی (ع) انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا روز ۱۹ از شهرهای بم، نرماشیر،جیرفت، عنبراباد، رودبار و فاریاب عبور خواهند کرد، ابراز داشت: از این تعداد ۱۱ شهید شناسایی و ده شهید گمنام هستند که ۱۱ شهید شناسایی شده در کرمان،رفسنجان، بم، سیرجان، بافت، شهربابک و زرند دفن می‌شوند.

وی به اسامی شهدا اشاره کرد و گفت: شهیدان علیرضا رحمانی فرزند رضا ؛ محمد شیخ شعاعی از روحانیون شاخص کرمان ،غلامرضا جعفری شهربابک؛ حسن رجبعلی‌پور از کرمان، محمد رضا طالبی زاده از کرمان، مهدی عبدالهی زاده از زرند، حمید رضا سلطانی از سیرجان اکبر منظری توکلی از بافت
اصغر تاراج از کرمان غلامرضا آخوندی از رفسنجان و   عزیزالله راوند  از بم و یک شهید نیز در آستانه شناسایی است که ممکن است بزودی اعلام شود.

ابوالحسنی مکان‌ دفن شهدا را شهرهای نرماشیر (دو شهید)، رودبار جنوب (دو شهید)، مرکز فرماندهی ناجا و زنگی آباد را هر کدام یک شهید بیان کرد و افزود: در صورت تایید زمین محل دفن، دو شهید در فاریاب و دو شهید نیز در ارزوئیه دفن خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: شهدا در بیستم مرداد پس از تشییع و تدفین در ۱۲ شهر استان کرمان دفن خواهند شد.

مسئول ستاد استقبال از شهدا شعار کاروان استقبال و تشییع و خاکسپاری شهدا را “عزت و غیرت با رویکرد استکبار ستیزی و فرهنگ شهید و شهادت” برشمرد اذعان داشت: از رزمندگان کرمان در کربلای ۴  بیست و هشت نفر مفقود بودند که تعدادی از آنها در این آئین مورد استقبال قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب