پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:18:32 - جمعه 29 مهر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه رابر در ۳۸سالگرد شهادت سردار شهید حاج احمد سلیمانی:
شناخت و آگاهی از سیره شهدا نیاز امروز جامعه است
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: آنچه امروز نیاز جامعه ماست؛ شناخت و آگاهی از سیره شهداست و برگزاری این محافل ما را به این شناخت نزدیکتر می‌کند.

به گزارش صبح رابر؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در یادواره سردار شهید احمد سلیمانی یار دیرین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: آنچه امروز نیاز جامعه ماست؛ شناخت و آگاهی از سیره شهداست و برگزاری این محافل ما را به این شناخت نزدیکتر می‌کند.

وی، ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و حضور گرم اخوی بزرگ شهید سلیمانی و خانواده های معزز شهدا، اظهار کرد: اوج مدال بندگی؛ شهادت در راه خداست، اشرف مرگ در نزد پروردگار و گرامی ترین مرگ و با شرافت ترین، با کرامت ترین ،افضل ترین مرگ در نزد پروردگار عالم شهادت در راه خداست.

امام جمعه رابر عنوان کرد: شهید احمد سلیمانی، شهدای عزیز این منطقه و شهید حاج قاسم به این مرگ با فضیلت دست پیدا کرده است.

وی، با اشاره به آیه ای از قرآن در دوجای قرآن نسبت به دو پیغمبر نسبت داده شده، تصریح کرد: آیه ۴۵سوره آل عمران نسبت به حضرت عیسی علیه السلام و آیه ۶۹سوره احزاب نسبت به حضرت موسی علیه السلام این دو پیغمبر نزد خداوند «وجیه» است.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی افزود: «وجیه» یعنی کسی که پیش خدا مقام و ارزش دارد، خداوند در آیه ۴۵ سوره آل عمران می فرماید: ما به حضرت عیسی علیه السلام آبرو داده ایم هم در دنیا و برزخ، حضرت عیسی علیه السلام نماینده حضرت ولی عصر در زمان ظهور در قاره اروپا است.

امام جمعه رابر گفت: زمینه و مقدمات بعد از ظهور در اروپا به دست حضرت عیسی علیه السلام شکل می‌گیرد این همان وجاهت حضرت عیسی علیه السلام است و در آیه ۶۹سوره احزاب می فرماید: موسی ما به تو آبرو و وجاهت داده ام.

وی، عنوان کرد: شهدا در مسیر خط و حدود الهی حرکت کردند خدا به آنها آبرو داده است.

امام جمعه رابر با اشاره به ۳۸سالگرد شهادت سردار شهید احمد سلیمانی و به یاد سپهبد شهید حاج قاسم در مسجد قنات ملک محفل می‌گیرند این یعنی خداوند به اینها آبرو داده است، گفت: امام باقر علیه السلام در زیارت عاشورا می فرماید: خداوند به امام حسین علیه السلام در دنیا و آخرت وجاهت داده و عزیز کرده و آبرو داد.

وی، با بیان راههای دستیابی به وجاهت بیان کرد: برگزاری این محفل در راستای زندگی شهید احمد سلیمانی راه رسیدن به این وجاهت و آبرو است.

امام جمعه رابربا اشاره به انجام دادن چهار عمل در زندگی از راه های رسیدن به زندگی گواراست، عنوان کرد: یکی از شروط ما همیشه و در هر حال به یاد خدا بودن است، چرا که یاد خدا در نگاه ما تربیت ساز می شود، در قلم؛ گفتار، نوشتن و زبان ما تاثیر گذار می‌شود.

وی یاد خدا راه رسیدن به وجاهت برشمرد و ادامه داد: اگر بخواهیم خداوند مثل دو پیغمبر اولوالعزم حضرت عیسی علیه السلام و حضرت موسی علیه السلام از آنها به عنوان«وجیه» در قرآن یاد می‌کند و به وجاهت امام حسین علیه السلام در دنیا و آخرت برسیم باید حیات ما مثل شهدا حیات طیب و گوارا باشد.

امام جمعه رابر گفت: شرط حیات طیب اینکه یاد خدا را در زندگی فراموش نکنیم، رضای خدا را بر هر چیز ترجیح دهیم و نعمت خدا را سپاسگزار باشیم.

وی، اظهار کرد: اگر بخواهیم به وجاهت دو پیغمبر اولوالعزم ، امام حسین علیه السلام و امامان معصوم دست پیدا کنیم راه این وجاهت رضای خداست.

امام جمعه رابرگفت: شهدا هم اگر به این مدال بندگی رسیدن علت این بود که یاد خدا و رضای خدا در زندگی آنها موج می زد که بخشی از گفتار معصوم علیه السلام و نبی بزرگوار در خاطره خودشان آورده است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب