پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:24:04 - شنبه 30 مهر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وزیر اقتصاد:
اعتبار ویژه برای راه‌های شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه اختصاص می یابد
سید احسان خاندوزی با اشاره به طولانی شدن پروژه‌ی جاده‌ها و طرح‌های زیرساختی شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه گفت: میتوان با استفاده از ظرفیت ردیف ویژه در بودجه‌ی ۴۰۲، با کمک سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل اعتبار مورد نیاز را هرچه سریعتر تخصیص داد تا موجب خروج منطقه از بن بست و ایجاد رونق اقتصادی شود.

به گزارش صبح رابر؛ شورای اداری شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه صبح امروز با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، صمدالله محمدی نماینده شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس، بیگ‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان، فرمانداران و ائمه جمعه این سه شهرستان برگزار شد.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جلسه‌ی شورای اداری سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه گفت: درصدد هستیم با پیگیری از طریق معاونت بانک و بیمه‌ی وزارت اقتصاد و نیز و بانک مرکزی در مسئله سهولت دسترسی به تسهیلات و وثیقه‌های مورد نیاز، شاخص‌های خاص جهت مناطق خاص و اقشار ویژه برای دسترسی راحت تر  فعالان  اقتصادی تعریف شود.

وی، با اشاره به تسهیلات کارافرینی کمیته‌ی امداد افزود: با توجه به ظرفیت و استعداد‌های منطقه با همکاری راهبران شغلی، عدد و رقم مناسبی برای این گونه وام‌ها در نظر گرفته میشود تا در رشته فعالیت‌های دارای مزیت مناطق سه گانه‌ی بافت، رابر و ارزوییه صرف شود.

خاندوزی با اشاره به طولانی شدن پروژه‌ی جاده‌ها و طرح‌های زیرساختی شهرستان‌های مذکور اعلام کرد: میتوان با استفاده از ظرفیت ردیف ویژه در بودجه‌ی ۴۰۲، با کمک سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل اعتبار مورد نیاز را هرچه سریعتر تخصیص داد تا موجب خروج منطقه از بن بست و ایجاد رونق اقتصادی شود.

حسین آقاملایی فرماندار شهرستان رابر در این جلسه با بیان اینکه اشتغال و معیشت مهمترین مشکلات مردم است، اظهار کرد: مردم رابر ۳۵۰ شهید تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده‌اند و روستای گنجان به تنهایی ۷۰ شهید دارد.

وی با اشاره به اینکه روستای قنات ملک روستای زادگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی است که در شهرستان رابر واقع شده است، گفت: به رئیس جمهور یادآوری کنید که قول دادند به شهرستان رابر و زادگاه شهید سلیمانی سفر کنند و مردم منتظر هستند.

فرماندار شهرستان رابر با بیان اینکه مشکلات مربوط به یارانه‌ها و دهک‌بندی در شهرستان زیاد است و تعداد زیادی از نارضایتی مردم را داریم، افزود: جاماندگان سهام عدالت نیز مراجعات زیادی به فرمانداری شهرستان رابر دارند که بهتر است هر چه سریع‌تر در این ارتباط تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات روستایی اعلام شده، اما پرداخت نمی‌شود و مردم زیاد سوال می‌کنند، بیان کرد: متاسفانه گام مثبتی برای اشتغال جوانان در منطقه انجام نشده و فقط جلسات زیادی برگزار شده است.

آقاملایی با بیان اینکه در بحث دامدار کارتی که به کشاورزان داده شده، متاسفانه کشاورزان نارضایتی‌هایی دارند که باید پیگیری شود، ادامه داد: در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ در شهرستان مشکل داریم و دریافت تسهیلات خیلی سخت است.

وی گفت: ۴۵ میلیارد تومان در حوزه صنایع، ۳۸ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی و ۳۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری به تسهیلات بانکی در شهرستان نیاز داریم.

وزیر اقتصاد همچنین در این جلسه ادارای مباحث فرمانداران سه شهرستان بافت، رابر و ارزوییه پیگیری و چهره به چهره با فعالین اقتصادی سه شهرستان ، دیدار و پیگیر رفع مشکلات آنان شد.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب