پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:16:44 - جمعه 13 آبان 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
حضور با شکوه نوجوانان و جوان بار دیگر تو دهنی به آمریکا زدند/ علت تکرار سناریوی آمریکا در ایران شکست های متوالی است
حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: امروز حضور پر رنگ دانش آموز، نوجوان و جوان و معلمین انقلابی و مردم بصیر و همیشه در صحنه آمدند و در کنار نوجوان و جوانان قرار گرفتند بار دیگر تو دهنی به آمریکای جنایت کار زدند .

به گزارش صبح رابر؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: امروز ۱۳ آبان؛ روز دانش آموز و روز استکبار ستیزی است.

وی، با گرامیداشت یوم الله ۱۳آبان و یاد و خاطر شهدای دانش آموز و دانشجوی ۱۳آبان افزود: با توجه به اهمیت سه حادثه مهم تاریخی در حماسه استکبار ستیزی ملت با بصیرت انقلاب اسلامی در سالهای ۴۳و۵۷و ۵۸ از اهمیت بسیار والایی برخوردار است.

خطیب جمعه رابر اظهار کرد: در ۱۳ آبان ۴۳ امام رضوان تعالی علیه را رژیم پلید شاهنشاهی به ترکیه تبعید کردند در ۱۳آبان ۵۷ دانش آموزان ما را به خاک خون کشیدند و با شهادت روح ملکوتی آنها پر کشید در ۱۳ آبان ۵۸ سالروز تسخیر لانه جاسوسی که این لانه فساد و آشوب و جاسوسی را دانشجویان فتح ‌کردند.
وی،با اشاره جنایتی که توسط رژیم غاصب و پلید و شاهنشاهی صورت گرفته افزود: هر جایی که آمریکا ورود پیدا کرده آن پایگاه های آمریکایی لانه جاسوسی که برای دنیا شرارت به بار می‌آورد که این لانه جاسوسی و شرارت و لانه فساد برای همیشه توسط دانشجویان جمع شد.


خطیب جمعه رابر ادامه داد: با گذشت بیش از چهار دهه انقلاب اسلامی تفاوت همه جانبه بین ملت رشید انقلاب اسلامی ایران و استکبار جهانی یعنی آمریکا بسیار گسترده شده است از یک طرف قدرت ایران، عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران بسیار گسترده شده و از طرف دیگر هیمنه و ستیز آمریکا بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ایالات متحده آمریکا دوران وفور و زوال خود را می بیند آنچه که در غرب آسیا شاهد زوال و نابودی آمریکای جنایتکار هستیم، وقتی که استکبار جهانی خود را در حال زوال و نابودی می بینید برای ما دست به حرکت های می زند شاهد مثال این ادعا حرکتی که در سال ۱۳۹۱شمسی در کشور سوریه اتفاق افتاد بازیگران و طراحان استکبار جهانی ده سال قبل در کشور سوریه نقشه شومی را اجرایی و عملیاتی کردند و در دامنه اغتشاش و اعتراض و آشوب در سوریه شروع شد در اتاق فکرشان بازیگر های خارجی این آشوب را به استان دیگر سوریه سوق دادند در اتاق های فکر شان به این نتیجه رسیده بودند جنگ باید داخلی صورت گیرد و تروریستی ها از مرز های سوریه وارد خاک سوریه شوند حاصل ۱۰سال جنگ و این نقشه پلید قریب به ۴۰۰هزار کشته و زخمی است، تخریب و ویرانی و هرجایی در سوریه آباد بود به تخریب تبدیل کردند تروریست های تحت حمایت انگلیس و اسرائیل و آل سعود خبیث با تجهیزات کامل داعشی و تکفیری به جان مردم سوریه افتادند ۱۰سال قتل و غارت و ظلم و فساد به بار آوردند.

خطیب جمعه رابر خطاب به جوانان و نوجوانان عنوان کرد: سناریوی که در ذهن متفکران پلید غربی استکبار جهانی برای سوریه طراحی شد همین طراحی برای جمهوری اسلامی ایران طراحی کردند که اغتشاش باید از یک استانی آغاز شود این آشوب و اعتراض و اغتشاش باید به سراسر استان های ایران کشیده شود ایران را وارد یک جنگ داخلی کنیم از مرز ها داعشی و تکفیری و کسانی با نظام جمهوری اسلامی ایران خصومت دارند ۴۴سال از این مردم رشید انقلاب اسلامی ضربه دیدند وارد مرزهای جمهوری اسلامی کنند.

وی افزود: آمریکا از تکرار سناریوی که بر علیه سوریه طراحی کرد در جمهوری اسلامی ایران چه هدف هایی را دنبال میکند؟.

علیدادی سلیمانی با اشاره به چند هدف از تکرار این سناریوی آمریکا در ایران تشریح کرد: هدف اول؛ تضعیف ایران در منطقه و در درون مرزهاست بارها آمریکای ها در منطقه مطرح کرد باید جنگ را به مرزهای جمهوری اسلامی ببریم، آمریکایی ها در این زمینه جلسات ویژه ای گرفتند و طرح های خاصی را درون جلسات مطرح کردند یکی از آن برنامه ها گروه های تجزیه طلب را فعال و مسلح کند و حمایت همه جانبه و رسانه ای از گروه های تجزیه طلب داشته باشند در غرب کشور را به گروه تروریستی کومله رو به رو کند و در شرق کشور را به گروه تروریستی مشغول کنند اما آمریکا باز نقشه شوم آنها و ضرب المثل مثل ایرانی «سیاهی به دیگ می ماند» رو سیاه شدند چرا که کردی ها و سیستان بلوچستان ما گسل بین نسلی فعال کنند باز توی دهن آمریکا زدند و آمریکا را به عنوان شرارت اعلام کردند و سر جای خود نشاندند.

وی هدف دوم را تبدیل ایران بازیگری پیشرفته به یک بازیگری وابسته است افزود : ۱۰سال قبل با یک سوریه و کشورهای مقاومت آباد و رو به پیشرفت چه کردند؟ آمریکا جنایت کار نیست جنگ به راه انداخت تا خرابی به بار آورد خواستند ایران را که نقش اول بازیگری غرب آسیا و جهان را بازی میکند این بازیگری را توقف بدهند و ایران را دچار چالش کنند و در مقابل مردم و نظام ایستادند با شما مخالفند علت مخالفت با مردم هر وقت میخواهند برای نظام نقشه بکشند مردم پای نظام و انقلاب و ولایت ایستادند.

خطیب جمعه رابر گفت: شما مردم ولایی همزمان با سراسر ایران اسلامی از ۹۰۰نقطه باز به خیابان ها آمدیم تجدید پیمان با ولایت کرده اید و با مشت های گره کرده توی دهن آمریکا زده اید و باز کلام الهی امام رامعنا کرده اید که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی افزود: آمریکا، از ایران قوی به شدت هراسان است و در اضطراب و هراس دنبال این که ایران را به تضعیف بکشاند و هدف سوم آمریکایی ها؛ تضعیف گروهای مقاومت است.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: بارها مقامات آمریکا اعلام کردند راه تضعیف گروه های مقاومت نظام جمهوری اسلامی ایران است، آنها میداند محرک کشورهای مقاومت استارتش جمهوری اسلامی ایران است و قلب کشورهای مقاومت نظام جمهوری اسلامی ایران است و کشورهای مقاومت زیر چتر یک ولی نفس میکشند آن هم نائب امام زمان حضرت آیت الله الامام خامنه ای عزیز است.

وی ادامه داد: این اغتشاش را به راه انداختند ایران و گروه های مقاومت را تضعیف کند بحمدالله در منطقه عراق، لبنان و یمن پیروزی هایی در ۴۵روز اخیر برای کشور های مقاومت رقم خورد.

خطیب جمعه رابر هدف چهارم را تغییر معادلات منطقه ای و بین المللی خواند و افزود: غربی ها به این نتیجه رسیده اند ایران یکی از قدرت های برتر جهانی و قدرتمند ترین کشورهای دنیاست به این نتیجه رسیده اند نظام جمهوری اسلامی ایران در بحث اقتصادی و انرژی حرف برای گفتن دارد و امروز ایران اسلامی علاوه بر اینکه در بحث انرژی تولید کننده است بازیگر تاثیر گذار در دنیا محسوب می شود و در بحث سیاسی و نظامی و اقتصادی و دیپلماسی، ایران یکی از قدرت های مهم دنیاست علت رویارویی آمریکا و سناریو که برای سوریه ترسیم کرده بودند؛ شکست های متوالی ازاین قدرت بزرگ دنیا نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: علت آشوب و اغتشاش بارها از شما ملت رشید اسلامی سیلی خوردند امروز شرارت را و میدان مبارزه را به سوی نیمکت مدارس ما هدایت کرده انداما آن کسی که می بایست در نظام جمهوری اسلامی ایران نقشه دشمن را برملا کند همین دانش آموز و نوجوان ایرانی بود که امروز در ۱۳ آبان یک برگ زرینی و نقطه عطفی دیگر برای جمهوری اسلامی ایران حاصل شد.

خطیب جمعه رابر بیان کرد: حضور پر رنگ دانش اموز، نوجوان و جوان و معلمین انقلابی و مردم بصیر و همیشه در صحنه آمدند و در کنار نوجوان و جوانان قرار گرفتند بار دیگر تو دهنی به آمریکا زدند .

وی افزود : آن جمله امروز آنها این بود؛ این مردم رشید و کشورهای مقاومت خاری برای چشمان آمریکاهاست تا زمان دست آمریکا از غرب آسیا قطع نشود با این مبارزه و حضور همیشه در صحنه ملت رشید ایران اسلامی آمریکای جنایتکار مواجه خواهد شد.

خطیب جمعه رابر گفت: درست است دهه هشتادی ها و نودی های ما «حسین فهمیده» را در جنگ تحمیلی ندیده اند اما عرق انقلاب، خوی انقلاب به رگ های نوجوان و جوان ما تزریق شده است این نوجوان و جوان سربازانی برای ولی نعمه هستی خود را آماده و مهیا می شوند.

وی، با اشاره به سخنان امید بخش مقام معظم رهبری تأکید کرد: برای نظم جهانی و استقرار نظم جهانی سه خطوط ترسیم کردند اول انزوای آمریکاست در نظم جهانی به فرموده مقام عظمای ولایت تاثیر گذار است،که ثمره علم ایران در آن نظم جهانی چیده می‌شود اول آمریکا در حال انزوای کامل به سر می برد در آن نظم جهانی آمریکا در هیچ کشوری پایگاهی نخواهد داشت همان‌طور که ۱۳ آبان ۵۸، دانشجویان لانه فساد را برچیدند در آن نظم جهانی در سراسر جهان آمریکا محور شرارت برچیده می شود زوال و سکوت آمریکا ما همیشه شاهدیم.

وی اظهار کرد: دوم ؛ انتقال قدرت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از غرب به آسیا ست هر چند هم جمهوری اسلامی ایران در آسیاست در آسیا محور کشورهای مقاومت جمهوری اسلامی ایران است در آن نظم جهانی هم جمهوری اسلامی ایران محور است و حرف برای گفتن دارد، علم از غرب سفرمی کند نشانه افول و زوال در آمریکا می بینید .

وی گفت : سوم؛ گسترش جبهه مقاومت است در آن نظم جهانی جبهه مقاومت حاکم می شود و در آن نظم جهانی مقام عظمای ولایت فرمودند : شما تاثیر گذارید از نوجوان و جوان میخواهم خودشان را برای نظم جهانی آماده کنند و خودشان با سلاح علم مجهز کنند و نوجوان و جوان تاثیر گذار باشد.
وی، در پایان از حضور باشکوه مردم و مسئولین در راهپیمایی ۱۳ آبان قدردانی کرد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب