پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:52:37 - جمعه 11 آذر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
بصیرت فاطمی را در زندگی پیاده کنیم /دانشجو موذن جامعه است
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت:مقام معظم رهبری از قول آیت الله شهید بهشتی مطلبی را نقل می‌کردند که ایشان فرمودند: دانشجو موذن جامعه است وقتی خواب بماند مردم هم خواب می مانند این تعبیر خوبی که دانشجو؛ بیدار کننده وگفتمان ساز است این جمله شهید بهشتی معنای بسیار گسترده ای را در بر می‌گیرد.

به گزارش صبح رابر؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، با تسلیت فرارسیدن ۱۳ جمادی الاول شهادت صدیقه دوعالم حضرت زهرا (سلام الله علیها)گفت: نبی بزرگوار اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) بارها فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را ملاک حق و باطل معرفی کرده است.

وی تصریح کرد: پیچیدگی زمانه قیام فاطمی در تقابل دو جریان حق و باطل شدت گرفت این تقابل در جریان غدیر و امامت و جریان سقیفه و خلافت تبلور یافته بود.

خطیب جمعه رابر با بیان سه پیام و نهضت حضرت زهرا (سلام الله علیها) گفت: دفاع از حریم ولایت و امامت بود که جانش را صدیقه دو عالم در این راه ولایت تقدیم کرد، ترسیم راه صحیح و مستقیم بودحضرت زهرا (سلام الله علیها )با تبین گری های هوشمندانه از امیرالمومنین( علیه السلام )حمایت جانانه کرد و شجاعانه در مقابل جریان سقیفه و خلافت ایستاد و راه راست و مستقیم را تبیین کرد، افشای چهره نفاق بود.

وی افزود: شناخت جریان نفاق از مشکل ترین و پیچیده ترین امور در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی ادامه داد: خطبه معروف حضرت زهرا (سلام الله علیها) پرده از چهره نفاق برمی‌دارد چهره واقعی اهل نفاق را برملا می‌کند امیدوارم بتوانیم به حضرت زهرا (سلام الله علیها )اقتدا کنیم بصیرت فاطمی را در زندگی پیاده کنیم و مورد شفاعت آن حضرت قرار گیریم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: مقام معظم رهبری از قول آیت الله شهید بهشتی مطلبی را نقل می‌کردند که ایشان فرمودند: دانشجو موذن جامعه است وقتی خواب بماند مردم هم خواب می مانند این تعبیر خوبی که دانشجو؛ بیدار کننده وگفتمان ساز است این جمله شهید بهشتی معنای بسیار گسترده ای را در بر می‌گیرد.

خطیب جمعه رابر اظهار کرد: موذن با آوای بلند خود مسلمانان را آماده یک مفهوم الهی وواجب می کند در حالی که نبود موذن موجب سست شدن مسلمانان برای حرکت به سمت فریضه الهی می‌شود و حتی امکان دارد نماز امت قضا شود.

وی افزود: امروز دانشجویان به عنوان موذنان جامعه وظیفه سنگینی درتشکیل دولت اسلامی جامعه اسلامی و تمدن اسلامی بر دوش دارند علم آموزی، انجام پژوهش‌های کاربردی، پیگیری مطالبات مردمی، از جمله موضوعاتی است که دانشجویان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

خطیب جمعه رابر توصیه کرد: دانشجویان باید از بصیرت و سطح قابل توجهی از معنویت برخوردار باشند همانطور که اگر خواب ماند موذن یک امت دچار ضرر وزیان می شود اگرمردم به موقع آگاه نشوند ودیر اقدام کنند دچار زیان می شوند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به این روزهای جام جهانی فوتبال که همه نگاه‌ها معطوف به جام جهانی فوتبال است گفت: حوادث مختلف در ایران و منطقه رخ داده است که این حوادث نشان از سرعت یابی سیر زوال رژیم جعلی صهیونیستی دارد.

وی با بیان چهار پرده از گرفتاری‌های رژیم زوال صهیونیسم، افزود: اول؛ عملیات بی امان مقاومت که بلای جان صهیونیست‌ها ست. در طول ماه میلادی گذشته ۹۱۶ عملیات مقاومتی توسط فلسطینی ها علیه نظامیان رژیم صهیونیستی انجام شده است تا پیش از این صهیونیست ها در منطقه غزه با فلسطین ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان به کمینگاهی برای صهیونیست های بزدل تبدیل شده وخواب راحت را از چشمان اسرائیلی ها گرفته است.

وی افزود: دوم؛ حملات بی امان هکری و سایبری که از نظر امنیتی و زیرساختی و تأسیسات کار را برای رژیم غاصب دشوار کرده است.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: سوم؛ سیلی محکم جهانی به صهیونیست ها در جام جهانی فوتبال در قطر درسایت جام جهانی برای تهیه ویزا نامی از اسرائیل نبود با ویزا کشور فلسطین می توانند وارد قطر شوند خبرنگار اسرائیلی با انتشار فیلم های عدم مصاحبه مردم کشور های اسلامی با خود نوشت؛ من همیشه فکر می کردم مشکل از دولت اسلامی است امروز در قطر فهمیدم نفرت مردم از ما چقدر زیاد است چقدر دوست دارند ما از رو زمین محو شویم انشاءالله به زودی اسرائیل از روی زمین محو خواهد شد.

وی گفت: چهارم؛ فلاکت نتانیاهو در تشکیل کابینه است این چهار پرده حکایت از سقوط و زوال اسرائیل دارد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب